مجلس یازدهم مجلس تراز در گام دوم انقلاب را ریل‌گذاری می‌کند
کد خبر: 3879041
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱

مجلس یازدهم مجلس تراز در گام دوم انقلاب را ریل‌گذاری می‌کند

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: انقلاب اسلامی پس از سپری کردن گام اول به بلوغ رسیده و این مجلس می‌تواند الگویی باشد که مجلس تراز انقلاب اسلامی در گام دوم را ریل‌گذاری و جهت مسیر را برای مجلس‌های آینده مشخص می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والسلمین رضا قاسمی‌نژاد، مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: در زمینه انتخابات دو مقوله مهم یعنی اهمیت انتخابات و تکلیف ما در قبال آن، مطرح است.

وی ادامه داد: انتخابات یکی از دستاوردهای مهم و شاخصه‌های انقلاب اسلامی است که نشانه بارز دموکراسی دینی و یکی از نشانه‌های بارز جمهوریت و اسلامیت همین حضور و مشارکت مردم در سرنوشت کشور است.

حجت‌الاسلام قاسمی‌نژاد با بیان اینکه مجلس یازدهم اولین مجلس در گام دوم انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی پس از سپری کردن گام اول به بلوغ رسیده و این مجلس می‌تواند الگویی باشد که مجلس تراز انقلاب اسلامی در گام دوم را ریل‌گذاری و جهت مسیر را برای مجلس‌های آینده مشخص می‌کند.

مجلس یازدهم؛ ریل‌گذاری مجلس در گام دوم انقلاب

وی تأکید کرد: اگر این مجلس قدرتمند، کارآمد و انقلابی باشد، جهت‌دهی سایر مجالس در امر نظارت و قانون‌گذاری به درستی شکل می‌گیرد و این مهم به توانمند شدن نظام اسلامی و برآوردن انتظارات مردم از مجلس و حکومت اسلامی کمک خواهد کرد.

این مدرس دانشگاه در استان با اشاره به شرایط سیاسی کشور، بیان کرد: شرایط سیاسی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی نیز عامل مهم دیگری است که مجلس این دوره را به مجلسی تعیین‌کننده مبدل کرده و شکل گرفتن یک مجلس مقتدر و عاری از نقاط ضعف گذشته، می‌تواند نقش مستقیمی در ایجاد فرصت‌ها و از بین بردن تهدیدات داشته باشد.

حجت‌الاسلام قاسمی‌نژاد وظیفه مردم را در تعیین سرنوشت کشور در انتخابات مورد تأکید قرار داد و گفت: حضور مردم در انتخابات ضرورتی عقلانی و دینی است که از گذشته تا کنون به عنوان تکلیف شرعی در قبال نظام و انقلاب اسلامی مورد توجه مردم قرار گرفته است چرا که سرنوشت کشور به حضور حداکثری در انتخابات گره خورده است.

وی حضور در انتخابات را آزمایش الهی دانست و بیان کرد: این حضور به معنای پاسداشت و حفظ ارزش‌هایی است که برایش رنج‌ها کشیده، خون‌ها داده‌ و مشکلات فراوانی از جمله تحریم‌های ظالمانه را به جان خریده‌ایم، لذا مشارکت در انتخابات تمام امیدهایی را که استکبار و استعمارگران جهان برای ملت و نظام اسلامی در دل دارند، به ناامیدی بدل می‌کند.

مدرس دانشگاه آزاد اسلامی استان ادامه داد: مشارکت مردم در انتخابات دندان طمع استعمارگران را نسبت به این مملکت و ملت خواهد کشید و این حضور حداکثری هر چه قدرتمندتر و باشکوه‌تر باشد، نقشه‌های بیشتری از دشمن نقش بر آب خواهد شد.

مؤلفه‌های انتخاب اصلح

حجت‌الاسلام قاسمی‌نژاد با تأکید بر انتخاب اصلح، گفت: حضور حداکثری باید با انتخاب اصلح همراه باشد، انتخابات در صورتی می‌تواند به هدف و مقصد برسد که افراد اصلح از میان کاندیداها، به دور از تعصب قومی و حزبی، انتخاب شوند تا سرنوشتی خوب را برای کشور رقم بزنند.

وی با اشاره به مؤلفه‌های مورد نظر مقام معظم رهبری در انتخاب اصلح، بیان کرد: ایشان در مجموع بالغ بر 26 ویژگی از قبیل بصیر، هوشمند، کارآمد، ساده‌زیست و توانمند بودن را برای انتخاب اصلح نام برده‌اند که مردم می‌توانند با استناد به این معیارها برای انتخاب صحیح و اصلح تصمیم بگیرند، ضمن اینکه شیوه‌های تبلیغاتی کاندیداها نشان‌دهنده مسیر آن‌ها است.

حجت‌الاسلام قاسمی‌نژاد با تأکید بر اینکه دشمن در مبحث انتخابات برنامه دارد، گفت: دشمن حضور مردم را در صحنه‌هایی مانند راهپیمایی‌ها و انتخابات با دقت رصد می‌کند و هر جا حضور مردم پررنگ باشد، نقشه‌های دشمن علیه کشور نیز نقش برآب شده است، خوشبختانه حضور مردم همواره حداکثری بوده است و امنیت امروز ما گواه این مطلب است، امیدواریم که این روند حفظ شود.

انتهای پیام
captcha