تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، برنامه‌ منسجم‌تری می‌خواهد
کد خبر: 3878225
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳
داور مسابقات دارالقرآن امام علی(ع):

تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، برنامه‌ منسجم‌تری می‌خواهد

داور مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) با بیان اینکه جذب مردم به کارهای فرهنگی مربوط به دین و قرآن نسبت به دیگر برنامه‌های فرهنگی نظیر جشنواره فیلم فجر و موسیقی و.. اقدام سخت‌تری است گفت: تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، برنامه‌ منسجم‌تری می‌خواهد.

تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، برنامه‌ منسجم‌تری می‌خواهدامیر آقایی، داور بخش حفظ قرآن سیزدهمین دوره مسابقات برادران دارالقران امام علی(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از قم با اشاره به اینکه تاکنون 12 دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) برگزار شده و با استقبال خوبی در کشور مواجه است، اظهار کرد: ابتکار خوب و پسندیده مسئولین این دارالقرآن این است که افراد با دریافت حد نصاب نمره می‌توانند جوایزی دریافت کنند و جوایز فقط مختص نفرات اول نیست که سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها نیز می‌توانند از این مهم الگو بگیرند.

وی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ در کشور، ادامه داد: به نظر می‌رسد برای رسیدن به این مهم نیاز به برنامه‌ریزی گسترده دستگاه‌های مختلف داریم و نباید انتظار داشت به زودی محقق شود؛ اگرچه بسیاری از دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف دوره‌های تربیت حافظ و تربیت مربی حفظ برگزار کرده‌اند.

آقایی تصریح کرد: اگر بخواهیم حفظ قرآن و مطالبه مقام معظم رهبری به طور جدی محقق شود باید کار اساسی را از آموزش و پرورش آغاز کرد و با برنامه‌ریزی، دانش آموزان در کنار مطالعه سایر دروس صفحاتی از قرآن را حفظ کنند تا بتوان طی یک دوره ده ساله این مطالبه مقام معظم رهبری را محقق کرد.

داور بخش حفظ قرآن سیزدهمین دوره مسابقات برادران دارالقران امام علی(ع) افزود: جذب مردم به کارهای فرهنگی مربوط به دین و قرآن نسبت به دیگر برنامه‌های فرهنگی اقدام سخت‌تری است و نیاز به تلاش بیشتری دارد.

وی اضافه کرد: در این مهم نیز آموزش و پرورش نقش کلیدی دارد و یکی از راه‌های منحرف نشدن از مسیر حق، قرآنی شدن است و خانواده‌ها در این راستا و تربیت قرآنی فرزندان از دوران کودکی باید با تشویق و حضور در این مجامع و مراسم قرآنی گام بردارند.

آقایی با اشاره به آیه «هُوَ الَّذِي يُصَلِّي عَلَيْكُمْ وَمَلَائِكَتُهُ لِيُخْرِجَكُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَكَانَ بِالْمُؤْمِنِينَ رَحِيمًا»(احزاب/43) گفت: یکی از راه‌های افزایش استقبال از مسابقات قرآنی، تشویق است که در کودکان نمود بیشتری دارد، اگر چه در سنین بالاتر نیز می‌توان این مهم را در نظر گرفت؛ در قانون‌های کشوری نیز مسائل تشویقی برای افراد حافظ قرآن در زمینه‌های مختلف داریم اما باید گسترده‌تر و عمومی‌تر شود تا شاهد جذب بیشتری باشیم.

انتهای پیام
captcha