فرهنگ و تمدن اسلامی مانع اصلی آمریکا است
کد خبر: 3877812
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷

فرهنگ و تمدن اسلامی مانع اصلی آمریکا است

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: آمریکایی‌ها اکنون با سه چالش اقتصادی با چین، چالش نظامی با روسیه و چالش اصلی آن‌ها که با فرهنگ و تمدن و بیداری اسلامی است، مواجه هستند و پرچم‌دار و پیشتاز این تمدن، انقلاب اسلامی به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است.

فرهنگ و تمدن اسلامی مانع اصلی آمریکا استبه گزارش ایکنا از اصفهان، سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا شب گذشته، 20 بهمن‌ماه در مراسم گرامیداشت دهه فجر و یادواره شهدای کاشان، با اشاره به اینکه شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و شهدای دفاع مقدس، برهه‌ای از تاریخ را در پیش روی ملت ایران و سایر ملت‌های جهان گشود، اظهار کرد: اثر این خون، فراتر از مرزهای ایران رفته و جامعه بین‌المللی را تحت تأثیر قرار داده است. خون این شهیدان، مکتب جدیدی را به‌عنوان مکتب مقاومت و جبهه جدیدی به نام جبهه مقاومت از ایران تا عراق، سوریه، لبنان و یمن ایجاد کرد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها و دشمنان نادان از تأثیر شهادت بی‌خبرند و به معاد، قیامت و آخرت اعتقادی ندارند. آن‌ها نمی‌دانند که خون شهیدان هشت سال دفاع مقدس، راه کربلا را گشود و هزاران زائر را در اربعین، رهسپار این سرزمین کرد و شهادت حاج قاسم و شهیدان مدافع حرم نیز راه قدس را باز خواهد کرد. راه، هدف و آرمان‌های شهدا پایدار است و رمز پایایی و مانایی این انقلاب اسلامی در روحیه ایمان، جهادت و شهادت به فرمان رهبری است.

سرلشکر صفوی خطاب به جوانان، با بیان اینکه چهل سال اول انقلاب، امنیت ملی و منافع کشور با قدرت ایمان، صبر و روحیه جهادی پدران و مادران آنان طی شده، گام دوم را بسته به حضور جوانان دانست و گفت: جوانان و ملت با بصیرت ما در همین راهپیمایی 22 بهمن، چنان حضور پیدا خواهند کرد که جهانیان، زبان به حیرت می‌گزند.

وی در مقایسه افزایش قدرت ایران و دشمنان آن بیان کرد: آمریکا، توطئه‌ها و تهدیدهایش را به اوج رساند که آخرین آن افزودن بر فشار تحریم‌ها و ترور سردار سلیمانی بود و فکر می‌کرد با این حربه، ملت ایران را به زانو درخواهد آورد. از وقتی آمریکایی‌ها افغانستان و عراق را اشغال کردند، خود به این اشتباه راهبردی مرتکب شده اعتراف کردند، چرا که با اینکار، دامن نفوذ ایران افزایش یافت و درحالی که آمریکا تلفات زیادی را متحمل می‌شد، چین از نظر اقتصادی و روسیه از نظر نظامی قوی‌تر می‌گشت.

سردار صفوی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها نیز که شعار نیل تا فرات را سر می‌دادند، در مقابل حماس ذلیل شدند و به فرموده مقام معظم رهبری، 25 سال آینده را نخواهند دید، اظهار کرد: آمریکایی‌ها اکنون با سه چالش اقتصادی با چین، چالش نظامی با روسیه و چالش اصلی آنها که با فرهنگ و تمدن و بیداری اسلامی است، مواجه هستند و می‌دانیم پرچم‌دار و پیشتاز این تمدن، انقلاب اسلامی به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است.

وی برای پیشبرد این تمدن اسلامی، چهار راهبرد را معرفی کرد و گفت: اولین مرحله از این تمدن نوین اسلامی، استحکام و ساخت درونی قدرت مردم پایه در ایران است. دوم، گسترش جبهه مقاومت و بین‌المللی کردن آن، سومین راهبرد شامل تطابق آرمان‌های داخلی با سیاست‌های خارجی و چهارم، شکل‌گیری دولت انقلابی و اسلامی است.

سردار صفوی در توضیح هریک از این راهبردها ادامه داد: استحکام و ساخت درونی قدرت مردم پایه در ایران به رضایت و حمایت توده‌های میلیونی از نظام و قوای آن و عزم راسخ مسئولین در قوای سه‌گانه برای حل مشکلات کلان مردم چون معیشت، ایجاد اشتغال، افزایش و رونق تولید بستگی دارد که وجود کشوری با چهار فصل، منابع طبیعی وافر و مردمی متمدن و سخت کوش خود از عوامل مؤثر برای رونق تولید به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه انتخاب دولت و مجلس قوی موجب اجرای راهبرد نخست می‌شود، از ملت ایران خواست تا در انتخابات دوم اسفند حضور گسترده داشته باشند و افرادی را در شان مجلس انتخاب کنند. گسترش جبهه مقاومت به عنوان راهبرد دوم، یعنی آموزش فرهنگ آزادی‌خواهی و مقاومت در مقابل آمریکایی‌ها در غرب آسیا تا آمریکای جنوبی، ونزوئلا، آسیای میانه و سایر مناطقی که زمینه مساعد دارند.

سردار صفوی در پایان ضمن اشاره به این مطلب که نمی‌شود آرمان‌های داخلی بر یک مبنا تعریف شود، ولی سیاست خارجی چیز دیگری باشد، ادامه داد: طبق قانون اساسی، سیاست‎های کلان نظام با رهبری است. سیاست آمریکا مبنی بر زور تعریف شده که تنها روش پاسخ‌گویی به این سیاست نیز زور است.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زینب عصاریان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۲ - ۲۰:۰۷
0
0
بسیار خوب
captcha