کارگاه تربیتی «فرزندان فاطمی» در فرهنگسرای قرآن برگزار می‌شود
کد خبر: 3873287
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶

کارگاه تربیتی «فرزندان فاطمی» در فرهنگسرای قرآن برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ کارگاه تخصصی تربیتی «فرزندان فاطمی» با تکیه بر سیره قرآنی حضرت زهرا(س) در فرهنگسرای قرآن برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ کارگاه تخصصی تربیتی فرزندان فاطمی با تکیه بر سیره قرآنی حضرت زهرا(س) از سوی مرکز مهد قرآن و پیش‌دبستانی فرهنگسرای قرآن و خانه قرآن دارالتقوی مبین تهران، در فرهنگسرای قرآن برگزار می‌شود.
این کارگاه تلفیقی که در رابطه با تبیین و اعتلای تربیت فاطمی براساس مضامین قرآنی، هنری، آموزشی و ... برگزار می‌شود، با اجرای برنامه‌های مختلفی همچون ساخت تسبیح و مهر از سوی قرآن‌آموزان و فراگیران سنین پایه با تکیه بر جنبه دست‌ورزی و تطابق ذهن، دست و چشم همراه خواهد بود.
همچنین این کارگاه تخصصی تلفیقی از آموزش‌های دینی، مذهبی، داستان‌های ائمه معصومین(ع) و هنر سفال‌گری است و فراگیران در این کارگاه همراه با آموزش‌های مربی به ساخت تسبیح و مهر می‌پردازند.
همزمان داستان زندگی و سیره قرآنی حضرت فاطمه زهرا(س) از سوی مربی برای فراگیران بیان می‌شود و استفاده کاربردی از تسبیح و آموزش ذکر تسبیحات حضرت زهرا(س) نیز به قرآن‌آموزان ارائه خواهد شد. در ادامه نیز اهمیت و فضایل ذکر تسبیحات حضرت زهرا(س) با استفاده از آیات و روایات گوناگون برای قرآنیان حاضر تبیین می‌شود.
با توجه به حدیثی از امام صادق(ع) که می‌فرمایند «من سبح تسبيح فاطمه الزهرا(س) قبل ان يثنى رجليه من صلاة الفريضه، غفر الله له؛ هر كس بعد از نماز واجب تسبيح فاطمه زهرا(س) را به جا آورد، قبل از اينكه پاى راست را از بالاى پاى چپ بردارد، جميع گناهانش آمرزيده مى‏شود»، برنامه آموزش تسبیح حضرت زهرا(س) در این کارگاه پیگیری و اجرا می‌شود.
این کارگاه تخصصی همزمان با مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و با حضور والدین مخاطبین خانه قرآن دارالتقوی و مجموعه مهد قرآن و مرکز پیش‌دبستانی فاطر فرهنگسرای قرآن از ساعت 10 تا 11 روز سه‌شنبه، هشتم بهمن‌ماه جاری در سالن حبل‌المتین فرهنگسرای قرآن برگزار می‌شود.
همچنین سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین آجرلو، معاون آفرینش و اجرای فرهنگسرای قرآن و مداحی ذاکر اهل بیت(ع) محمد صعودی، اجرای هماهنگ تسبیحات حضرت زهرا(س) از سوی فراگیران در حضور والدین و برنامه پذیرایی از حضار از جمله برنامه‌های مختلف این کارگاه خواهد بود.

انتهای پیام
captcha