جشنواره ایده سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد
کد خبر: 3863403
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

جشنواره ایده سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد

گروه فرهنگی ــ رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری از آغاز به کار جشنواره ایده سبز کوه در استان خبر داد.

مجتبی بنیادیان، رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به جشنواره ایده سبز کوه ویژه دانش‌آموزان، اظهار کرد: همانگونه که اکوسیستم علم و فناوری در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری به خوبی در حال نهادینه شدن است، امیدواریم با برگزاری جشنواره ایده سبز کوه و سایر برنامه‌ها با مشارکت مراکز رشد و پارک علم و فناوری در بخش دانش‌آموزی فرهنگ دانش‌بنیان هم در بدنه آموزش و پرورش نهادینه شود.

وی با اشاره به رونمایی از سایت جشنواره ایده سبز کوه، افزود: دانش‌آموزان می‌تواند ایده‌های خود را از تاریخ ۲۳ آذر ماه سال جاری در سامانه بارگزاری کنند و پس از آن با داوری ایده‌ها از برگزیدگان تجلیل و هدایت لازم از آن‌ها توسط مراکز رشد و پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی به عمل خواهد آمد.

بنیادیان با تاکید بر ایده‌پردازی از دوران دانش‌آموزی، گفت: زمانی که یک ایده خلاقانه به خوبی پرورش داده شود می‌تواند به یک اختراع و محصول تبدیل شود که بهترین زمان برای پرورش ایده‌پردازی همان دوران مدرسه است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش رسالت اساسی تربیت نیروی انسانی خلاق و مسئله محور را دارد، بیانکرد: اگر بخواهیم افرادی دانشمند پژوهشگر و مخترع و خلاق را در جامعه داشته باشیم از آموزش پرورش و باید شروع کرد و دانش آموزان با معقوله‌های کار تیمی، ایده‌پردازی و خلاقیت آشنا شوند.

انتهای پیام
captcha