آئین افتتاح سومین دوره طرح سراسری دانشجو متدبر قرآن کریم
کد خبر: 3862119
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
در شهرکرد برگزار شد؛

آئین افتتاح سومین دوره طرح سراسری دانشجو متدبر قرآن کریم

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ سومین دوره «طرح سراسری دانشجو متدبر قرآن کریم» ویژه دانشجویان در پردیس شهید باهنر شهرکرد واقع در دانشگاه فرهنگیان چهارمحال وبختیاری با حضور جمعی از دانشجویان و مسئولان فرهنگی و قرآنی استان برگزار شد.

آئین افتتاح سومین دوره طرح سراسری دانشجو متدبر قرآن کریم

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سومین دوره طرح سراسری دانشجو متدبر قرآن کریم ویژه دانشجویان روز گذشته ۱۵ آذرماه در پردیس شهید باهنر شهرکرد واقع در دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری با حضور جمعی از دانشجویان، رئیس مرکز فعالیت‌های علوم قرآنی جهاد دانشگاهی، رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری و رئیس دانشگاه فرهنگیان استان افتتاح شد.

تیمور نظری فرد، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان در ابتدای این جلسه با بیان اینکه سال گذشته تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری و جهاد دانشگاهی استان بسته شد و تا کنون فعالیت‌های خوبی با همکاری این دو مرکز انجام شده است، بیان کرد: با توجه به ظرفیت کمی و کیفی بسیار مطلوب آموزش‌و‌پرورش، می‌طلبد دستگاه‌هایی که مإموریت‌های فرهنگی دارند ظرفیتیشان را در این مسیر سرمایه‌گذاری کنند و از زیرساخت و بستری که در مجموعه دانشگاه برپا است در راستای رسیدن به آرمان‌ها و اهداف مورد نظر استفاده کنند.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین رکنی که در دانشگاه فرهنگیان دنبال می‌شود توجه بر اصل مقدم بودن تزکیه بر تعلیم است، اگر نتوانیم معلم تربیت یافته با فرهنگ ایرانی-اسلامی را تربیت کنیم طبیعتاً اگر قوی‌ترین مطالب آموزشی را هم انتقال دهیم در مقام تربیتی نتوانسته‌ایم آن منشأ اثری که موردنظر بود را ایفا کنیم، بر این اساس مجموعه دانشگاه در برنامه‌های خود با محوریت برنامه‌های قرآنی طرح‌های خوبی را با تغییر و تحولاتی که در مجموعه فرهنگی سازمان مرکزی انجام شد دنبال می‌کند که طرح دوشنبه‌های قرآنی، طرح ۵۵۵ و محوریت برنامه‌های قرآنی در جشنواره‌های دانشجویی از جمله این فعالیت‌ها است.

نظری فرد با اشاره به اینکه محدودیت‌ها و ضعف منابع در حوزه‌های دیگر تأثیر خود را بر برنامه‌ها گذاشته است، گفت: می‌طلبد در استان‌های کم‌برخوردار مانند استان ما دستگاه‌های متولی اهتمام بیشتری به تأمین مدرس، مربی و استاد را در این مراکز ایجاد کنند. این مراکز باید معلم تربیت‌یافته آماده مشتاق را تربیت کنند زیرا فضا برای فعالیت‌های از این دست در مجموعه استان‌های درجه دوم از نظر کم‌بود منابع، وجود دارد.

وی ادامه داد: اجرا و برپایی اینگونه برنامه‌ها برای استمرار برنامه‌های پیشین و مقدمه‌ای برای برنامه‌هایی که در آینده قصد اجرای آن‌ها را داریم، مفید و اثرگذار است.

رئیس دانشگاه پردیس باهنر شهرکرد با اعلام آمادگی برای اجرای برنامه‌های جدید خصوصاً با محوریت قرآن، بیان کرد: امیدوارم تأثیر این فعالیت‌ها را در تربیت نسل و معلمان آینده به صورت عملیاتی در فضای دانشگاه ببینیم و شرایطی را برای ایفای رسالت و مأموریتمان فراهم کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه ۶۰ سال از تأسیس دانشگاه فرهنگیان می‌گذرد، افزود: در حال حاضر یک‌هزار و 100 دانشجو معلم در مجموعه دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند که این رقم و عدد بی‌سابقه‌ای بوده و بالاترین ظرفیت پذیرش دانشجو معلم را داشته‌ایم که امیدواریم خداوند به این مجموعه در تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی، توفیق عنایت کند.

سیروس رضایی، رئیس جهاد دانشگاهی استان چهارمحال‌وبختیاری در ادامه این آئین اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی زیادی متناسب با سلیقه دانشجویان برنامه ریزی شده که بخشی از این برنامه‌ها از جمله همین دوره دانشجو متدبر قرآن، یک طرح ملی است و برنامه‌های متنوع دیگر مانند مناظره‌های دانشجویی، دفاع سه دقیقه‌ای ، اردوهای ایران مرز پرگهر و ... بر اساس نیاز دانشجویان برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی به طور میانگین در هر سال بیش از یکصد عنوان برنامه فرهنگی با اولویت برنامه های قرآنی اجرا می‌کند.

رضایی بیان کرد: در طول یک سال تحصیلی بیش از یک‌هزار نفر دانشجو و دانشگاهیان از برنامه‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی استفاده و بهره‌‌مند می‌شوند و این افتخاری برای جهاد دانشگاهی استان است که می‌توانیم به دانشجویان خصوصاً دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که معلمان آینده این مرز و بوم هستند، خدمت کنیم.

یادآور می‌شود؛ این طرح به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری و همکاری و مشارکت دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha