گشایش پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3862584
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴

گشایش پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در چهارمحال‌وبختیاری

گروه فرهنگی ـ پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی چهارمحال‌وبختیاری در دانشگاه شهرکرد با حضور مسئولان استانی و دانشگاهی گشایش یافت.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اسماعیل پیرعلی دبیر کمیته نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار ۱۷ آذرماه در آیین گشایش پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان، اظهار کرد: امسال تصمیم بر آن شد که دبیرخانه و محل برپایی نمایشگاه به منظور فرهنگ‌سازی برای دانشجویان و اعضای هیات علمی و ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان در دانشگاه شهرکرد باشد.

وی افزود: ممکن است این نمایشگاه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در حوزه پایان‌نامه‌ها و رفتن به سمت پژوهش مسئله‌محور و فناور الگو قرار گیرد.

پیرعلی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در ۲۶ غرفه برپا شده است، تصریح کرد: دانشگاه شهرکرد و پارک علم و فناوری هر کدام دارای ۴ غرفه و مابقی متعلق به دستگاه‌هایی هستند که به نحوی در پژوهش و فناوری دست دارند و آخرین دستاوردهای پژوهشی و فناوری خود را در معرض دید قرار داده‌اند.

وی از رونمایی ۵ دستاورد پژوهشی و فناوری در این نمایشگاه خبر داد و گفت: این دستاوردها مربوط به شرکت‌های فناور و دانش بنیان، مرکز رشد دانشگاه شهرکرد، اداره کل زندان‌های استان و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی در حوزه گیاهان دارویی است.

رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: نمایشگاه به مدت یک هفته در دانشگاه شهرکرد دایر است که در کنار نمایشگاه، کارگاه‌های آموزشی به منظور راه‌اندازی استارتاپ شرکت‌های فناور و دانش بنیان و آشنایی با اکوسیستم کسب و کار کارآفرینی برگزار می‌شود.

در ادامه سعید کریمی رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها تبدیل علم به ثروت بوده است، دانشجویانی که دارای ایده هستند می‌توانند در مراکز مختلف پژوهشی - تحقیقاتی ایده خود را پرورش دهند و در نهایت علم را به ثروت تبدیل و تجاری‌سازی کرده تا بتوانند مسائل و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد را برطرف کنند.

انتهای پیام
captcha