طرح مشبک‌بری قرآن کریم قابلیت ثبت دارد
کد خبر: 3862751
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

طرح مشبک‌بری قرآن کریم قابلیت ثبت دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مربی مشبک طرح قرآن مجید در اداره‌کل زندان‌های چهارمحال‌وبختیاری گفت: طرح مشبک‌بری قرآن کریم از لحاظ ابداعی و ایرانی بودن قابلیت ثبت را دارد که با رونمایی از این طرح، اقدامات لازم برای به ثبت رساندن آن انجام می‌شود.

عبدالرضا صیادی، مربی مشبک طرح قرآن مجید در اداره‌کل زندان‌های چهارمحال‌وبختیاری در حاشیه نمایشگاه هفته پژوهش چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: طرح مشبک‌بری قرآن کریم برای نخستین بار در زندان مرکزی شهرکرد انجام شده که تجمیعی از چوب، مخمل، مشبک و معرق چرم است.

وی افزود: این طرح از سال ۹۰ تاکنون توسط ۴۰ مددجو برای ۳۰ جزء از قرآن کریم انجام و ۳۰ جزء قرآن در ۳۰ کتاب مجزا طراحی شده است، این کار در هیچ کدام از کشورهای اسلامی انجام نشده و منحصر بفرد است.

صیادی با اشاره به اینکه ایده و طراحی این کار بر عهده خودش بوده است، گفت: در ابتدا زیارت عاشورا به این شکل، طراحی، بسته بندی و به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه طرح مشبک‌بری قرآن کریم از لحاظ ابداعی و ایرانی بودن قابلیت ثبت را دارد، ادامه داد: با رونمایی از این طرح، اقدامات لازم برای به ثبت رساندن آن انجام می‌شود.

مربی مشبک طرح قرآن مجید در اداره‌کل زندان‌های استان اضافه کرد: در حاشیه کتاب از اسماء‌الله به عنوان نقوش اسلیمی به کار برده شده که هر جزء آن یکی از اسماء الهی به کار رفته است.

وی تأکید کرد: بعد از به ثبت رسیدن، اثر در موزه آستان قدس رضوی به عنوان سمبل هنری از چهارمحال و بختیاری توسط مددجویان زندانی نگهداری خواهد شد.

صیادی خاطرنشان کرد: برنامه بعدی این است که از رمضان تا رمضان، دعای جوشن کبیر و انواع ادعیه‌ها را با این روش و ابتکار انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha