برگزاری جلسه وزیر ارشاد و مدیران قرآنی با اعضای فراکسیون قرآن مجلس
کد خبر: 3862684
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸

برگزاری جلسه وزیر ارشاد و مدیران قرآنی با اعضای فراکسیون قرآن مجلس

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران قرآنی کشورمان با اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، بعدازظهر امروز در مجلس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست جمعی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران قرآنی کشور با فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، بعدازظهر امروز 17 آذرماه برگزار شد.

برگزاری جلسه وزیر ارشاد و مدیران قرآنی با اعضای فراکسیون قرآن مجلساز جمله حاضران در این جلسه می‌توان به حضور سیدعباس صالحی،‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجج اسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، ‌مهدی امیدیان، فعال قرآنی بخش مردمی،‌ حبیب‌الله ارزانی،‌ دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، همچنین مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه موسسات قرآنی مردم نهاد، سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی، ‌رحیم قربانی، مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی مردم‌نهاد، سلطان‌خواه،‌ فعال قرآنی، مهدی حاجی‌محمدی، مهدی محمدی، دبیر هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا سلامت‌پناه، معاون دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی و ... حضور داشتند.
همچنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی نیز حجج اسلام نصرا‌لله پژمانفر، احمد سالک، سید‌جواد حسینی‌کیا، احد آزادی‌خواه، محمداسماعیل سعیدی، سیدصادق طباطبایی‌نژاد و علی‌اصغر یوسف‌نژاد، سمیه محمودی، حسین مقصودی، سیدناصر موسی لارگانی، سیدتقی کبیری،‌ علی وقفچی، کوچکی‌نژاد، سیدحسین حسینی‌شاهرودی، فاطمه ذوالقدر، زهرا ساعی، ناهید تاج‌الدین، فریده اولاد قباد، احمد محمدی انارکی، مسعود رضایی، شهباز حسن‌پور و حسن کامران نیز حضور داشتند.

برگزاری جلسه وزیر ارشاد و مدیران قرآنی با اعضای فراکسیون قرآن مجلس
در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، گزارشی از مهم‌ترین برنامه‌های این فراکسیون ارائه داد. وی همچنین در مورد بحث آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم به دانش‌آموزان در مدارس، کارکنان دولت، کارگران و ... نکاتی را بیان کرد.
پژمانفر در ادامه با تأکید بر همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای برنامه‌ها، از وضعیت اعتبارات قرآنی و کاهش آن انتقاد کرد.
در ادامه این جلسه، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از مجموعه برنامه‌های قرآنی این وزارتخانه گزارشی ارائه داد.

برگزاری جلسه وزیر ارشاد و مدیران قرآنی با اعضای فراکسیون قرآن مجلس
در بخش دیگری از این جلسه، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ترتیب به بیان دیدگاه‌های خود در مورد مسائل قرآنی پرداختند.
صحبت‌های رحیم قربانی، مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی مردم‌نهاد به نمایندگی از فعالان بخش مردمی حاضر در این جلسه، بخش دیگری از برنامه‌های این جلسه بود و پس از آن نیز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی،‌ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نکاتی مطرح کرد.
در نهایت نیز با توجه به کمبود وقت و باقی ماندن برخی مسائل، قرار شد تا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلساتی دیگر پاسخگوی سؤالات نمایندگان باشد.
مشروح این گزارش متعاقباً بر روی خروجی ایکنا قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha