ترامپ تعادل اخلاقی و عقلی ندارد
کد خبر: 3872506
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳

ترامپ تعادل اخلاقی و عقلی ندارد

گروه سیاست و اقتصاد ــ عضو هیئت علمی گروه روابط بین‌الملل دانشگاه مفید گفت: ترامپ از همان آغاز رقابت‌های انتخاباتی در سال ۲۰۱۶ نشان داد که فرد متعادلی نیست و گروه‌های مختلف در داخل آمریکا به این امر اذعان دارند.

رئیس‌جمهور آمریکا تعادل اخلاقی و عقلی ندارد

سیده‌صدیقه حسینی، عضو هیئت علمی گروه روابط بین‌الملل دانشگاه مفید، در گفت‌وگو با ایکنا اصفهان، با اشاره به سخنان توهین‌آمیز رئیس‌جمهور آمریکا درباره سردار سلیمانی، اظهار کرد: ترامپ از همان آغاز رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2016 و رقابت با حزب دموکرات نشان داد که شخص متعادلی نیست. حتی این بحث مطرح شد که وی از لحاظ عقلانی مشکل دارد و تعدادی از روان‌شناسان آمریکایی اعلام کردند که ترامپ باید از لحاظ عقلانی و سلامت جسمانی مورد بررسی قرار گیرد. اتفاقاً این کار انجام شد، به نوعی وی را مورد معاینه قرار دادند و یک نفر اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا با مشکل مواجه است.

وی افزود: سخنان توهین‌آمیزی که در مورد سردار سلیمانی بیان شد، از سوی رابرت دنیرو، هنرپیشه معروف آمریکایی مورد حمله قرار گرفت. در واقع همه می‌دانند که ترامپ با مشکلات اخلاقی زیادی مواجه است و حتی می‌توان به رسوایی اخلاقی که به وی نسبت دادند، اشاره کرد.

عضو هیئت علمی گروه روابط بین‌الملل دانشگاه مفید بیان کرد: ترامپ رسماً چند روز قبل کارزار انتخاباتی خود را در ایالت فلوریدا آغاز کرد، در حالی که در سال 2016، این کارزار را از مقابل مجتمع تجاری خودش کلید زده بود. وی چهار سال قبل بیشترین حامی را در فلوریدا داشت، اما در حال حاضر کمترین حامی را در این ایالت دارد. رقیب انتخاباتی ترامپ نیز جو بایدن و برنی سندرز از حزب دموکرات هستند. بسیاری بر این اعتقادند که وی از لحاظ اخلاقی مشکل دارد و دغدغه‌های سال 2020 ترامپ همان دغدغه‌های سال 2016 او هستند. وی در سخنرانی‌های خود در فلوریدا، میلواکی، اوهایو و میامی همان مباحث سال 2016 را مطرح کرد، از جمله حمله به دولت باراک اوباما که هشت سال به ایران اجازه داد تا قدرت هسته‌ای‌اش را تقویت کند. از طرف دیگر، هدف از ترور سردار سلیمانی را از بین بردن جنگ در نظام بین‌الملل و قدرت جنگ‌افروزی ایران، نابودی تروریسم و نجات دنیا از افراط‌گرایی اسلامی و هدف از سیاست داخلی خود را کاهش بیکاری و افزایش رشد تولید ملی اعلام کرد.

حسینی اضافه کرد: تیم ترامپ معتقدند چون دولت وی به نوعی بیکاری را کاهش داده است، در دور بعد با قدرت بیشتری رأی می‌آورد؛ اما مخالفان و منتقدان ترامپ معتقدند چون سوسیالیسم به عنوان موضوع اصلی در کارزار انتخاباتی سال 2020 مطرح است، احتمال زیادی وجود دارد که دموکرات‌ها رأی بیاورند. بر اساس نظرسنجی‌ها، فعلاً اقبال به برنی سندرز بیشتر است.

وی ادامه داد: در اروپا و آمریکا، آزادی بیان وجود دارد، البته نه به صورت صد درصد، در واقع سلبریتی‌ها و افراد مختلف می‌توانند به صورت مستقیم از سیاستمداران انتقاد کنند. انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در دو بخش عمومی و اعضای الکترال برگزار می‌شود. هر چند اعضای الکترال را مردم انتخاب می‌کنند، اما برای مثال روزنامه گاردین اعلام کرد که اگر قرار باشد رقابت شدیدی میان جو بایدن یا برنی سندرز از حزب دموکرات با ترامپ از حزب جمهوری‌خواه صورت بگیرد، انتقال قدرت در سال 2020 به سختی اتفاق می‌افتد، یعنی همان اتفاقی که در مورد بوش و ال‌گور رخ داد. در سخنرانی ترامپ در فلوریدا، 90 هزار نفر شرکت کردند و در جریان آن بسیاری از آنها از سالن بیرن آمدند، که توهین به ترامپ محسوب می‌شد، ولی با این حال بسیاری معتقدند که وی طرفداران خاص خودش را در داخل آمریکا دارد.

انتهای پیام
captcha