سیل سیستان‌وبلوچستان تکمیل طرح‌های توسعه را تسریع می‌کند
کد خبر: 3872458
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱

سیل سیستان‌وبلوچستان تکمیل طرح‌های توسعه را تسریع می‌کند

گروه اجتماعی- رئیس جمهوری کشورمان گفت: سیل اخیر سبب می‌شود تا تکمیل بسیاری از طرح‌های توسعه استان تسریع شود؛ این اطمینان را به مردم استان می‌دهم که درست است که سیل برای شما مشکل ایجاد کرد، اما در آینده برای این استان منشاء خیر خواهد شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی استانداری، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان امروز، شنبه 28 دی ماه در جمع مردم سیل‌زده چابهار گفت: خوشحالم که امروز به همراه جمعی از وزیران و مسئولان در خدمت شما هستیم؛ اطمینان داشته باشید که دولت و همه ما در کنار شما بوده و مشکلات شما را حل خواهیم کرد.

وی خطاب به مردم سیستان و بلوچستان بیان کرد: شما مرزبانان عزیز کشور ایران هستید که در یک شهر یا روستا کنار مرز کشور دوست، پاکستان قرار گرفته‌اید و امروز بخاطر سیل‌زدگی دچار مشکل شده‌اید.

رئیس جمهور با بیان اینکه باران به عنوان رحمت الهی، هم نعمت بزرگی است و هم برخی اوقات مشکلاتی به‌وجود می‌آورد، گفت: متأسفانه در باران اخیر مشکلاتی برای مردم منطقه پیش آمده، خانه‌ها را آب گرفته و راه‌های ارتباطی و مسیرهای رفت و آمدهای مردم دچار مشکل شده و اموال آن‌ها از بین رفته است.

وی با اشاره به این‌که بازسازی ویرانی‌ها و درمان مصدومان احتمالی و جبران خسارت‌ها، اقدامات فوری است که باید انجام گیرد، اظهار کرد: خوشبختانه سازمان هواشناسی قبل از آغاز بارش‌ها پیش‌بینی کرده و هشدار و اخطار لازم را داده بود که این بسیار مهم است و موجب شده که ما خسارت جانی در این سیل نداشته باشیم و خسارت‌های مالی نیز قابل جبران است.

روحانی با قدردانی و تشکر از سازمان هواشناسی بخاطر پیش‌بینی سیل، گفت: از هواشناسی می‌خواهیم که این روند ادامه و اطلاع‌رسانی به موقع ادامه داشته باشد تا خسارت‌های جانی و مالی به حداقل برسد.

وی بیان کرد: در مسیر بازدید از مناطق سیل‌زده، وزیران راه، نیرو و کشور توضیح دادند که در این منطقه نیاز به ساخت پل‌هایی است و جاده‌های ویران شده باید ترمیم و بازسازی شود که این اقدامات با جدیت پیگیری خواهد شد.

رئیس جمهوری با اشاره به گزارش وزیر نیرو در مسیر بازدید در این مناطق، گفت: خوشبختانه برق روستاها وصل شده و البته مردم این روستاهای سیل زده همچنان با مشکلاتی مواجه هستند که رسیدگی و رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان سال‌هاست که سختی و رنج کشیده است؛ باید این سختی‌ها جبران شود. کارهای خوبی برای توسعه استان شده است. من ۲۵ سال پیش همراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای افتتاح سد پیشین به این منطقه آمدم، امروز می‌بینم که سدهای دیگری هم در استان ساخته شده و به گفته استاندار یکی از این سدها ۸۵ درصد پیشرفت داشته است.

روحانی اظهار کرد: سیل اخیر سبب می‌شود تا تکمیل بسیاری از طرح‌های توسعه استان تسریع شود؛ این اطمینان را به مردم استان می‌دهم که درست است که سیل برای شما مشکل ایجاد کرد، اما در آینده برای این استان منشاء خیر خواهد شد.

سیل سیستان‌وبلوچستان تکمیل طرح‌های توسعه را تسریع می‌کند

انتهای پیام
captcha