فعالیت بیش از 25 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور
کد خبر: 3861433
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱

فعالیت بیش از 25 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور

گروه فرهنگی ـ مدیرکل امور استان‌ها و حقوقی ستاد هماهنگی کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه بیش از 25 هزار و 500 کانون فرهنگی مساجد در سطح کشور در سامانه «بچه‌های مسجد» به ثبت رسیده است، گفت: بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفر به عنوان فعالان مساجد در این سامانه ثبت هستند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حسین براتی، مدیرکل امور استان‌ها و حقوقی ستاد هماهنگی کانون فرهنگی مساجد کشور در نخستین نشست شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری که امروز 12 آذرماه در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: بعد از یک وقفه 25 ساله، مأموریت بر زمین‌مانده برای اجرای اساسنامه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، از دی‌ماه سال گذشته آغاز شده است.

وی با اشاره به آغاز کار شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، تصریح کرد: شورای سیاست‌گذاری با دبیری اداره کل ارشاد، ریاست نماینده ولی‌فقیه و نایب رئیسی استاندار در استان‌های کشور راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: نماینده ولی فقیه، استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، مدیرکل سازمان تبلیغات، فرمانده بسیج، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل ورزش و جوانان، شهردار، مدیریت حوزه علمیه و نماینده دبیرخانه کانون مساجد در استان عضو این شورا هستند.

براتی هدف از فعالیت این شورا را توجه خاص و جدی به جوانان ارزشی دانست و ادامه داد: کانون فرهنگی هنری مساجد به عنوان خدمتگزار، به دنبال تقسیم وظیفه بین اعضا نیست بلکه اگر دغدغه جذب، رویش، پرورش و تذهیب نفس جوانان داشته باشیم باید همراهی تمام دستگاه‌ها را در بخش‌های مختلف اعم از پرورش جوان مسجدی، کتابخانه، حلقه‌های تربیتی، و ... در کنار خودمان مدنظر قرار دهیم.

وی تصریح کرد: شورای مذکور تحت مدیریت نماینده ولی‌فقیه در استان فعالیت می‌کند که امیدواریم با نظارت و راهبری ایشان، نقش و وظایف هر کدام از اعضا مشخص و تبیین شود تا شاهد رشد و تعالی جوانان باشیم.

براتی با اشاره به اینکه بیش از 25 هزار و 500 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور در سامانه «بچه‌های مسجد» به ثبت رسیده است، گفت: بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفر به عنوان فعالان مساجد در این سامانه ثبت هستند و 14 هزار کتابخانه نیز در سطح مساجد کشور مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل امور استان‌ها و حقوقی ستاد هماهنگی کانون فرهنگی مساجد کشور با بیان اینکه این خیل عظیم لشکر انقلاب محسوب می‌شوند، ادامه داد: این مجموعه در کنار سایر نهادهای انقلابی فعالیت دارد و دستگاه‌هایی مانند استانداری و شهرداری می‌توانند نقش نظارتی و حمایتی را داشته باشند و دیگر مجموعه‌ها برای تولید محتوا و خوراک فکری طرح‌ها نقش‌آفرینی کنند.

براتی تأکید کرد: بر اساس پیش‌بینی، برگزاری 4 نشست شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در طول سال پیش‌بینی شده است و تا سقف 6 جلسه نیز می‌تواند برگزار شود و برگزاری منظم این جلسات در تعیین و معرفی پایتخت فرهنگی و هنری مساجد که در بهمن‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد، امتیاز خوبی به شمار می‌رود.

وی در پایان گفت: با توجه به وجاهت و سابقه درخشان فرهنگی، هنری و اجتماعی چهارمحال‌وبختیاری امیداریم این استان بتواند به عنوان پایتخت فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزیده شود.

انتهای پیام
captcha