آموزش قرآن به بانوان خانه‌دار در خانه قرآن مشکوة شهرکرد
کد خبر: 3874153
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶

آموزش قرآن به بانوان خانه‌دار در خانه قرآن مشکوة شهرکرد

گروه فعالیت‌های قرآنی - خانه قرآن مشکوة شهرکرد از هشت سال گذشته تا کنون بدون وقفه، کلاس‌های آموزش فصیح‌خوانی، تجوید و تفسیر را برای بانوان خانه‌دار منطقه میرآباد غربی برگزار می‌کند.

آموزش قرآن به بانوان خانه‌دار در خانه قرآن مشکات شهرکردپوران مظلوم مدیر خانه قرآن مشکوة شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به آغاز فعالیت قرآنی خود در زمینه آموزش، اظهار کرد: در سال ۹۰ با هدف ایفای نقش در ترویج و تبلیغ کتاب خدا و کسب ثواب الهی، تصمیم گرفتم برای بانوان علاقمند به فراگیری قرآن کریم کلاس‌هایی را در منزل شخصی خودم برگزار کنم که یک سال این کلاس‌ها را با حضور بانوان خانه‌دار محله و دوستان و آشنایان برگزار کردم.

وی ادامه داد: پس از آن با اخذ مجوز از مؤسسه الرحمن شهرکرد به عنوان شعبه دوم این مؤسسه قرآنی در منزل خودم در منطقه میرآباد غربی به آموزش بانوان خانه‌دار ادامه و در سال ۹۴ با اخذ مجوز از اداره تبلیغات اسلامی رنگ و روی رسمی‌تر به این فعالیت‌ها دادم.

مظلوم با اشاره به برگزاری بدون وقفه کلاس‌هایش از هشت سال گذشته تا کنون، تصریح کرد: شمار قرآن‌آموزانی که در خانه قرآن به فراگیری پرداخته‌اند بیش از ۲۰۰ بانوی خانه‌دار کم‌سواد و بی‌سواد است و در حال حاضر دو کلاس فصیح‌خوانی و تجوید برای بانوان سطوح پیشرفته و مبتدی و یک کلاس تفسیر در روزهای شنبه و دوشنبه با حضور حدود ۴۰ بانوی منطقه میرآباد غربی در این خانه قرآن در حال برگزاری است.

آغاز آموزش تفسیر قرآن از چند ماه گذشته

این مربی قرآن با اشاره به رشته‌های آموزشی ارائه شده به بانوان قرآن‌آموز، گفت: از ابتدا بنای کارمان بر این بود که بانوان منطقه میرآباد بتوانند به صورت روان و صحیح قرآن را قرائت کنند، لذا به آموزش آنان در زمینه روخوانی، روانخوانی، تجوید صحت قرائت پرداخته می‌شود، ضمن اینکه در ماه‌های اخیر، آموزش تفسیر نیز آغاز شده است، البته چند ماه آموزش حفظ جزء ۳۰ ویژه کودکان را می‌توان از دیگر فعالیت‌های این خانه قرآن برشمرد.

مظلوم دیگر فعالیت‌های خانه قرآن مشکوة را نیز یادآور شد و گفت: در کنار آموزش قرآن، در طی این سال‌ها مباحثی مانند احکام، مشاوره، مهدویت و سبک زندگی ایرانی - اسلامی نیز به بانوان خانه‌دار ارائه شده است که با استقبال گسترده آنان همراه بود و بیش از ۵۰ نفر در هرکدام از این کلاس‌ها حضور داشتند، ضمن اینکه در مناسبت‌های مهم ملی و مذهبی به‌ویژه دهه محرم و ایام فاطمیه، برگزاری مراسم مولودی‌خوانی یا روضه‌خوانی همواره در دستور کار قرار دارد و بانوان در این زمینه همت به خرج می‌دهند که با همکاری و همراهی جمعی، مجالس خوبی برپا می‌شود.

این فعال قرآنی تصریح کرد: یک اتاق بزرگ از منزل شخصی بنده که خروجی مجزا دارد را برای فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی این خانه قرآن اختصاص داده‌ام که فضاسازی مناسبی نیز انجام شده و مجهز به میز و صندلی و کتابخانه و ... است.

مدیر خانه قرآن مشکوة شهرکرد با بیان اینکه هیچ اعتباری از سوی نهادهای متولی دریافت نمی‌کنیم و این نهادها تنها برای صدور مجوز اعلام آمادگی می‌کنند، گفت: مربیان با نیت فی‌سبیل‌الله با ما همکاری دارند، البته برای پاسداشت زحمات مربیان روخوانی و تجوید که همکاری مستمر با خانه قرآن مشکات دارند، ماهانه مبلغی را با همکاری بانوان قرآن‌آموز جمع‌آوری و به آنان اهدا می‌کنیم، ضمن اینکه اهدای جایزه یا تأمین اعتبار فعالیت‌های جنبی با هزینه شخصی صورت می‌گیرد و خوشبختانه همسرم در این زمینه همکاری خوبی دارد.

مظلوم تأثیر برگزاری کلاس‌ها برای بانوان را خوب و مثبت ارزیابی و بیان کرد: خوشبختانه بانوان از این روند احساس رضایت دارند و این امر را از ماندگاری آنان در کلاس‌ها و حضور مستمرشان در طی این سالیان می‌توان درک کرد.

کار خالصانه تأثیرگذار است

مدیر خانه قرآن مشکوة با بیان اینکه کار خالصانه و با نیت خدایی تأثیرگذار است، تأکید کرد: قرآن به خودی خود جذاب و گیرا است چرا که بر فطرت بشر منطبق است، لذا باید بتوان جذابیت این کتاب آسمانی را برای افرادی که برای درک آن نیاز به کمک دارند، ترسیم کرد که خانه قرآن مشکوة تمام تلاش خود را در این زمینه به کار بسته است.

مظلوم در پایان گفت: قطعاً اگر اعتبارات و پشتیبانی نهادهای متولی قرآن و فرهنگ به کمک ما می‌آمد، دست بازتری برای اجرای برنامه‌های قرآنی بیشتر و تنوع‌بخشی و گسترش کار داشتیم که متأسفانه این مهم محقق نشده است.

انتهای پیام
captcha