روح نظام اسلامی روح استضعاف‌زدایی است
کد خبر: 3863221
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳

روح نظام اسلامی روح استضعاف‌زدایی است

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: روح نظام جمهوری اسلامی روح استضعاف‌زدایی و فراهم کردن رفاه و آسایش برای مردم است، چرا که کمک به محرومان جامعه و رساندن آنان به جایگاه بلند، وظیفه این نظام است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری و امام جمعه شهرکرد، امروز سه‌شنبه 19 آذرماه در دیدار با مدیر و جمعی از کارکنان صندوق بيمه اجتماعی روستائيان و عشاير، اظهار کرد: کشاورزان سخت‌ترین کارها و سخت‌ترین مشکلات را تحمل کرده‌اند و اکنون که از کارافتاده هستند انواع بیماری‌ها و مشکلات آن‌ها را تهدید می‌کند، زیرا کار کشاورزی بسیار سخت است و انواع مشکلات و بیماری‌ها را برای کشاورز به دنبال دارد.

وی ادامه داد: اگر چه امروز کشاورزی مکانیزه شده است ولی همچنان سختی‌های کار بسیار است و کشاورزان با سخت‌ترین وضع دوران پیری را می‌گذرانند.

حجت‌الاسلام نکونام افزود: از سال 84 صندوق بيمه اجتماعی روستائيان و عشاير عملی شد اما هنوز واقعا کشاورز نتوانسته است از امکانات و فرصت لازم بهره‌مند بشود و واقعاً یک زندگی آرام داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: در این 14 سال که از اجرای طرح بیمه کشاورزان می‌گذرد در استان ما  33 هزار کشاورز بیمه شدند ولی درحال حاضر 2 هزار نفر توانسته‌اند از خدمات بیمه بهره‌مند شوند و مستمری بگیرند و این بدان معناست که 31 هزار نفر همچنان انتظار می‌کشند.

حجت‌الاسلام نکونام تصریح کرد: کشاورزان از پرداخت بیمه در سال‌های طولانی گلایه و شکایت می‌کنند  و هنوز مستمری دریافت نکرده‌اند، البته این موارد ضوابط خاص خودش را دارد و یک مشکلاتی را هم قوانین سر راه این‌ها گذاشته که این‌ها را باید از قانون‌گذاران و مجلس و کسانی که قانون و آئین نامه وضع می‌کنند، مطالبه کرد و امیدواریم این قوانین به گونه‌ای تغییر کنند که کشاورز در اسرع وقت بتواند از امکانات بیمه بهره‌مند شود.

امام جمعه شهرکرد تأکیدکرد: صندوق بيمه اجتماعی روستائيان و عشاير باید کشاورزان از کار افتاده با سن بالا و یا شرایط خاص را با دقت بررسی کنند و برای آنان استثنا قائل شوند تا از بیمه و امکانات بیمه بهره‌مند شوند و آمار کمتری از کشاورزان در صف انتظار باشد.

حجت‌الاسلام نکونام در ادامه گفت: نظام اسلامی نظام مستضعفان و نظام پا برهنه‌ها و محرومان است، صرف‌نظر از افرادی که بد عمل می‌کنند، روح نظام جمهوری اسلامی روح استضعاف‌زدایی و فراهم کردن رفاه و آسایش برای مردم است چرا که کمک به محرومان جامعه و رساندن آنان به جایگاه بلند، وظیفه این نظام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: روح اسلام، آدم‌پروری و انسان‌سازی است و انسانی که در مکتب اسلام پرورش می‌یابد، هرگز تبعیض، حق کشی، استکبار و ارباب و رعیتی و امثال این‌ها را نمی پذیرد، چنین انسانی معتقد است که هر فردی باید حقش را بگیرد و به حق خودش برسد و هر کسی در این جهت مسئول است، باید وظیفه‌اش را در رابطه با نظام و جامعه انجام دهد.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که شما به عنوان کارگزارانی که با قشر مستضعف جامعه در ارتباط هستید باید روح و اصالت‌های اصلی نظام را مورد توجه قرار بدهید، افزود: شما به عنوان کارگزارانی که بیشتر در میان مردم و قشر محروم و پابرهنه حضور دارید، حتما این نگاه‌های اصیل نظام را تقویت کنید.

وی تصریح کرد: برای رساندن پیام اسلام و انقلاب باید کار فرهنگی ابلاغ و روح نظام برای مردم تبیین و این شادابی‌ها و دستاوردها و این زیبایی‌های نظام، برای مردم گفته شود.

حجت‌الاسلام نکونام با تأکید بر غافل نشدن از کار فرهنگی، گفت: یک عده‌ای با بد عمل کردن و جدا بودن بعضی مسئولان از مردم، آنان را ناامید می‌کنند، متأسفانه بعضی مسئولان مستکبرانه عمل می‌کنند و حاضر نیستند با مردم ارتباط بگیرند، حرف مردم را بشنوند، که این روحیه استکباری وخودبینی است و این در روح نظام اسلامی جایگاهی ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گفت: مردم با دیدن این رفتارها برداشت نادرستی از اسلام و واقعیت نظام اسلامی پیدا می‌کنند، باید برای آن‌ها تبیین شود که نظام را امام راحل(ره) شکل داده که پاک، مطهر، خدایی، عارف و به خدا پیوسته بود، نظام را شهدای پاک و مطهر و عدل‌پرور و خدامحور و خدوم شکل داده‌اند، بنابراین بدعمل کردن بعضی از مسئولان را به پای کل نظام نگذارند.

نماینده ولی فقیه در استان تأکید کرد: نظام واقعی ما متشکل از امام و شهدا و رهبری و پاکان این مجموعه هستند و نظام ذاتاً پاک است که اگر این نکته را بتوانیم برای مردم تبیین کنیم، آن‌ها بد عمل کردن‌ برخی مسئولان را به حساب نظام نخواهند گذاشت.

همچنین جعفر شاه‌بندری، مدیر صندوق بيمه اجتماعی روستائيان و عشاير چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سال 1384 فعالیت خود را در راستای اصل 29 قانون اساسی و بعد از تلاش‌هایی که حتی در دوران قبل از انقلاب برای تشکیل بیمه روستائیان به شکست انجامیده بود، آغاز کرد.

وی گفت: در این راستا تا کنون بیش از 33 هزار نفر از این افراد در صندوق بیمه و بیش از دو هزار و 200 نفر از خدمات بازنشستگی و سایر مزایای صندوق استفاده می‌کنند و به صورت ماهیانه از حقوق برخوردار شده‌اند.

شاه‌بندری اضافه کرد: تا کنون حدود 35 درصد از جامعه هدف در استان بیمه شده‌اند که این صندوق به ازای هر بخش، یک کارگزاری آماده ثبت‌نام از متقاضیان دارد .

وی با اشاره به اینکه 70 درصد حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند از همه کشاورزان، روستائیان و عشایر که تا کنون بیمه نشده‌اند خواست تا با مراجعه به کارگزاری‌ها از مزایای بیمه‌ای برخوردار شوند.

انتهای پیام
captcha