تشریح فعالیت‌های قرارگاه جهادی امام رضا(ع) چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3862930
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

تشریح فعالیت‌های قرارگاه جهادی امام رضا(ع) چهارمحال‌وبختیاری

گروه اجتماعی ـ رئیس قرارگاه جهادی امام رضا(ع) چهارمحال‌وبختیاری فعالیت‌های این قرارگاه را تشریح کرد.

تشریح فعالیت‌های قرارگاه جهادی امام رضا(ع) چهارمحال‌وبختیاری

مجید حیدری، رئیس قرارگاه جهادی امام رضا(ع) چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: قرارگاه جهادی امام رضا(ع) استان از حدود 3 سال پیش شکل گرفته است و طی یک سال اخیر بسیار قدرتمندتر فعالیت می‌کند، این گروه شش نفر عضو اصلی دارد و اعضای گروه‌های اعزامی از بین 10 إلی 50 نفر، با توجه به برنامه در دست اجرا، متغییر هستند.

وی ادامه داد: در شبکه‌های مجازی، دانشگاه‌ها و پایگاه‌های بسیج تبلیغات گسترده‌ای از فعالیت‌های این گروه انجام شده است لذا افراد بسیاری در گروه‌ها و رشته‌های مختلف با این مقر همکاری می‌کنند.

حیدری تصریح کرد: گروه جهادی این قرارگاه در 6 روستای بخش بازفت 13 منزل مسکونی ویژه محرومان ساخته‌ است و در حال حاضر، ساخت این منازل مراحل پایانی را طی می‌کند و در مرحله کاشی‌کاری، گچ کاری و نازک‌کاری هستند که بیشتر این زحمات را گروه‌های جهادی متقبل شده‌اند.

رئیس قرارگاه جهادی امام رضا(ع) استان افزود: اعضای عمرانی این گروه‌ها افرادی با میانگین سنی 23 سال تا 29 سال هستند و در رشته‌های عمران و معماری تحصیل می‌کنند که دانش خود را در این راه صرف می‌کنند.

وی اظهار کرد: گروه‌های جهادی این مقر در روستاهای محروم استان به صورت پراکنده فعالیت می‌کنند که روستاهای دهناش، باغچنار، ارته، تبرک، مورز و گزاستان از جمله این روستاها هستند.

حیدری با بیان اینکه فعالیت‌های این گروه‌ها تنها صرف ساخت مسکن نیست، گفت: این افراد در زمینه‌های مختلف، از جمله ایجاد بازار فروش محصولات دامی، گیاهان دارویی، صنایع دستی و محصولات کشاوری روستاییان، در حوزه درمانی، حوزه مشاوره، احکام و ...به اهالی روستا کمک می‌کنند.

این مسئول جهادی ادامه داد: کمک به یکی از اهالی روستا که بیمه‌اش مشکل داشت با دعوت رئیس بیمه سلامت استان به منطقه و گرفتن قول همکاری با گروه‌های جهادی را داد، اعزام تیم‌های دامپزشکی برای معاینه 16 هزار دام به منظور واکسیناسیون و پیشگیری از بروز بیماری، اعزام تیم بانوان در حوزه درمانی و یا مشاوره‌ درسی و خانوادگی به مناطق محروم استان و ... که همگی نتیجه‌بخش بودند، از جمله دیگر فعالیت‌های این مقر است.

رئیس قرارگاه جهادی امام رضا(ع) استان بیان کرد: در این محل بعضاً کمک‌های نقدی نیز جمع می‌شود اما غالباً وسایل مورد نیاز هم استانی‌‌ها را اعلام می‌کنیم تا مردم خودشان آن‌ها را تهیه کنند و در اختیار نیازمندان قرار دهیم، از این عملکرد گزارشی در قالب فیلم یا عکس به افراد خیر ارائه می‌شود تا در جهت اعتمادسازی از عملکرد این قرارگاه مطلع شوند.

وی افزود: کمک‌های متفاوتی در این مقر جمع‌آوری شده است از جمله لوازم خانگی، هزینه مصالح ساختمانی مانند سیمان و...، و حتی از نیت خیر شهروندی که یک آجر کمک کرد استقبال شد تا جایی که گزارش تصویری از منزلی که آجر در آن استفاده شد به خیر مورد نظر دادیم که بسیار استقبال کرد.

حیدری گفت: در سیل اخیر پل دختر و خوزستان نیز 6 مورد ارسال کمک‌ها به مناطق سیل‌زده داشتیم و لحظه به لحظه ارسال و تحویل کمک‌ها در قالب گزارش‌هایی در فضای مجازی به مخاطبان به مخاطبان اطلاع رسانی شد.

این مسئول جهادی در پایان از این رسانه به عنوان یک پل ارتباطی استفاده و از سرهنگ فولادی، مسئول جهادسازندگی دانشجویی استان که بسیاری از هماهنگی‌ها و برنامه‌های این مقر در طول این چند سال بر دوش ایشان بوده است، تشکر کرد.

انتهای پیام
captcha