برگزاری کارگاه آموزشی «مهارت‌های بیان تفسیر»
کد خبر: 3879591
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸

برگزاری کارگاه آموزشی «مهارت‌های بیان تفسیر»

معاون تهذیب مدیریت حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری گفت: کارگاه آموزشی «مهارت‌های بیان تفسیر» از شنبه 26 بهمن‌ماه در استان آغاز شده و ویژه مبلغان طرح هجرت، طلاب سطوح عالی، طلاب تخصصی تفسیر، طلاب سطح یک اعم از خواهران و برادران است که مهارت‌های بیان تفسیر هر روز در قالب دو کارگاه به مبلغان آموزش داده می‌شود.

برگزاری کارگاه آموزشی «مهارت‌های بیان تفسیر»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی شریفی، معاون تهذیب مدیریت حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری از برگزاری کارگاه آموزشی «مهارت‌های بیان تفسیر» ویژه جامعه هدف حوزه‌های علمیه خبر داد و اظهار کرد: در سال جاری تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت تهذیب کشور و ستاد تفسیر قرآن کریم قم بسته و مقرر شد کارگاه آموزشی مهارت‌های تفسیر در سراسر کشور برگزار شود.

وی با بیان اینکه این کارگاه نخستین بار در استان برگزار می‌شود، ادامه داد: این کارگاه که از شنبه 26 بهمن‌ماه در استان آغاز شده ویژه مبلغان طرح هجرت، طلاب سطوح عالی، طلاب تخصصی تفسیر، طلاب سطح یک اعم از بانوان و آقایان است که  مهارت‌های بیان تفسیر هر روز در قالب دو کارگاه به مبلغان آموزش داده می‌شود.

حجت‌الاسلام شریفی افزود: این کارگاه در روز نخست، در اداره‌کل تبلیغات اسلامی ویژه روحانیون مستقر و خواهران مبلغه، یک‌شنبه در مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) شهرستان لردگان ویژه روحانیون طرح هجرت و طلاب سطوح عالی با حضور 45 شرکت کننده، دوشنبه در مدرسه ثقلین شهر کیان ویژه طلاب سطوح عالی با حضور 50 شرکت کننده برگزار شد، روز گذشته نیز در مرکز مدیریت تهذیب حوزه علمیه استان ویژه مبلغان طرح هجرت با حضور 55 شرکت کننده برگزار شد.

معاون تهذیب مدیریت حوزه علمیه استان با اشاره به اینکه امروز چهارشنبه 30 بهمن‌ماه روز پایانی این کارگاه آموزشی است، اظهار کرد: روز آخر کارگاه آموزشی مهارت‌های بیان تفسیر در مدرسه امامیه شهرکرد ویژه طلاب سطح 6 برگزار خواهد شد که 45 نفر از طلاب مدارس امامیه، قائمیه فرخشهر و حضرت مهدی(عج) بروجن در این کارگاه شرکت خواهند کرد.

وی در خصوص ضرورت برگزاری این طرح بیان کرد: مبلغان و روحانیون استان که معمولاً  برنامه‌های قرآنی ویژه قشرهای مختلف اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان و عامه مردم برگزار می‌کنند،  باید با فن بیان تفسیر آشنا باشند که این کارگاه‌ها فرصت خوبی برای یادگیری این مبحث است.

وی در پایان گفت: اگر این تفاهم‌نامه در سال‌های بعدی تمدید شود سال‌های آتی نیز باید شاهد برگزاری این دوره در استان باشیم.

انتهای پیام
captcha