روحیه استکبارستیزی سپاه؛ بهانه‌ای برای دشمنی آمریکا
کد خبر: 3872206
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸

روحیه استکبارستیزی سپاه؛ بهانه‌ای برای دشمنی آمریکا

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه خوی گفت: دارا بودن روحیه استکبارستیزی، داشتن غیرت دینی و التزام عملی و قلبی به اخلاق اسلامی از جمله دلایل دشمنی آمریکا با سپاه است.

روحیه استکبارستیزی سپاه؛ بهانه‌ای برای دشمنی آمریکابه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدرضی شکوری، امام جمعه خوی، امروز، ۲۷ دی‌ماه  در خطبه اول نماز جمعه این هفته با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار کرد: بر اساس مفاد روایات متعدد انسان باید در تمامی لحظات عمر خود و در همه شرایط، معیارها و ارزش‌های تقوا را مدنظر خویش قرار بدهد.

وی با اشاره به اینکه ارتباط و دوستی با مردم از مصادیق اخلاق عمومی است، افزود: تمامی مسائل اخلاقی به دو بخش فردی و اجتماعی و یا به عبارت دیگر فردی و عمومی قابل تقسیم هستند و اخلاق فردی مانند صبر، شجاعت، ترس، استقامت، تنبلی، شکر، کفران نعمت و غفلت بوده و ویژگی‌هایی مانند حسد، تواضع، غبطه، تکبر، حسن ظن، عدالت، سخاوت، عفت، جور، سوءظن و امثال اینها در زمره اخلاق اجتماعی و عمومی محسوب می‌شوند.

امام جمعه خوی بذل و بخشش به همدیگر، مصافحه با مؤمنان و از یک روح بودن تمامی مؤمنان را از جمله دستورالعمل‌های اهل بیت(ع) برشمرد و ادامه داد: امام صادق(ع) فرمودند: مؤمن برادر مؤمن است و مانند یک پیکرند اگر عضوی از آن به درد آمد سایر اعضا نیز آن درد را احساس می‌کنند، روح دو مؤمن از یک روح است و روح مؤمن به روح خدا متصل‌تر از نور خورشید به خورشید است.

شایعات بی‌اساس؛ عاملی برای جدایی انسان‌ها

وی عنوان کرد: در عصر ما که وسایل ارتباطی، فضای مجازی و ماهواره‌ها در حال گسترش هستند بخش مهمی از دلایل جدایی انسان‌ها از یکدیگر به علل شایعات بی‌اساس، غیبت و تهمت، جوسازی، نسبت‌های ناروا، هتک حرمت، افشاء اسرار و دروغ‌پردازی است.

حجت‌الاسلام شکوری تصریح کرد: امیرمؤمنان(ع) در خطبه ۱۴۱ نهج‌البلاغه در مقام مقابله با چنین انحرافاتی می‌فرمایند: اى مردم، آنكه بداند كه برادرش در دين ثابت قدم و استوار است و به راه راست مى‌رود، نبايد به بدگويی‌هاى مردم در حق او گوش فرا دهد، و نیز می‌فرمایند: بدانيد، كه ميان حق و باطل تنها چهار انگشت فاصله است از او پرسيدند كه اين به چه معنى است؟ انگشتانش را كنار هم نهاد و ميان گوش و چشم قرار داد و چنین فرمود: باطل اين است كه بگويى شنيدم و حق اين است كه بگويى ديـدم.

وی در خطبه دوم با محور بحث قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: دستاوردهای مربوط به گام اول انقلاب اسلامی یعنی ۴۰ سال گذشته در چند بخش از جمله تضمین ثبات، امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور، پیشرفت کشور در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی، اقتصادی و عمرانی و به اوج رسانیدن مشارکت مردمی در مسائل سیاسی و موضوعات اجتماعی قابل بررسی است.

خطیب نماز جمعه خوی با اشاره به حوادث چند روز اخیر و سقوط هواپیمای مسافربری ضمن تسلیت به خانواده شهدا گفت: آمریکا و عوامل داخلی‌اش تلاش کردند از سپاه پاسداران انتقام بگیرند؛ لذا ضرورت دارد ریشه‌ها و علل ترس و وحشت استکبار جهانی از سپاه پاسداران به مردم بیان شود.

وی با اشاره به برخی از این دلایل بیان کرد: ارزش‌های حاکم بر سپاه پاسداران، پیروی کامل از آموزه‌های دینی و انقلابی، معرفت و بصیرت دینی و سیاسی، التزام عملی و قلبی به ارزش‌های دینی و انقلابی، اعتقاد، التزام و عشق به ولایت، روحیه ایثار و شهادت‌طلبی نهادی برخاسته از متن مردم، دارا بودن روحیه استکبارستیزی، داشتن غیرت دینی و التزام به اخلاق اسلامی از جمله دلایل دشمنی آمریکا با سپاه است.

حجت‌الاسلام شکوری برخورد با اشرار و ضدانقلاب مورد حمایت آمریکا، خنثی‌سازی چندین کودتای آمریکایی، مدیریت هشت سال دفاع مقدس که با توطئه آمریکا راه‌اندازی شده بود، سازماندهی و مدیریت بسیج جهت مقابله با توطئه‌های آمریکا، موضع‌گیری به موقع در حوادث و اتفاقات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، خلوص و صفا در ولایت‌مداری و پیروی از ولی امر مسلمین، مقابله با جنگ نرم آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن و دفن کردن داعش و سایر تکفیریان مورد حمایت آمریکا را از جمله عملکرد موفق سپاه در طول ۴۰ سال گذشته برشمرد.

انتهای پیام
captcha