حضور، بصیرت و هوشیاری مردم شرط تحقق آرمان‌های انقلابی است
کد خبر: 3878523
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸
مدیر حوزه علمیه ولایت شهرکرد:

حضور، بصیرت و هوشیاری مردم شرط تحقق آرمان‌های انقلابی است

مدیر حوزه علمیه ولایت شهرکرد گفت: امروز حضور و بصیرت و هوشیاری مردم شرط تحقق آرمان‌های انقلابی است، مبادا دشمن از غفلت ما به نفع خود استفاده کند، لذا باید هوشیار و بصیر باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالفضل احمدی، مدیر حوزه علمیه ولایت شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، با تبریک فرارسیدن ولادت حضرت زهرا(س) و با تأکید بر ضرورت تداوم سیره فاطمی، اظهار کرد: راه و سیره مکتب آن بانوی بزرگوار باید تا ظهور امام زمان(عج) ادامه یابد و به دست صاحب اصلی‌اش برسد.

وی با نقل به آیه «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ ۖ وَأَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالْغَيْبِ ۚ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ» سوره مبارکه حدید، گفت: خداوند می‌فرماید کتاب و دین و شریعت را در اختیار انبیا قرار دادیم و ثمره آن قیام مردم به عدالت است، عدالت فراهم کننده بستر تمدن نوین اسلامی است که بدون آن ظهور امام عصر(عج) اتفاق نخواهد افتاد.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به ادامه آیه مذکور و معنای واژه «الْحَدِيدَ»، بیان کرد: خداوند می‌فرماید حدید یعنی آهن را در اختیار انبیا قرار دادیم تا سرسختی کنند، ضمن اینکه واژه «بَأْسٌ» در این آیه از دیدگاه آیت‌الله طباطبائی اشاره به جنگ و مقابله دارد، یعنی برای بسترسازی و اقامه عدالت نیاز به مبارزه وجود دارد، چرا که افرادی پیدا خواهد شد که نگذارند انبیا رسالت خود را  انجام دهند، که بخشی از این مبارزه نظامی و بخشی از آن جنگ نرم سیاسی است.

قدرت؛ لازمه پیروزی

این مدرس حوزه علمیه تصریح کرد: لازمه پیروزی در مبارزه قدرت و قوت است، باید بتوان برای نایل شدن مبارزه‌ای قدرتمند داشت و هدف اصلی در سوره توبه، آیه شریفه «لِيُظهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلِّه»ِ به خوبی بیان شده است.

حجت‌الاسلام احمدی در ادامه با تأکید بر لزوم توانمند شدن برای مبارزه و با اشاره به سوره مبارکه انفال آیه «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ»، بیان کرد: در این آیه شریفه واژه «قُوَّة» نکره است و هر گونه توانمندی را شامل می‌شود، لذا تنها توانمندی نظامی مدنظر نیست بلکه تمهیدات نظامی یکی از مصادیق قوت است.

وی یادآوری کرد: مقام معظم رهبری معتقدند «حضور میلیونی مردم در اربعین قوت است»، بنابراین هر چه می‌‌توانید باید افراد را جذب کنید تا به مدد آن، ترس بازدارنده در دل دشمن خدا ایجاد شود، ترسی که نگذارد حتی فکر تهدید به ذهن دشمن شناخته و ناشناخته خطور کند.

وی با اشاره به خطبه‌های تاریخی مقام معظم رهبری پس از شهادت سردار سلیمانی و جریانات تلخ و شیرین پس از آن، گفت: تأکید ایشان در این خطبه‌ها بر قوی شدن بود چرا که اگر قدرت نداشته باشیم پیشرفت اتفاق نمی‌افتد و ایشان معتقدند اگر بخواهیم اهداف انقلاب و نظام اسلامی پیش برود راهی جز اقتدار و قدرت نداریم.

حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: در تعاریف کارشناسان بین‌المللی نیز اگر نظامی بخواهد اهداف و منافع ملی خود را پیش ببرد و در جامعه اثرگذار باشد باید صاحب اقتدار و توان باشد.

تشریح مؤلفه‌های قدرت

وی در ادامه با طرح این پرسش که مؤلفه‌های قدرت چیست‌، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت، اقتدار حاکم اسلامی در رأس حکومت اسلامی است که نوک پیکان هجمه دشمن به سوی اوست و باید از اقتدار برخوردار باشد.

این مدرس حوزه علمیه در استان با استناد به داستان قرآنی، تصریح کرد: در داستان بنی‌اسرائیل در قرآن کریم می‌خوانیم که وقتی این قوم از خداوند طلب فرمانده کردند، خدا تالوت را برای آنان فرستاد که دو ویژگی داشت «وَزَادَهُ بَسْطَةً فِي الْعِلْمِ وَالْجِسْمِ»، لذا فرمانده که در رأس قرار می‌گیرد باید از حیث جسم و علم مقتدر باشد.

حجت‌الاسلام احمدی بیان کرد: فرمانده در رأس هرم قرار دارد و اگر ضعیف باشد عقبه هرم می‌شکند، لذا فرمانده و حاکم اسلامی نیز که در رأس حاکمیت اسلامی قرار دارد باید مقتدر باشد.

حضور با بصیرت چیست؟

وی تأکید کرد: حاکم اسلامی از زمان حاکمیت پیامبر اسلام(ص) و سپس امیرمؤمنان(ع) تا به امروز و حاکمیت ولی‌فقیه باید از پشتوانه مردمی و قوی برخوردار باشد، مهم‌ترین مؤلفه قدرت حاکم اسلامی حضور و مشارکت بابصیرت و هوشمندانه مردم است.

حجت‌الاسلام احمدی در تبیین حضور با بصیرت در کنار حاکم اسلامی، بیان کرد: این بدان معناست که حتی اگر حاکم اسلامی به هر دلیلی نتواند وظیفه را تعیین و مشخص کند، آتش به اختیار باشیم و خودمان تشخیص دهیم و بدانیم چه باید انجام دهیم.

مدیر حوزه علمیه ولایت شهرکرد ادامه داد: اگر حضور امت در کنار امامشان محقق نشود، اتفاق کوچه‌های مدینه پیش می‌آید و زهرا(س) هزینه می‌شود، ریسمان بر گردن علی(ع) انداخته و در کوچه‌ها کشیده می‌شود، اگر حضور امت نباشد، صاحب ذوالفقار و فاتح خیبر و اُحد باید در مقابل دیدگان زنان و کودکان در خاک‌ها کشیده شود و شمشیر بر سرش گرفته شود که یا بیعت یا کشته می‌شوی.

حجت‌الاسلام احمدی در پایان با بیان اینکه این اتفاقات محدود به ظرف زمان نیست، گفت: امروز نیز حضور و بصیرت و هوشیاری مردم شرط تحقق آرمان‌های انقلابی است، مبادا دشمن از غفلت ما به نفع خود استفاده کند، لذا باید هوشیار و بصیر باشیم.

انتهای پیام
captcha