اجرای طرح «هرمسجد یک حقوق‌دان» در مساجد چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3864311
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹

اجرای طرح «هرمسجد یک حقوق‌دان» در مساجد چهارمحال‌وبختیاری

گروه فرهنگی ـ معاون فرهنگی دادگستری چهارمحال‌وبختیاری از اجرای طرح «هر مسجد یک حقوق‌دان» خبر داد و گفت: یکی از اهداف اصلی این طرح، کاهش پرونده‌های قضایی و رفت و آمد ارباب رجوع‌ها به مراکز قضایی است که با اجرای این طرح محقق خواهد داد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد موسوی‌راد ۲۴ آذرماه در شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان به آیه ۱۰۴ سوره مبارکه بقره اشاره و اظهار کرد: خداوند در این سوره به کسانی اشاره می‌کند که سعی در تخریب مساجد دارند که البته این تخریب‌ها تنها با بیل و بولدزر صورت نمی‌گیرد بلکه بی‌توجهی دستگاه‌های مربوط به این امر نیز نوعی تخریب مساجد محسوب می‌شود.

وی به اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» اشاره کرد و ادامه داد: این طرح از همه لحاظ پر سود است، اجرای آن برای مردم، مساجد و دادگستری مفید است زیرا یکی از اهداف اصلی، کاهش پرونده‌های قضایی و رفت و آمد ارباب رجوع‌ها به این مراکز است که با اجرای این طرح محقق خواهد داد.

موسوی‌راد به دیگر اهداف این طرح اشاره کرد و گفت: ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به مسائل حقوقی یکی دیگر از اهداف طرح هر مسجد یک حقوقدان است، همان گونه که وظیفه آموزش مسائل دینی و تربیتی به مردم را برعهده داریم باید مسائل حقوقی از جمله نحوه اجاره دادن ملک‌های تجاری، نحوه قرار داد بستن‌ها و ... را نیز آموزش دهیم.

وی کاهش دعاوی و اختلافات را هدف دیگر اجرای این طرح دانست و اظهار کرد: اکثر اختلافات جامعه به خاطر این است که فرهنگ آشتی دادن اقوام در مساجد کنار گذاشته شده و اجرا نمی‌شود.

معاون فرهنگی دادگستری استان تصریح کرد: مساجد، مصلی‌ها و بقاع متبرکه مکان‌های اجرای این طرح و نمازگزاران، زائران و عموم مردم نیز جامعه هدف آن هستند.

وی در پایان گفت: کارشناسان رسمی دادگستری، کانون وکلا، کانون حقوقی آستان قدس رضوی، کانون حقوق‌دانان بازنشستگان و ... بر مبنای ماده ۱۸۷ قانون برنامه توسعه فرهنگی و اجتماعی زیر مجموعه دادگستری قرار گرفته‌اند و از جمله مجریان این طرح در مساجد هستند.

انتهای پیام
captcha