قانون‌مداری؛ اصل اساسی برای برگزاری انتخابات سالم است
کد خبر: 3879792
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳

قانون‌مداری؛ اصل اساسی برای برگزاری انتخابات سالم است

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم سلامت و امنیت انتخابات را تضمین کنیم باید قانون را سرلوحه همه امور قرار دهیم، گفت: آنچه که از نامزدها و طرفداران آن‌ها انتظار داریم قانون‌مداری و پرهیز از اقدامات تنش‌زا است.

خوش خبربه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، ناصر خوش خبر، رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی، عصر امروز ۲۹ بهمن، در نشست خبری اظهار کرد: در شرایط کنونی تمام توجهات به سمت برگزاری انتخابات است که امیدواریم همچون همیشه با شکوه تمام برگزار شود.

وی افزود: انتخابات مظهر اقتدار نظام است و موجب افزایش ثبات سیاسی کشور و تضمین کننده امنیت و خنثی کننده توطئه‌های دشمنان می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی بیان کرد: آنچه که در فرآیند انتخابات همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده و رکن اساسی انتخابات محسوب می‌شود، بحث رعایت و عمل به قانون و اجرای آن در تمامی فرآیندهای انتخابات است.

خوش خبر با بیان اینکه اگر می‌خواهیم سلامت و امنیت انتخابات را تضمین کنیم باید قانون را سرلوحه همه امور قرار دهیم، تصریح کرد: آنچه که از نامزدها و طرفداران آن‌ها انتظار داریم قانون‌مداری و پرهیز از اقدامات تنش‌زا است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی بیان کرد: دشمنان همواره به دنبال ایجاد بی‌ثباتی و چنددستگی بوده‌اند چراکه دشمنان در چنین فضاهایی به اهداف خود دست پیدا می‌کنند.

خوش خبر با اشاره به اینکه نامزدها باید مردم و شرایط کشور را مدنظر قرار دهند، اظهار کرد: در نظام اسلامی ما چند ویژگی اساسی وجود دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها توجه به اخلاق و حفظ حرمت‌ها است.

وی افزود: متأسفانه اخیراً شاهد برخی تخریب‌های بی اساس در برخی از کانال‌های بی هویت هستیم؛ کانال‌هایی که در راستای رسیدن به منافع فردی خود خدا را فراموش می‌کنند و منافع خود را با تخریب دیگران دنبال می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم که به این کانال‌ها که دارای هویت مشخص نیستند، توجه نکنند چراکه این کانال‌ها جز ضربه به اعتماد جامعه و ترویج ناامیدی حرفی برای گفتن ندارند.

خوش خبر تصریح کرد: تمام تلاش‌خود را به کار خواهیم گرفت که از طریق راهکارهای قانونی اجازه تخریب اعتماد عمومی و ضربه به وجه نظام را ندهیم و در چارچوب قانون برخورد جدی با این کانال‌ها خواهیم کرد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی اظهار کرد: پس از مشخص شدن نامزدها خوشبختانه مردم با جدیت در حال رصد آن‌ها هستند و به سلامت برگزاری انتخابات ایمان و باور دارند.

خوش خبر با اشاره به برگزاری مناظرات، گفت: مناظراتی که در چارچوب قانون بوده‌اند را برگزار کرده‌ایم، اما برخی از خواسته‌هایی که در پوشش مناظره شکل می‌گیرد مغایرت با مفاد قانونی دارد.

وی به اقدام یکی از تشکل‌های دانشجویی برای برگزاری مناظره در محیط دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: تأکید ریاست شورای تأمین استان، رعایت اصل بی‌طرفی است؛ لذا همه مجریان انتخابات نیز مکلف به رعایت این قانون هستند.

خوش خبر با بیان اینکه بر اساس قانون، برگزاری مناظره با حضور نامزدهای انتخاباتی در محیط دانشگاه‌های دولتی ممنوع است، گفت: از آن جایی که امکان حضور همه نامزدها در چنین مناظراتی فراهم نیست و همه نامزدها نمی‌توانند از این ظرفیت به نسبت مساوی برخوردار باشند؛ بنابراین برگزاری مناظره با تعداد افراد محدود ممنوع است.

وی با تشکر از رسانه‌هایی که در راستای آگاهی بخشی به جامعه، هدایت افکار عمومی و ترویج فرهنگ مشارکت در انتخابات تلاش کرده‌اند، تصریح کرد: رعایت اصل بی‌طرفی، رقابت سالم، سلامت انتخابات، اعتماد اجتماعی و مشارکت حداکثری را به همراه دارد.

وی با یادآوری ماده ۵۹ قانون انتخابات، اظهار کرد: براساس این ماده قانونی، انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلم رسمی اسامی نامزدها برای نامزدهای نمایندگی مجلس از صدا و سیما و میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسائل و سایر امکانات وزارتخانه ها و ادارات، شرکت‌های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و شهرداری‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آن‌ها و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی ( به هر مقدار) استفاده می‌کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسائل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب مجرم شناخته می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی از نظر فرآیند انتخابات در وضعیت سفید است و وظیفه داریم این وضعیت را حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: پس از انصراف‌ها اکنون ۶۰ نامزد برای چهار کرسی مجلس در خراسان جنوبی در عرصه انتخابات حضور دارند.

انتهای پیام
captcha