آزمون سراسری قرآن و عترت در ایلام برگزار می‌شود
کد خبر: 3873588
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
با شرکت ۷۵۰ قرآن‌آموز؛

آزمون سراسری قرآن و عترت در ایلام برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد ایلام با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت فراهم شده است، گفت: آزمون کتبی قرآن و عترت با شرکت ۷۵۰ نفر در این استان برگزار می‌شود.

برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت در ایلام با شرکت 750 قرآن آموز

به گزارش ایکنا از ایلام، عظیم ایدی، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امروز، دوم بهمن‌ماه اظهار کرد: هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور 11 بهمن‌ماه در استان ایلام برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این آزمون به دو صورت کتبی و الکترونیکی ویژه کارکنان دولت برگزار می‌شود، افزود: در مجموع در استان ایلام 821 نفر در آزمون سراسری قرآن و عترت با ثبت‌نام در سامانه www.quranedu.ir شرکت کرده‌اند که از این تعداد نیز 750 نفر داوطلب در آزمون کتبی روز جمعه، 11 بهمن حضور خواهند داشت و مابقی شرکت‌کنندگان نیز بر اساس اعلام سامانه به‌صورت شفاهی و یا الکترونیکی در آزمون شرکت می‌کنند.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد ایلام با اشاره به اینکه ثبت‌نام هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در سال جاری در ۴ گروه امتحانی از 25 آبان آغاز و تا 30 آذرماه ادامه داشته است، تصریح کرد: این آزمون در گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (۲ رشته)، گروه معارف اهل‌بیت (ع) (۲ رشته)، گروه حفظ قرآن کریم (۱۰ رشته) و گروه آموزش‌های الکترونیک (۲ رشته) برگزار می‌شود.

ایدی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان ایلامی در روز جمعه در 17 رشته قرآنی در این آزمون شرکت می‌کنند، یادآور شد: این آزمون در سطح 10 حوزه امتحانی شامل شهرستان‌های بدره، دره شهر، آبدانان، دهلران، مهران، ملکشاهی، ایوان، چرداول و شهر صالح‌آباد به‌صورت کتبی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این آزمون در شهر ایلام با ۵۳۰ نفر شرکت‌کننده در محل دبیرستان شهید آوینی این شهر واقع در میدان شهید کشوری برگزار می‌شود، گفت: نتایج این آزمون حداکثر ۲۴ ساعت پس از برگزاری آزمون و به‌صورت متمرکز از طریق از طریق سامانه آزمون سراسری قرآن و عترت در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

ایدی تصریح کرد: سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه میان عموم مردم جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، راهبری آموزش‌های قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به‌ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به‌روزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت از اهداف برگزاری این آزمون است.

مسئول دفتر قرآن و عترت ارشاد ایلام با بیان اینکه افراد شرکت‌‌کننده با کسب حدنصاب نمره لازم موفق به کسب گواهینامه معتبر آموزشی می‌شوند، عنوان کرد: سال گذشته در هفدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت 1600 نفر از استان ایلام ثبت‌نام کرده بودند.

انتهای پیام
captcha