میزان مشارکت مردم در انتخابات، تاثیر مهمی در معادلات بین‌المللی دارد
کد خبر: 3879751
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹

میزان مشارکت مردم در انتخابات، تاثیر مهمی در معادلات بین‌المللی دارد

فرماندار ویژه لارستان اهمیت حضور در انتخابات پیش‌رو یادآور شد و تأكید كرد كه میزان مشاركت مردم در انتخابات تأثیر مهمی در معادلات بین‌المللی دارد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی، فرماندار ویژه لارستان امروز، 29 بهمن‌ماه در جلسه شورای اداری شهرستان با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات، تأثیر مهمی در معادلات بین‌المللی دارد، گفت: بازیگران اصلی ما در معادلات خارجی و سیاست‌های بین‌المللی توجه به مردم دارند که مردم چگونه از این انتخابات استقبال می‌کنند، بنابراین یکی از مهم‌ترین مسئله‌ای که به صورت کمی و کیفی در سطح بین‌المللی مورد توجه است، همین انتخابات است.

 وی بیان كرد: چه کسانی که در عرصه نظامی تلاش، فعالیت و از چارچوب اعتقادی و سرزمینی‌مان دفاع می‌کنند و چه افرادی که در عرصه دیپلماسی کار می‌کنند، همه و همه برای عزت و اقتدار کشور گام بر می‌دارند و پشتیبان اصلی حمایت‌های مردمی هستند که در ایام‌الله‌ها و به‌خصوص در میزان مشارکت مردم در انتخابات تبلور می‌یابد.

فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد: با سرافرازی به جهانیان اعلام می‌کنیم که علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه‌ای که به ما روا داشتید، اما مردم ما دارای بصیرت هستند و حضوری باشکوه و پر شور را در انتخابات پیش رو به حول و قوه الهی خواهند داشت، همچنان که در روز ۲۲ بهمن ماه بار دیگر حماسه آفریدند و چشم جهانیان را به خود خیره کردند.

حسنی با بیان اینكه انتخابات یکی از مهم‌ترین راه‌های جابه‌جایی قدرت است، تاکید کرد: انتخابات از سال ۵۷ در کشور ما نماد و تجسم عینی داشته است و به برکت این نظام و انقلاب و امام و رهبری از زمان پیروزی انقلاب تاکنون بیش از ۳۷ انتخابات و با حضور پرشور مردم در کشور برگزار شده است و این یک میراث گرانبهایی است که خون‌بهای هزاران شهیدی است که در راه پیروزی و تثبیت انقلاب تقدیم کرده‌اند.

فرماندار ویژه لارستان خطاب به مدیران ادارات شهرستان اظهار کرد: مدیران با انگیزه بیشتر، با پشتوانه و با اراده قوی و با اهمیت دادن انتخابات پیش رو و با استفاده از تمامی توان فردی، شخصی و اداری خود برای انتخاباتی باشکوه و برای حضور حداکثری مردم تلاش کنند و هر چه در توان دارند برای کمک به انتخابات، در اختیار ستاد انتخابات و مرکز حوزه انتخابیه لارستان خنج و گراش و اوز و هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی قرار دهند.

 حسنی ادامه داد: برای اینکه یک انتخاباتی اثر بخش را رقم بزنیم، باید کار و فعالیتمان را مضاعف کنیم، بنابراین دستگاه‌های اجرایی شهرستان در مرحله اول اگر از طرف فرمانداری امکاناتی خواسته شد باید تمامی آن امکانات و تجهیزات انسانی و لجستیکی خود را از نیروی انسانی گرفته تا خودرو، رایانه و غیره در اختیار ستاد انتخابات شهرستان قرار دهند.

وی گفت: این انتخابات پشتوانه علمی، عقلی، شرعی و دینی دارد، لذا حتی اگر کسانی هم که به هیچ‌یک از این موضوعات پایبند نباشند و اگر دلشان برای این کشور می‌سوزد و سرزمینشان را دوست دارند، بیایند و رای دهند.

 معاون استاندار فارس تاکید کرد: هیچ عذری را از رئیس اداره‌ای نمی‌پذیرم که بگوید نیروی انسانی یا تجهیزات لجستیکی و اداری را در اختیار ستاد انتخابات شهرستان قرار نمی‌دهم، چرا که قانون برای برگزاری یک انتخابات سالم و خوب، دستگاه‌های اجرایی شهرستان را موظف کرده است که تمامی امکانات خود را در اختیار ستاد انتخابات شهرستان قرار دهند.

حسنی به فرآیند قبل، روز و بعد انتخابات اشاره کرد و گفت: فرآیند قبل از انتخابات همان ثبت‌نام از داوطلبین، تعیین هیئت اجرایی، بررسی صلاحیت‌ها، بسترسازی، روان‌سازی و غیره بوده است و امروز در مرحله  ایام تبلیغات رسمی نامزدهای داوطلبین یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار داریم که خیلی مهم است و باید مراقبت كنیم که در این مرحله تبلیغات، مسئول اداره‌ای خدایی نکرده له یا علیه کاندیدی و یا همراه کاندیدی در ایام تبلیغات شرکت نکند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از نامزدهای انتخابات یادآور شد: قانون فصل‌الخطاب همه کارهاست و هر کس از قانون تخطی کند، قانون با آن فرد خاطی کاملا جدی برخورد می‌کند، چون تخطی کردن از  قانونی به باورهای مردم آسیب می‌زند.

رئیس مرکز حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش و اوز بار دیگر خطاب به نامزدهای انتخابات یادآور شد: چارچوب قانون را رعایت کنید و نگذاریدکه هوادارانتان معیارهای قانونی را نادیده بگیرند، چون در این قضیه مردم آسیب می‌بینند.

معاون استاندار فارس گفت: برقراری شور و نشاط انتخاباتی در کنار آزادی جریان‌های سیاسی و برای اینکه در چارچوب قانون حرکت کنند از اهداف اساسی ماست، اما در کنار این شور و نشاط انتخاباتی و در کنار این آزادی‌هایی که نامزدهای انتخابات دارند، امنیت و آرامش مردم مورد توجه است که در این خصوص باید تعادل ایجاد کرد که هم شور و نشاط ایجاد شود و هم اینکه امنیت و آرامش مردم دچار خدشه نشود که الحمدالله با حضور هیات اجرایی، نظارت و بازرسی و شورای تامین و با همکاری هم این مرحله را پشت سر خواهیم گذاشت و یک انتخابات خوب و سالم و با نشاط برای مردم رقم می‌زنیم.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود به دستگاه‌های خدماتی همچون آب، گاز، برق، بیمارستان‌ها، اورژانس، آتش‌نشانی و شهرداری‌ها متذکر شد که در روز ۲ اسفند ماه آمادگی صددرصدی را داشته باشند که خدایی نکرده برای مردم مشکلی پیش نیاید.

وی در ادامه با بیان اینکه در ایام انتخابات باید حفاری‌ها در سطح شهر توسط دستگاه‌های ذیربط به‌خصوص شهرداری‌ها متوقف شود، گفت: ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان نیز سریعاً جلسات خود را برگزار و برنامه‌ریزی کنند و برنامه‌های خودشان را برای فرمانداری ارسال کنند.

 حسنی به دستگاه‌های ناظر بر بازار هم توصیه کرد که با توجه به در پیش بودن پایان سال و شروع سال جدید به بازار نظارت کامل داشته باشند و معیشت مردم را در اولویت کاری خود قرار دهند تا خدای نکرده مشکلی در بازار به وجود نیاید.

 فرماندار ویژه لارستان حضور مسئولان در مراسم ملی و مذهبی در سطح شهرستان را مهم برشمرد و گفت: حضور مدیران در مراسم عمومی الزامی است، چرا که موجبات ارتباط با مردم را فراهم می‌کند، چرا که اگر مردم مشکلی داشته و نتوانند در ادارات به رئیس دسترسی داشته باشند، حداقل در مراسم عمومی مدیر مربوطه را ببینند و مشکل خود را مطرح کنند.

 حسنی در ادامه سخنانش از مدیران شهرستان که در برنامه میز خدمت که از طرف فرمانداری با همکاری ستاد نماز جمعه هر هفته در محل مسجد جامع در روز جمعه برگزار می‌شود، تشکر کرد و گفت: این مهم جهت رفاه حال مردم هر هفته در حال برگزاری است تا مردم از نزدیک با مسئولان نشست و برخاست کنند و مشکلات خود را بیان كنند.

وی با بیان اینکه در سفر وزیر راه و شهرسازی و استاندار فارس به لارستان، عملیات اجرایی ۳۱ کیلومتر از محور لارستان- جهرم آغاز شد، گفت: یکی از خواسته‌های اصلی مردم هم همین دو بانده کردن محور لار جهرم است چرا که تصادفات زیادی در این مسیر صورت می‌پذیرد و این قضیه را پیگیری کردیم و هم اکنون این محور کاملاً به پیمان و مناقصه رفته است و امیدواریم هر چه سریعتر دوبانده شود.

فرماندار ویژه لارستان با تصریح اینکه برای اجرای این 31 کیلومتر افزون بر ۸۳۰ میلیارد ریال توسط دولت هزینه می‌شود، گفت: از وزارت راه و شهرسازی می‌خواهیم که سریعاً به کل این جاده، به عنوان یک پروژه اساسی و ملی و زیربنایی توجه ویژه داشته باشد.

حسنی ضمن  دعوت از حضور مردم و مسئولان، احزاب و گروه‌ها در انتخابات گفت: جلسات آموزشی ویژه نمایندگان فرماندار برگزار خواهد شد، بنابراین نمایندگان فرماندار که اکثر مسئولین ادارات هستند از قبل آیین‌نامه‌ها و قانون را مطالعه کنند و به روز باشند و آن را مورد توجه قرار دهند.

وی در پایان تاکید کرد: نمایندگان فرماندار حق ندارند در پای صندوق‌های رای، له یا علیه کانید خاصی باشند و اینجانب اگر مشاهده کردم برخورد می‌کنم، چون رای مردم حق‌الناس است و ما نیز به عنوان مجری انتخابات امانت دار مردم هستیم و مردم هم به ما اعتماد کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha