مشکلات سیل‌زدگان را با تمام قوا برطرف می‌کنیم
کد خبر: 3872544
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
رئیس‌جمهور:

مشکلات سیل‌زدگان را با تمام قوا برطرف می‌کنیم

گروه سیاست و اقتصاد ــ حسن روحانی با بیان اینکه سیل مشکلات بسیاری ایجاد کرده است، گفت: به مردم صبور سیستان‌وبلوچستان اطمینان می‌دهم که با تمام قوا مشکلات سیل‌زدگان را برطرف خواهیم کرد.

مشکلات سیل‌زدگان را با تمام قوا برطرف می‌کنیمبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، شب گذشته، 28 دی‌ماه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که در چابهار برگزار شد، گفت: سیل مشکلات بسیاری ایجاد کرده، اما به مردم صبور این استان اطمینان می‌دهم که با تمام قوا مشکلات سیل‌زدگان را برطرف خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشکل برق سیستان‌و‌بلوچستان برطرف شده و در خصوص مشکل آب هم تنها آب آشامیدنی چند روستا در این استان قطع است که به‌زودی برطرف می‌شود.

قدردانی از سازمان هواشناسی

رئیس‌جمهور ضمن قدردانی از سازمان هواشناسی به خاطر پیش‌بینی سیل و صدور اخطار در زمان مناسب، بیان کرد: نداشتن تلفات جانی در سیستان‌وبلوچستان برای دولت، نیروهای امدادی و همه زحمتکشان یک افتخار است.

وی با اشاره به این‌که مردم سیستان‌وبلوچستان از لحاظ زندگی، کشاورزی و زیربنایی مشکلات فراوانی دارند که باید حل شود، افزود: منازلی که بر اثر سیلاب تخریب شده‌اند باید به‌صورت اصولی ساخته شوند. حدود ۱۴ هزار منزل مسکونی روستایی در این استان داریم که در ابتدا باید مرمت و سپس بازسازی شوند.

روحانی اظهار کرد: در زمینه راه‌ها نیز خسارت‌های زیادی داشتیم، اما با پیش‌بینی‌های انجام شده و تدابیری که قبل از سیلاب اندیشیده شد، خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم و در زمینه ارتباطات نیز اکثر نقاط وصل شده و مشکلی وجود ندارد.

وی گفت: از تمامی نیروهای مسلح شامل ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج که با همه امکانات وارد میدان شدند و برای خدمت‌رسانی مردم بسیج شدند قدردانی می‌کنم؛ مردم ایثار و فداکاری آن‌ها را به‌خوبی دیدند و هرگز فراموش نخواهند کرد که امیدوارم روند خدمت‌رسانی‌ها تا رسیدن به شرایط عادی ادامه داشته باشد.

رئیس‌جمهور بیان کرد: در این حوادث نشان داده شد که کارهایی که قبلاً انجام شده مانند سد پیشین و زیردان در منطقه بسیار کارساز بوده و مانع بسیاری از خسارت‌ها شده است. باید به سمت تکمیل سدهای استان پیش برویم تا در صورت بروز سیلاب در آینده با مشکلی رو‌به‌رو نشویم.

سیستان‌وبلوچستان؛ پیشانی امنیت ایران

وی در ادامه با اشاره به این‌که دولت نگاهی ویژه به این استان دارد، گفت: سیستان‌و‌بلوچستان پیشانی امنیت کل ایران است؛ اینجا جایگاهی است که از طریق آن می‌توانیم اتصال شمال و جنوب منطقه را به وجود بیاوریم و برای همین از آغاز دولت یازدهم تلاش فراوانی برای توسعه بندر چابهار انجام گرفت.

روحانی اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر چابهار حدود 11 میلیون تن است که نسبت به گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است، بطوری که کشورهای شمالی، قفقاز و پاکستان نیز از این برکت بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: روشن‌شدن مشعل گاز در سیستان‌وبلوچستان حرکت بزرگی بود که باید ادامه‌دار باشد و مردم در همه شهرهای استان باید از نعمت گاز بهره‌مند شوند. در بحث راه‌آهن چابهار ـ زاهدان نیز بخشی از آن در این دولت افتتاح می‌شود.

رئیس‌جمهور وحدت و همبستگی میان اقوام و مذاهب در این استان را بی‌نظیر دانست و بیان کرد: اینکه می‌بینم شیعه و سنی، نماینده ولی‌فقیه، استاندار، مسئولان و علمای بزرگ شیعه و سنی در کنار هم قرار دارند و برای پیشرفت استان گام بر می‌دارند باعث خوشحالی است؛ این اتحاد، همبستگی و امنیتی که در استان وجود دارد به خاطر در کنار هم بودن مردم و مسئولان بوده که بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha