جلسه تخصصی هم‌اندیشی با متولیان موقوفات چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد
کد خبر: 3862767
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷

جلسه تخصصی هم‌اندیشی با متولیان موقوفات چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد

گروه اجتماعی ـ جلسه تخصصی هم‌اندیشی با متولیان موقوفات استان در چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری روز گذشته 17 آذرماه در جلسه تخصصی هم‌اندیشی با متولیان موقوفات استان که با هدف ایجاد تعامل مطلوب و گسترده با متولیان جهت اجرای دقیق نیات واقفان برگزار شد، اظهار کرد: رسیدگی به مسائل موقوفات غیرمتصرفی موجب تأثیرگذاری هرچه بیشتر این موقوفه در محرومیت‌زدایی استان خواهد شد و متولیان ما باید در جهت رفع مشکلات مردم و اعتمادسازی آن‌ها به اوقاف و موقوفه تلاش کنند و نیات واقفان توسط متولیان و اداره کل اوقاف و امور خیریه حفظ و صیانت شود.

وی با تأکید بر اجرای امینانه و صحیح نیات واقفان خیراندیش، افزود: مسئولیت شرعی و تاریخی سنگینی بردوش اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان و متولیان موقوفات غیرمتصرفی قرار دارد که می‌بایست ضمن توسعه و احیای موقوفات و اجرای دقیق نیات واقفان، به تبلیغ و ترویج فرهنگ حسنه وقف پرداخته شود.

حجت‌الاسلام امیری از متولیان موقوفات خواست مساعدت و همکاری بیشتری با عوامل اوقاف استان در جهت توسعه و ترویج این فرهنگ داشته باشند تا اجر عظیم و ثواب و پاداش زیاد در محضر خدا همانند واقفان عاقبت‌اندیش کسب کنند که این امر با رعایت دقیق و صحیح وقف‌نامه‌ها محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۳۴ موقوفه متصرفی و غیرمتصرفی در استان وجود دارد، گفت: موقوفات شاخصی در این استان وجود دارد که این امر حاکی از اهتمام مردم این دیار به موضوع وقف از ایام قدیم تا کنون دارد و بسیاری از موقوفات استان غیرمتصرفی هستند که توسط متولیان مدیریت می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بر افزایش آگاهی متولیان تأکید و بیان کرد: متولیان باید نهایت آگاهی را در زمینه‌های مختلف موقوفاتشان داشته باشند تا ضرری به موقوفه و به تبع آن، به اداره اوقاف و فرهنگ وقف وارد نشود.

وی در پایان گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری متولیان و مباشران اوقاف مسئولیت خطیری بر عهده دارند و امانت‌داری صفتی است پسندیده که باید به آن عمل شود، لذا ما همه به عنوان متولیان وقف باید با جدیت کارها را انجام دهیم و به هدف سازمان که همان یکپارچه‌سازی رقبات، درآمدها و نیات موقوفات است، جامه عمل بپوشانیم.
یادآوری می‌شود، چهارمحال‌وبختیاری دارای ۳۳۴ موقوفه است که از این تعداد ۲۹۶ موقوفه آن متصرفی و ۳۸ موقوفه غیرمتصرفی و نیز، ۲۰ متولی می‌باشد.

انتهای پیام
captcha