سبقت شایعات از ویروس کرونا
کد خبر: 3880600
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶

سبقت شایعات از ویروس کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال‌وبختیاری گفت: انتشار شايعات از ويروس کرونا پيشی گرفته و پيش از اپيدمی کرونا با اپيدمی هراس و اضطراب در جامعه مواجه هستيم.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، مجید شیرانی، رئیس دانشگاه، امروز، سوم اسفندماه در جمع معاونان بهداشتی، درمان و غذا و دارو با ابراز نگرانی از شیوع برخی اخبار و اطلاعات غلط در خصوص کرونا ویروس و ایجاد هراس و اضطراب در جامعه بر ضرورت اطلاع‌رسانی و آموزش صحیح در تمامی سطوح تأکید کرد.

وی با بیان اینکه توجه به اخبار غیر رسمی و بعضاً کذب موجب بی‌اعتمادی به مراجع رسمی اطلاعاتی و بسیار مخرب و آسیب‌زا است، بر نقش مؤثر رسانه‌های جمعی برای انعکاس اخبار درست و به موقع و کاهش نگرانی مردم تأکید کرد.

شیرانی ایجاد تقاضای کاذب برای تهیه ماسک و کمبود در برخی داروخانه‌ها و مراکز عرضه را از دیگر مشکلات ایجاد شده در خصوص این موضوع عنوان کرد و افزود: در درجه اول مردم باید بدانند كه چه كسانی نیازمند استفاده از ماسک هستند و استفاده غیر صحیح و دفع نامناسب ماسک‌های آلوده چه خطراتی می‌تواند به دنبال داشته باشد.

بر اساس این گزارش، در ادامه فریدون رحمانی، متخصص بیماری‌های عفونی رعب و ترس ایجاد شده در بین مردم را ناشی از بی‌اطلاعی آنان نسبت به بیماری، میزان مرگ و میر ناشی از آن و انتشار اخبار نادرست عنوان کرد و افزود: مردم باید بدانند با وجود قدرت سرایت بالای ویروس، میزان کشندگی آن بسیار پایین‌تر از بسیاری از بیماری‌های ویروسی است و مه‌متر از همه امکان پیشگیری از آن با روش‌های ساده و کاملاً ابتدایی مانند شست‌وشوی منظم و صحیح دست‌ها و خودداری از تماس نزدیک با افراد با علائم حاد تنفسی و شبه آنفولانزا است.

وی همچنین با اشاره به افزایش بار مراجعات غیر ضروری افراد با علائم سرماخوردگی به مراکز درمانی در این خصوص اظهار کرد: پرهیز از حضور در مراکز تجمعی، استراحت کافی، داشتن تغذیه مناسب، خوردن میوه و مایعات ضمن کمک به پیشگیری از شیوع ویروس در بهبود حال بیمار در مدت زمان کوتاه تر مؤثر است.

انتهای پیام
captcha