فضای دانشگاه را با نیک‌اندیشی حفظ و تقویت کنید
کد خبر: 3862495
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
امام جمعه شهرکرد خطاب به دانشجویان:

فضای دانشگاه را با نیک‌اندیشی حفظ و تقویت کنید

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری خطاب به دانشجویان گفت: امروز فضای غالب دانشگاه در اختیار شماست پس این فضا را با نیک‌اندیشی حفظ و تقویت و در تشکل‌ها و جمع‌های دانشجویی یارگیری کنید.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری شب گذشته 16 آذرماه در نشست صمیمی با دانشجویان، با اشاره به مطالبات و دغدغه‌های مطرح شده از سوی دانشجویان در این جلسه، اظهار کرد: بیان این مسائل می‌تواند راهگشا باشد و نگاه بهتری به مسئولان و متولیان امر دانشگاه بدهد.

وی با تأکید بر اینکه تک‌تک موضوعات مطرح شده در این جلسه از سوی دانشجویان استان به مسئولان انتقال داده می‌شود، گفت: این مطالب به صورت دسته‌بندی شده و به صورت محرمانه و غیرمحرمانه به گوش نهادها و دستگاه‌ها می‌رسد و بنده نیز در جلسات مختلف این موضوعات را به فراخور جلسات، با مسئولان مطرح می‌کنم.

حجت‌الاسلام نکونام در ادامه تأکید کرد: اگر مردم ببینند که بنده به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان دغدغه‌های مردمی و اجتماعی را مطرح می‌کنم، حس داشتن حامی و پشتیبان برای مردم، به فضای آرام جامعه کمک می‌کند، لذا این دغدغه‌ها مرتباً بیان و به گوش مسئولان رسانده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: کارها آن گونه که مردم می‌خواهند جهادی پیش نمی‌رود اما بر روی زمین نمی‌ماند و ما نیز تلاش می‌کنیم دغدغه‌ها و مشکلات را انتقال دهیم و در حد توان کارها را وارد مرحله اجرا کنیم که نظیر آن‌را در مسئله گازرسانی به چند روستا شاهد بودیم که با نامه به مقام معظم رهبری و انتقال مطالبه استان از سوی دفتر ایشان به دولت، گازرسانی به روستاهای مورد مطالبه در برنامه قرار گرفت.

وی دغدغه جدی امروز را توجه به امانتی دانست که امروز در اختیارمان قرار دارد و ادامه داد: باید در حفظ امانت مقدس جمهوری اسلامی که در تاریخ به کمتر نسلی اعطا شده است، بکوشیم و شما جوانان این امانت را تا رسیدن به جامعه متمدن اسلامی و ظهور و بروز تمدن نوین اسلامی پیش ببرید.

حجت‌الاسلام نکونام جوانان را علاوه بر داشتن نشاط اجتماعی، مطالبه‌گری و دیدن واقعیات، به حرکت در بستر دین توصیه کرد و افزود: اگر در بستر دین و عقاید ناب اسلامی تربیت شویم، تمدن اسلامی شکل می‌گیرد و معنویت و اخلاق در وجودمان نهادینه می‌شود و دانشگاه به محلی امن تبدیل می‌شود، پس هر کدام از ما باید در این راستا نقش ایفا کنیم.

وی با اشاره به توصیه قرآن مبنی بر اینکه هر کسی مشغول خودش باشد، گفت: جوانان باید مطالبه را از خودشان و دیگران داشته باشند، و تنها کسی که در سازندگی و پیشرفت جوان نقش ایفا می‌کند، خود اوست همچنان که قرآن کریم می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا عَلَيْكُمْ أَنْفُسَكُمْ، لَا يَضُرُّكُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَيْتُمْ ».

حجت‌الاسلام نکونام ادامه داد: اگر جوانان به خودشان بپردازند یقین بدانند که بر اساس قرآن، دشمن نمی‌تواند آسیبی به آنان برساند پس لازم است که جوان خودش بر کرسی هدایت بنشیند و در سلامت جامعه نیز تلاش و نقش‌آفرینی داشته باشد.

وی خطاب به دانشجویان، تأکید کرد: خودتان به یارگیری بپردازید چرا که امروز فضای غالب دانشگاه بر خلاف چند سال پیش که دانشگاه‌ها در اختیار برخی تفکرات غرب‌گرا و بداندیش بود، در اختیار شماست پس این فضا را با نیک‌اندیشی حفظ و تقویت کنید و در تشکل‌ها و جمع‌های دانشجویی که یارگیری کنید و در عین حال، به سلامت، گستردگی و نقش‌آفرینی تشکل‌ها توجه داشته باشید.

حجت‌الاسلام نکونام بیان کرد: البته باید گفت که فضای دانشگاه از فساد نیز مبرا نیست و اما این مسائل را می‌شود با تلاش به حداقل رساند و فضای اقتصادی، اخلاقی، ایمانی، معنوی و خداباوری را که در دل تک‌تک جوانان تبلور دارد، در دانشگاه حاکم کرد.

وی خطاب به مسئولان تأکید کرد: مسئولان نیز از حضور در جمع‌های دانشجویی ابا و ترس نداشته باشند و به درد و دل آن‌ها گوش دهند چرا که این جوانان فرزندان همین سرزمین و خیرخواه و دغدغه‌مند هستند و اگر انتقادی می‌کنند انتظار داردند که حرف‌هایشان شنیده شود.

نماینده ولی‌فقیه در پایان گفت: برای اینکه انقلاب به اهداف خود برسد نیازمند تحول اساسی صورت بگیرد و انتظار می‌رود این تحولات با حضور شما شکل بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: با آگاهی مجلس و دولتی را انتخاب کنید که مطابق اسلام و اهداف نظام اسلامی و مطالبات مقام معظم رهبری کار کنند.

به گزارش ایکنا در این نشست، 13 نفر از نمایندگان دانشجویان استان به بیان دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود درباره‌ مسائل مختلف روز پرداختند.

انتهای پیام
captcha