معرفی برگزیدگان مسابقات منطقه‌ای قرآن کارکنان فنی‌و‌حرفه‌ای در کردستان
کد خبر: 3879300
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱

معرفی برگزیدگان مسابقات منطقه‌ای قرآن کارکنان فنی‌و‌حرفه‌ای در کردستان

نفرات برتر هشتمین دوره مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم ویژه کارکنان سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور یادواره «سردار شهید قاسم سلیمانی» شامگاه گذشته، ۲۷ بهمن‌ماه در کردستان معرفی شدند.

به گزارش ایکنا از کردستان، سیدجمیل احمدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، در مراسم اختتامیه هشتمین دوره مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم ویژه کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور یادواره «سردار شهید قاسم سلیمانی» که شامگاه گذشته، 27 بهمن‌ماه در مرکز فنی و حرفه‌ای کردستان برگزار شد، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و تدوین نقشه راه آینده بر اساس احکام قرآن نسبت به حال حاضر موفقیت‌های بیشتری در بخش‌های مختلف کسب خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه باید قرآن  رکن اساسی در زندگی ما مسلمانان باشد، افزود: انس با این کتاب آسمانی قطعاً چالش‌ها و نگرانی را از خانواده و جامعه دور خواهد کرد. سازمان فنی و حرفه‌ای در کنار ارائه آموزش‌های مهارتی که توسعه اشتغال و اقتصادی را در پی دارد، فعالیت‌های فرهنگی از جمله آموزش و مسابقات قرآن به جامعه هدف را نیز در برنامه کاری خود دارد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این مسابقات قرآنی بیان کرد: برگزاری این مسابقات قرآنی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی بین اقشار مختلف جامعه به ویژه بین قشر جوان بیشترین تأثیر را خواهد گذاشت. این مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، اذان و تفسیر بین کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای انجام گرفته است.

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج در ادامه این مراسم با بیان اینکه قرآن کریم کتابی برای هدایت تمام بشریت است، افزود: توجه قرآن کریم به تمام جزئیات زندگی بشر، احکام و آموزه‌های آن نشان دهنده جایگاه تعالی بشری در دین اسلام است.

وی با تأکید بر تلاش انبیای الهی برای راهنمایی انسان‌ها، یادآور شد: تمام انبیای الهی برای نابودی جهل و نادانی بین جامعه بشریت تلاش کرده و در صدد بسط عدالت بوده‌اند و راه‌های هدایت بشر و در مسیر صراط مستقیم را به انسان‌ها آموخته‌اند.

یادآور می‌شود این دوره از مسابقات ۳۲ شرکت‌کننده از پنج استان لرستان، ایلام، کرمانشاه، همدان و کردستان در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، مفاهیم و اذان بین آقایان و رشته‌های قرائت، حفظ و مفاهیم بین بانوان برگزار شد و برندگان مرحله منطقه‌ای نیز جواز حضور در مرحله کشوری را دریافت کردند.

فرزاد بسطامی از استان ایلام در رشته قرائت، جواد آقا طیب از ایلام در رشته ترتیل، داریوش عسگری از ایلام در رشته حفظ، ولی سالاروند از لردستان در رشته اذان و بهمن ویسی از کرمانشاه در رشته مفاهیم عناوین برتر را کسب کردند.

همچنین براساس رأی هیئت داوران در هشتمین دوره مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم ویژه کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور هیچ یک از بانوان شرکت‌کننده حائز رتبه شناخته نشدند.

 

انتهای پیام
captcha