دائرةالمعارف قرآن کریم کتاب سال حوزه شد
کد خبر: 3873713
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷

دائرةالمعارف قرآن کریم کتاب سال حوزه شد

گروه حوزه‌های علمیه ــ در بیست و یکمین همایش کتاب‌سال حوزه علمیه «دائرةالمعارف قرآن کریم» تألیف نویسندگان در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم حائز رتبه برتر و ترجمه «الغدیر» از سوی سیدمهدی نبوی و حسینی ژرفا اثر برتر در عرصه ترجمه شد.

ارسالی.// ارسال بیش از 18 هزار اثر به 21 دوره همایش کتاب‌سال حوزهبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی‌حاجی، دبیر بیست و یکمین همایش کتاب‌سال حوزه، امروز، سوم بهمن‌ماه، در مراسم اختتامیه این همایش در مدرسه عالی دارالشفاء گفت: 933 اثر اعم از کتاب و پایان‌نامه در حوزه علوم انسانی و اسلامی به دبیرخانه این دوره از همایش رسید.

وی افزود: بدون احتساب آثار این دوره، بیش از 17 هزار کتاب و پایان‌نامه در طور 20 دوره گذشته به همایش واصل شده بود که با این دوره 18 هزار کتاب و پایان‌نامه می‌شود. برای اینکه همایش کتاب‌سال بتواند پاسخگوی نیازهای حوزه و انقلاب باشد، محورهایی در همایش مانند آسیب‌های اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، زن و خانواده، سبک زندگی، علوم انسانی اسلامی، محیط زیست، هنر و منابع طبیعی و ابعاد بیانیه گام دوم و ... اضافه شد.

مقیمی‌حاجی اظهار کرد: در موضوعات ویژه، بیش از 50 درصد افزایش رشد در تعداد آثار داشتیم و آثار مورد حمایت قرار گرفته‌اند. بیش از 4 هزار داوری روی 933 اثر انجام شد و آثار در 20 گروه طبقه‌بندی و در چند سطح مورد ارزیابی قرار گرفتند.

دبیر همایش کتاب‌سال حوزه علمیه در پایان بیان کرد: بیش از 570 ارزیابی تفضیلی انجام شد و 54 اثر نامزد برگزیدگی شدند. در نهایت 5 اثر به عنوان رتبه نخست و 23 اثر شایسته تقدیر شدند و 26 اثر هم مورد تحسین شورای علمی کتاب‌سال قرار گرفتند. در جشنواره مقالات علمی هم 110 مقاله واصل شد که سه مقاله حائز رتبه برتر شدند.

بنابر این گزارش، سیدمهدی نبوی، و حسینی ژرفا، نفرات برتر در عرصه ترجمه شدند که به ترجمه کتاب الغدیر پرداخته بودند؛ محمدصادق یوسفی‌مقدم هم به نمایندگی از پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن برای تألیف کتاب دائرة المعارف قرآن حائز رتبه برتر شدند.

محمد رحیم درانی به علت ترجمه قرآن به زبان پشتو از دیگر برگزیدگان این همایش بود؛ همچنین لوح سپاس به حمید رفیعی به علت رتبه برتر در تألیف پایان‌نامه «الگوی درمانی خود نفع‌جویی برای افسردگی براساس منابع اسلامی» اعطا شد.

ارسالی.// ارسال بیش از 18 هزار اثر به 21 دوره همایش کتاب‌سال حوزه

در گروه اقتصاد، از مهدی خطیبی با اثر «نظریه اقتصاد اسلامی از کتاب و سنت» تقدیر شد؛ همچنین سیدرضا هاشمی به نمایندگی از نویسندگان «دانشنامه جهان اسلام» تجلیل شد؛ سیدمحمدجواد شبیری زنجانی، نوه آیت‌الله سیداحمد شبیری زنجانی، به علت نوشتن کتاب میزان‌الاحکام، همچنین انتشار «الهدی الی الفرق بین الرجال و النساء» از از تألیفات آیت‌الله‌ سیداحمد زنجانی مورد تجلیل قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha