استکبارستیزی؛ ویژگی بارز دانشجو
کد خبر: 3862067
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶

استکبارستیزی؛ ویژگی بارز دانشجو

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: استکبارستیزی در تمام برهه‌ها صفت بارز دانشجویان بوده است که این فرهنگ از اسلام و روح انقلاب در آن‌ها شکل گرفته است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد‌علی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، امروز، ۱۵ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم در مصلای این شهر برگزار شد با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی و با مطرح کردن موعظه قرآنی، به داستان حضرت هود اشاره و اظهار کرد: این پیامبر الهی خطاب به قومش فرمود که آگاه باشید که خداوند شما را جانشین قبلی‌ها قرار داد و قوم قبلی، قوم نوح و غرق‌شدگان بودند که باید مایه عبرت قرار گیرند و نجات‌یافتگان چراغ راهتان باشند.

وی افزود: در همین داستان قرآنی، حضرت هود خطاب به پیروانش می‌گوید که رستگاری شما در گرو فراموش نکردن نعمت‌های الهی است و اینکه به یاد بیاورید که شما جانشین طاغوت‌ها شده‌اید و این نعمت خداست بر شما که همین وضعیت نیز در مورد انقلاب اسلامی ما مطرح است که جا دارد از این روایت قرآنی درس‌های روز را برداشت کنیم.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به دهم ربیع‌الثانی و سالروز شهادت حضرت فاطمه معصومه(س)، گفت: این بانوی مقدس یکی از ولی‌نعمتان ماست که همگان از برکات حضور ایشان بهره‌مند هستیم و آن حضرت خودش را از طاغوت‌ها رهانید تا به برادرش در خراسان ملحق شود اما خداوند اقتضا دانست که آن حضرت در قم بماند این شهر الهام‌بخش دین شود، که بانوان ما باید ایشان را الگوی خود قرار دهند.

خطیب جمعه شهرکرد در ادامه بیستم آذرماه را یادآور شهادت عالم متقی، شهید آیت‌الله دستغیب دانست و بیان کرد: این شهید والاقدر به دست مزدوران بیگانه‌پرست به شهادت رسید که این مزدوران و منافقان همیشه بوده و هستند و جنایت‌هایشان باید مورد توجه قرار گیرد، اگرچه آنان به حول و قوه الهی تاکنون کاری از پیش نبرده و فتنه‌هایشان یکی پس از دیگری خنثی شده است.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به آغاز هفته پژوهش، گفت: این مقوله امروزه بیشتر مورد توجه است و پایه و اساس رشد مملکت همین نوآوری و فناوری و مسایل دانش‌بنیان است که مقام معظم رهبری نیز به این مقوله توجه ویژه‌ای دارند که امیدواریم توجه و حمایت مسئولان نیز بیش از پیش باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام راحل(ره) در سال ۱۳۶۳، گفت: به نظر می‌رسد این شورا تاکنون نتوانسته است چندان کاری در مقوله فرهنگ از پیش ببرد و ساختار فعلی شورا نیازمند تحول است تا بتواند منشأ تحول فرهنگی بشود.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به شانزدهم آذرماه و روز دانشجو، گفت: این مناسبت مهم یکی از افتخارات دانشجویان است، استکبارستیزی در تمام برهه‌ها همواره صفت بارز دانشجویان بوده است و این فرهنگ را از اسلام ناب و روح انقلاب به عاریه گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه دست‌های نفوذی همواره در دانشگاه وجود داشته است، ادامه داد: این دست‌ها تلاش می‌کنند تا فرهنگ مقاومت و استکبارستیزی را از دانشجو سلب کنند و دانشجو را در معرض فرهنگ بیگانه قرار دهند و معنویت و اخلاق را در او کم کنند اما دانشجویان بیدار هستند و با بصیرت، این اجازه را به دشمن نمی‌دهند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به قضایای اخیر و قلم زدن‌های ناآگاهانه و غیرعالمانه، گفت: در مسئله شهرداری شهرکرد سه نکته قابل طرح است نخست آنکه در زمان شکل‌گیری شورای شهر برخی نکات را به آقایان تذکر دادم که مورد توجه قرار نگرفت و اگر مورد توجه قرار گرفته بود، شاید امروز شاهد این قضایا نبودیم.

وی ادامه داد: آنچه در شهرداری اتفاق افتاده است نیازمند ریشه‌یابی و پیدا کردن اموری است که منجر به اتفاقات ناگوار بعدی شده است و این خواسته وجود دارد که مسائل به دقت بررسی و ابهامات رفع شود و هر کسی کوتاهی کرده طبعاً باید پاسخگو باشد.

حجت‌الاسلام نکونام در پایان گفت: حکم اعضای حقیقی و حقوقی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان حدود یک سال و نیم قبل توسط وزیر ارشاد امضا شده بود که اخیراً به اعضا تحویل داده شد؛ لذا اعضا قانوناً مکلف به اجرای تکالیف خود هستند و این مسئله ارتباطی به قضایای اخیر نداشت و نباید خلط در قضایا ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha