همدلی مردم و مسئولان خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان را سرعت بخشید
کد خبر: 3872558
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱

همدلی مردم و مسئولان خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان را سرعت بخشید

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: امروز شاهد وحدت و انسجام اقشار، گروه‌ها و مذاهب مختلف در امدادرسانی به مناطق سیل‌زده هستیم و همین همدلی مردم و مسئولان خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان را سرعت بخشیده است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان شب گذشته، 28 دی‌ماه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با حضور رئیس‌جمهور، تنی چند از وزیران و مسئولان استانی در چابهار برگزار شد، گفت: مردم این استان هنوز در شوک از دست دادن سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی بودند که بحران سیل هم ایجاد شد و بر غم و اندوه آنان اضافه کرد.

وی ادامه داد: باران رحمت الهی است، اما به‌دلیل برخی مشکلات، بارندگی شدید و مداوم به استان خسارت فراوانی وارد می‌کند، بطوری که در سیلاب اخیر، خسارت زیادی به اراضی کشاورزی، دام‌ها، منازل مسکونی و به‌ویژه زیرساخت‌های جنوب استان وارد شد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: علی‌رغم مشکلات فراوان، این بارندگی‌ها باعث شد تا زمین خشکیده استان سیراب شده و خشکسالی‌ها تا حدودی جبران شود. امیدواریم در آینده شاهد برکات آن باشیم.

وی با اشاره به این‌که پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر شتاب در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان، باعث تسریع خدمات‌رسانی شد، افزود: فرمان رهبر معظم انقلاب برای کمک و یاری رساندن به مناطق سیل‌زده باعث شد تا مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و گروه‌های مردمی از اقشار و مذاهب مختلف با قوت بیشتری به این خطه ورود پیدا کرده و در حال تلاش برای سیل‌زدگان باشند.

محامی اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های دولتی و لشگری اعم از ارتش، سپاه و بسیج در این زمینه کمک کردند و مردم هم در کنار ما بودند و موجب همدلی بیشتر در منطقه شد.

وی گفت: در روزهای گذشته همان‌طور که شاهد وحدت و انسجام اقشار، گروه‌ها و مذاهب مختلف در مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بودیم، هم‌اکنون این وضعیت را در مورد سیل بلوچستان مشاهده می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: علاوه بر جبران خسارات سیلاب اخیر، با توجه به پیش‌بینی ترسالی در سال‌های آینده باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای جلوگیری از خسارات با ساخت بندها و سدها مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha