انگیزه مهدی‌باوری را ابتدا در وجودمان قوت ببخشیم
کد خبر: 3861128
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
امام جمعه شهرکرد:

انگیزه مهدی‌باوری را ابتدا در وجودمان قوت ببخشیم

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه انگیزه مهدی‌باوری را ابتدا باید در وجودمان قوت ببخشیم، تصریح کرد: این باور قلبی را باید در وجود خودمان ایجاد و سپس در جامعه تقویت کنیم.

انگیزه مهدی‌باوری را ابتدا در وجودمان قوت ببخشیم

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری امروز 11 آذرماه در نشست شورای سیاست‌گذاری بنیاد مهدویت، بیان کرد: امیدواریم این قبیل نشست‌ها به جایی برسد که هر یک از ما بتوانیم به عنوان یک سرباز در عرصه مهدویت وظایفمان را انجام دهیم و مدال سربازی را ازآن خود کنیم، افراد معتقد در این عرصه باید در قالب فرامنبری و تحت‌نظر فرمانده، نقش خود را ایفا کنند.

وی ادامه داد: فرمانده امروز ما امام عصر(عج)، حجتی زنده از سوی خداوند است حجتی که ما او را نمی‌بینیم اما ایشان ما را می‌بیند و بر پرونده ما عکس‌العمل نشان می‌دهند و از اعمال سربازان خود خوشحال و گاهی نیز خدای‌ناخواسته ناراحت می‌شوند، لذا امام زمان(عج) غایب نیستند بلکه ما غایب هستیم.

حجت‌الاسلام نکونام اظهار کرد: این مطالب واقعیت جامعه هستند و ما قبول کنیم یا نکنیم امام زمان(عج) بر ما اشراف و بر جامعه مدیریت دارند که امور جامعه بر سر انگشت تدبیر ایشان می‌چرخد و مکرها خنثی می‌شود و دشمن ناکام می‌ماند، لذا این اعتقادات باید در وجودمان نهادینه شود و اگر غیر از این باشد مهدی‌باور نیستیم و نمی‌توانیم مهدی‌یاور باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه انگیزه مهدی‌باوری را ابتدا باید در وجودمان قوت ببخشیم، تصریح کرد: این باور قلبی را باید در وجود خودمان ایجاد و سپس در جامعه تقویت کنیم، باید ببینیم چندبار دعای سلامتی امام عصر(عج) را با باورمندی و از عمق جان می‌خوانیم و اینکه آیا عهدمان با حضرت را با خواندن دعای عهد روزانه تقویت می‌کنیم.

وی افزود: مدیران مدارس دعای عهد را هر روز در مدارس پخش کنند تا عهد روزانه دانش‌آموزان با امام زمان(عج) تقویت و مهدی‌باوری در وجود آن‌ها نهادینه شود و از همین سن باور کنند که امام آن‌ها را می‌بینند چرا که روح انتظار و مهدی‌باوری نیز همین است که باور کنیم آقایی داریم که بر ما ناظر است.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه باید مهدی‌باوری را جدی بگیریم و در مورد آن کار کنیم، گفت: انتظار از یک منتظر، روح انقلاب و سلامت جامعه نیز تقویت همین باور است، به هر میزان این روح را تقویت کنیم به سلامت جامعه کمک کرده‌ایم زیرا امامت، اصل جامعه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: امامت در تمام امور جامعه، نظام‌مند است که به وسیله آن همه امور جامعه به هم گره می‌خورد یعنی با نگاه مهدویت خانه، اقتصاد، فرهنگ و ... را به امامت گره بزنیم تا آنچه که مورد انتظار است در جامعه عملی شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه در این اجلاس برنامه‌های مختلفی اجرا شده است اما با هدف اصلی همچنان فاصله بسیاری وجود دارد، بیان کرد: برای اثرگذاری بهتر باید فعالیت‌های پرجاذبه مهدی‌باورانه را تقویت کرده و از مشکلات سر راه خسته نشویم.

جعفر مردانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال‌وبختیاری در ادامه این نشست با بیان اینکه در زمینه مهدویت مطالب بسیاری تا کنون مطرح شده است، بیان کرد: مهدویت به برکت انقلاب اسلامی به متن زندگی شیعیان برگشته است و انتظار که در دوران قبل از انقلاب در سکوت بود پس از انقلاب مفهوم جدیدی پیدا کرد.

وی بیان کرد: شاه‌کلید بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ساخت تمدن اسلامی است که ظهور و بروز مهدویت در تمدن اسلامی ضرورت جامعه است و بنیاد مهدویت نیز بر همین اساس شکل گرفته است.

مردانی در پایان گفت: اعضای این اجلاس سعی کنند قدم‌های اثرگذاری برای انتظار و امر ظهور بردارند تا شاهد خروجی‌های خوبی باشیم.

انتهای پیام
captcha