جوشش خون شهید سلیمانی در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه هویدا بود
کد خبر: 3878451
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
حجت‌الاسلام نکونام:

جوشش خون شهید سلیمانی در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه هویدا بود

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه روز گذشته جوشش خون شهید حاج قاسم سلیمانی به وضوح در میان جامعه و کشور و طبقات مختلف هویدا بود، اظهار کرد: این جوشش به وضوح در صحبت‌های مردم و در هیجان و شور عقلانی و احساسات و عواطفی که از درایت و بصیرت نشأت گرفته بود، کاملاً حاکم بود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری و امام جمعه شهرکرد امروز 23 بهمن‌ماه در جلسه معارف مدیران استان از حضور پرشور و بابصیرت مردم استان در راهپیمایی 22 بهمن قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه روز گذشته جوشش خون شهید حاج قاسم سلیمانی به وضوح در میان جامعه و کشور و طبقات مختلف هویدا، اظهار کرد: این جوشش به وضوح در صحبت‌های مردم و در هیجان و شور عقلانی و احساسات و عواطفی که از درایت و بصیرت نشأت گرفته بود، کاملاً حاکم بود.

حجت‌الاسلام نکونام افزود: مشاهده این صحنه‌ها مشاهده کبریایی پروردگار و عظمت حضرت حق بود که دل‌ها را در این بُرهه از زمان به عرصه آورده و روحیه جهادی به امتش و به ویژه به محبین آل‌الله و شیعیان بخشیده است.

وی تأکید کرد: بهترین‌های عالم در میان انسان‌ها اهل کتاب و مؤمنان به وحی و انبیاء هستند و در میان اهل کتاب نیز بهترین‌های عالم، مؤمنان به اسلام و پیامبر(ص) هستند که خاتم انبیاء و ادیان است، در میان اسلام و پیروان قرآن نیز بهترین آن‌ها همان متمسّکان به ثقلین کتاب و عترت است.

حجت‌الاسلام نکونام ادامه داد: وجود نازنین پیامبر اکرم فرمودند «إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ اَلثَّقَلَيْنِ كِتَابَ اَللَّهِ وَ عِتْرَتِي مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِي» هر امتی که به کتاب و عترت تمسک پیدا کرد، اهل ضلالت نیست، بلکه امتِ حَقّه، رستگار و اهل نجات است و امروز این امت به معنای واقعی در عرصه جهاد حضور دارد.

وی با بیان اینکه در راهپیمایی دیروز رویش‌ها نیز مشهود بود، افزود: رویش چهره‌های نوی به میدان آمده و چهره‌های بیدار شده، چهره‌های بصیرت یافته در خیلی‌ها محسوس بود.

حجت‌الاسلام نکونام در خصوص شخصیت معنوی سردار سلیمانی، گفت: آیت الله جوادی آملی به یکی از آقایان گفته بود که من دلم برای حاج قاسم تنگ شده بگویید بیاید من ببینمشان، یعنی شیفته و علاقمند به او بود، لذا شخصیت عظیم علمی و معرفتی و یک مرجع تقلید و مفسر و علامه که در منزلتی والا قرار دارد به کسی مثل حاج قاسم دل می‌بندد، آن‌ها می‌دانند و اهل بصیرت هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: اگر انسان برای خدا خالص شد و اگر به خدای تبارک و تعالی دل سپرد و بندگی کرد خدا هر چه بتواند او را بالا می‌برد، لذا باید درس بگیریم و از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام نکونام خطاب به مسئولان گفت: باید قدردان این مردم بود و در این مقطع این مردم را نعمت بزرگ خدا دانست، اگر انسان در برابر این نعمت کُرنش و تعظیم نکند و در برابر این نعمت خاضع نباشد همان بخش دوم این آیه محقق می‌شود که «وَ لَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابِي لَشَدِيدٌ» لذا اگر قدر این نعمت را ندانیم باید منتظر عذاب و خشم بود لذا باید ترسید و تلاش کنیم که جزو این دسته نباشیم.

وی تصریح کرد: هر کدام از ما مسئولان به نوبه خود اگر بتوانیم گرهی را باز کنیم نباید کوتاهی کنیم، بار وظیفه ما سنگین است و باید کار کنیم تا قدر این نعمت دانسته بشود و حق این نعمت ادا بشود تا تشکر عملی نیز به جا آورده باشیم.

امام جمعه شهرکرد با انتقاد از سیاسیونی که در این برهه خیلی روشن نتوانند راه خودشان را پیدا کنند، گفت: خداوند حجت و آیت و معجزه را به ما نشان داد و اگر برخی مسئولان هنوز هم گرفتار بازی‌های سیاسی خودشان باشند و کوبیدن بر طبل جناح و حزب و دسته و گروه و امثال این‌ها باشند این‌ها مصداق «في قُلوبِهِم مَرَضٌ فَزادَهُمُ اللَّهُ مَرَضًا» هستند.

وی ادامه داد: تعبیر «فَزادَهُمُ اللَّهُ مَرَضًا» که قرآن بیان می‌کند یعنی اگر انسان این همه حجت را ببیند و درس نگیرد خداوند بر بیماری او می‌افزاید، این‌ها آیات الهی پیش پا و جلوی چشم ما است که امیدوار هستیم قدر بدانیم و عنایت داشته باشیم تا خدای ناخواسته ناسپاسی صورت نگیرد.

حجت‌الاسلام نکونام در پایان گفت: در این مقطع از انقلاب اسلامی همه ما در یک عرصه جهادی قرار داریم، روز گذشته در خیابان‌های ایران اسلامی مجاهدان اسلام و جهادگران واقعی آمدند و دشمن نیز از این جهاد وحشت دارد و چقدر هراس دارد و این حضورها راه انقلاب و دین خدا را تقویت می‌کند.

انتهای پیام
captcha