روزشمار انقلاب و دایره‌المعارف مصور دفاع مقدس همدان تدوین می‌شود
کد خبر: 3862138
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵

روزشمار انقلاب و دایره‌المعارف مصور دفاع مقدس همدان تدوین می‌شود

گروه فرهنگی ـ با امضای تفاهم‌نامه بین حوزه هنری و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، روزشمار انقلاب و دایره‌المعارف مصور دفاع مقدس همدان تدوین می‌شود.

روزشمار انقلاب و دایره‌المعارف مصور دفاع مقدس همدان تدوین می‌شودبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان همدان، مهدی ظفری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در جلسه مشترک با رئیس حوزه هنری همدان گفت: تمرکز در عرصه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، باید در راستای جریان‌سازی ارزش‌ها و شاخص‌ها باشد.
وی با تأکید بر اینکه باید از حضور ارزشمند فعالان انقلاب و دفاع مقدس در استان نهایت بهره را برد و خاطرات آن‌ها ثبت کرد، افزود: باید از پتانسیل‌های موجود مانند شورای هماهنگی دفاع مقدس استان، سازمان‌ها، نهادها، شخصیت‌های توانمند و صاحب‌نظران استفاده کنیم و بسیجی‌وار ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس را در جامعه نهادینه کنیم.
وی حوزه نشر را برای تحقق اهداف ذکرشده بسیار مهم دانست و تصریح کرد: برای پویایی و گسترش حوزه نشر در عرصه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی باید متخصصانی در زمینه تاریخ شفاهی و نویسندگی تربیت شود.
در ادامه سید محمدباقر حسینی، رئیس حوزه هنری استان همدان نیز اهداف و فعالیت‌های حوزه هنری با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان را نزدیک به هم عنوان کرد و گفت: حوزه هنری به‌تمامی ساختارهای اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس احترام می‌گذارد و اعتقاد دارد که باید فراتر از ساختارها و به شکل عمل‌گرایانه، دقیق، عمیق و با گستره مفید و تأثیرگذار وارد عرصه تدوین روزشمار انقلاب و دائره‌المعارف مصور دفاع مقدس در همدان شد.
وی ایده‌آل گرایی محض را موجب کندی و توقف در کار دانست و تصریح کرد: با رویکرد واقع‌گرایی و با قید فوریت، باید شخصیت‌های مرجع در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان شناسایی شوند، خاطراتشان ثبت، چاپ و در صورت نیاز مورد بازنگری قرار گیرد.
همچنین در این جلسه حمید حسام، نویسنده کتاب‌های ارزشی چون «وقتی مهتاب گم شد» و «خداحافظ سالار»، شیوه‌نامه ارائه‌شده از سوی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگ و ادب پایداری حوزه هنری کشور را بسیار علمی، دقیق و فراگیر اعلام کرد و اظهار داشت: شیوه‌نامه استاد کمری به دنبال شناخت نامه انقلاب در بازه زمانی قبل انقلاب تا ورود آزادگان در همدان است که لازمه آن جمع‌آوری اسناد مختلف از ارگان‌ها، نهادها و شخصیت‌ها است.
وی پروژه تدوین تاریخ انقلاب و دائره‌المعارف مصور دفاع مقدس در همدان را اقدامی فراسازمانی دانست و افزود: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در دو دهه گذشته در جمع‌آوری اسناد ارزشمند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عملکرد قوی داشته است و حوزه هنری همدان نیز با دارا بودن قدرت کارشناسی بالا، تخصص در چاپ کتب باکیفیت، برگزاری جلسات رونمایی و معرفی کتاب، می‌تواند در به نتیجه رسیدن فعالیت‌های بنیاد نقش کلیدی ایفا کند.
این برنامه با حضور شخصیت‌هایی چون علی مساوات، محسن صیفی‌کار، تیمور آقا محمدی، ابوالفتح مؤمن، خلیل الهی تبار، حامد زمان میرآبادی و ... برگزار شد.

انتهای پیام
captcha