ولایت‌پذیری، وحدت و مقاومت؛ درمان جهان اسلام
کد خبر: 3872835
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴

ولایت‌پذیری، وحدت و مقاومت؛ درمان جهان اسلام

گروه سیاست و اقتصاد ـ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: باید با ولایت‌پذیری، جلوی دسیسه‌ها و فرافکنی مستکبران عالم و جیره‌خواران آنان یعنی منافقان ناآگاه در گوشه کنار کشور را گرفت و درمان جهان اسلام را باید در اصل ولایت‌پذیری، وحدت و مقاومت جستجو کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا قاسمی‌نژاد، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه، کرد: به تعبیر ایشان، این روزها ایام‌الله هستند چرا که ملت به بلوغ فکری، سیاسی و اعتقادی که لازمه جامعه اسلامی است، رسیده‌اند و استکبار در برابر خود مردمی را می‌بیند که پیرو ولایت هستند و ولی‌فقیه در قله قرار دارد.

حجت‌الاسلام قاسمی‌نژاد گفت: در چنین وضعیتی شاهد شکل‌گیری امت اسلامی در جغرافیای اسلامی و زوال سلطه مستکبران در سراسر عالم هستیم که خود را برای شکل‌گیری تمدن اسلامی و دولت جهانی حضرت ولی‌عصر(عج) آماده می‌کند، پس در این شرایط وظیفه داریم پیرو ولایت باشیم.

وی با اشاره به دسیسه و فرافکنی مستکبران عالم و جیره‌خواران آنان یعنی منافقان ناآگاه در گوشه کنار کشور، تأکید کرد: باید با ولایت‌پذیری، جلوی این دسیسه‌ها را گرفت لذا درمان جهان اسلام را باید در اصل ولایت‌پذیری، وحدت و مقاومت جستجو کرد.

انتخابات در چارچوب گام دوم انقلاب

حجت‌الاسلام قاسمی‌نژاد با بیان اینکه پس از یوم‌الله‌هایی که شاهد بودیم، یوم‌الله دیگری در پیش داریم، ادامه داد: در روز انتخابات با نشان دادن قدرت سیاسی و اجتماعی جامعه اسلامی شاهد رقم خوردن یوم‌الله دیگری خواهیم بود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان گفت: انتخابات و مجلس در چارچوب گام دوم انقلاب اسلامی عاری از اشتباهات گام اول است و مجلسی انقلابی و کارآمد که بتواند با قانون‌گذاری و نظارت، روز به روز بر عزت انقلاب اسلامی بیفزاید انتخاب خواهد شد.

حجت‌الاسلام قاسمی‌نژاد در ادامه با تسلیت ایام فاطمیه و با اشاره به خطبه «فدکیه» ایشان، اظهار کرد: این خطبه، صرفاً مالی نیست بلکه ترسیم کاملی از واقعیت جامعه از حیث اخلاقی، سیاسی و عبادی است و حضرت سازوکار مهمی را برای جامعه مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: جای آن دارد که به فرازی از این خطبه به فراخور حوادثی که اخیراً شاهدش بودیم اشاره شود که می‌فرماید «وَ طاعَتَنا نِظاماً لِلْمِلَّهِ، وَ اِما مَتَنا اَماناً لِلْفُرْقَهِ، وَ الْجِهادَ عِزّاً لِلْاِسْلامِ»، یعنی اطاعت از ما نظم‌دهنده و نظام‌بخش ملت‌هاست، امامت ما امان است برای تفرقه و اختلاف در جامعه و جهاد، عزت اسلام است.

نظم؛ نیاز اساسی جامعه

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: در طول تاریخ حیات بشر، یکی از نیازهای اساسی جوامع نظم است که جامعه را از هرج و مرج و هر مسئله‌ای که از هدف دورش کند، نجات می‌دهد لذا می‌بنیم که در این فراز خطبه فدکیه به ضرورت نظام و نظم اشاره دارد که هیچ مکتبی بدون سازوکار نظم نتوانسته است دوام بیاورد.

وی افزود: مشاهده می‌شود که در این فراز از خطبه فدکیه، حضرت راهبردی را مطرح می‌کنند که جامعه به آن نیاز اساسی دارد که همان راهبرد اطاعت و پیروی از ائمه اطهار(ع) و ولایت‌پذیری است که چه در زمان حیات آن بزگواران و چه در عصر غیبت موضوعیت دارد و باید رعایت شود.

حجت‌الاسلام قاسمی‌نژاد تأکید کرد: امروز پیروی از ولایت فقیه بیش از هر زمان دیگر باید مورد توجه قرار گیرد و با رعایت همین اصل، می‌بینیم که چه تغییر و تحولی در نظام فکری و عملی جامعه ایجاد شده است و موضوع انتقام شهادت سردار سلیمانی و هدف قرار دادن پایگاه نظامی آمریکا در منطقه، مصداق این موضوع است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان در پایان گفت: این تغییر و تحولات ممکن نبود مگر با رعایت چهار مؤلفه یعنی شهادت‌طلبی، آخرت‌طلبی، مقاومت و ولایت‌پذیری که مهم‌ترین مؤلفه است، لذا شاهدیم که نظام استکبار و سرمایه‌داری در منطقه رو به زوال است و ولایت‌پذیران منطقه توانستند هیمنه آمریکا را بشکنند و لرزه بر اندام استکبار بیندازند.

انتهای پیام
captcha