نامگذاری خیابان‌ها به نام شهدا باشد
کد خبر: 3858640
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴

نامگذاری خیابان‌ها به نام شهدا باشد

گروه فرهنگی - استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: خوشبختانه حذف نام شهدا از خیابان‌ها و معابر در استان وجود نداشته است، که باید از این به بعد هم این امر رخ ندهد و شهرداران در نامگذاری خیابان‌ها و معابر عمومی شهر به نام شهدا، دقت لازم را داشته باشند.

تتت

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اقبال عباسی، استاندار چهارمحال‌وبختیاری ۳۰ آبان‌ماه در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار کرد: هر چه مدیر و مسئول در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد مدیون شهدا هستیم.

وی افزود: خوشبختانه حذف نام شهدا از خیابان‌ها و معابر در استان وجود نداشته است، که باید از این به بعد هم این امر رخ ندهد و شهرداران در نامگذاری خیابان‌ها و معابر عمومی شهر به نام شهدا، دقت لازم را داشته باشند.

عباسی در خصوص ساماندهی گلزار شهدا، گفت: فرمانداران مزار شهدایی که در محل روستاها است و جاده دسترسی نامناسبی داشته و فاقد امکاناتی همچون آب و برق است، اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی آن‌ها را در بودجه سال آینده پیش‌بینی کنند.

در ادامه سرهنگ منوچهر ذوالفقاری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، با اشاره به وجود ۱۲۱ شهید گمنام در استان، اظهار کرد: از این تعداد ۳۱ شهید دارای یادمان است که از ۱۶ یادمان رونمایی شده، ۱۰ یادمان در حال اجرا و ۱۳ یادمان در حال طراحی بوده که مشکل اصلی جاده دسترسی و نبود امکاناتی همچون آب و برق است.

وی گفت: آیین نکوداشت پیشکسوتان جهاد مقاومت که قرار بود ۷ مهرماه در استان انجام شود، تنها در دو شهرستان برگزار شد که این امر یکی از معایب استان لحاظ شده است.

سرهنگ ذوالفقاری ادامه داد: در طول سال‌های آینده بناست این مراسم برگزار شود که از فرمانداران درخواست می‌شود برای سال‌های آتی برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

وی در خصوص مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان، تصریح کرد: در طول ۴ سال پیمانکار مشخص شده برای این کار، با سرعت پایینی کار می‌کرد که با تغییر پیمانکار پروژه در حال ساخت است و اعتبار در نظر گرفته شده برای ساخت این مرکز فرهنگی از ۲ میلیارد تومان به ۸ میلیارد تومان رسید.

مدیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: بناست نمای ساختمان و طبقه همکف این مرکز فرهنگی برای دهه فجر امسال افتتاح شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی نقاط کشور خیابان‌هایی که به نام شهدا نامگذاری شده بود، نام شهید را حذف کردند، گفت: یکی از ماموریت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جلوگیری از نابودی و به فراموشی سپردن نام شهدا است که خوشبختانه در این استان گزارشی ارائه نشد.

در ادامه فریبرز نجفی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در ساماندهی گلزار شهدا وجود دارد نبود امتیازات آب و برق و جاده دسترسی است که قرار شد براساس اولویت هر شهرستان با تخصیص اعتباراتی در بودجه سالانه، این کار صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار برآورد شده برای گلزارهای تک شهیدی ۷ میلیارد تومان بوده که اگر ۶۰ درصد این مبلغ اختصاص داده شود تا سال ۹۹ تمامی گلزارهای شهدای استان ساماندهی می‌شوند.

انتهای پیام
captcha