ضعف‌های طرح سهمیه‌بندی بنزین دلیلی برای آشوب نیست
کد خبر: 3858539
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳

ضعف‌های طرح سهمیه‌بندی بنزین دلیلی برای آشوب نیست

گروه فرهنگی - استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: هیچ یک از ضعف‌های طرح سهمیه‌بندی بنزین دلیلی برای به خیابان ریختن و آشوب و آتش زدن اموال بیت‌المال نیست.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری، عصر امروز 29 آبان در شورای فرهنگ عمومی استان، با تشکر از حضور حماسی و با بصیرت مردم استان در راهپیمایی اعلام انزجار از اغتشاشگران اخیر، گفت: از تمام مسئولین نظامی و انتظامی استان نیز باید قدردانی کرد در تمام ساعات شبانه‌روز برای امنیت استان تلاش کردند.
وی با بیان اینکه دولت بودجه عمومی خود را از چهار راه فروش نفت، صادرات غیرنفتی، افزایش مالیات و سایر درآمدها شامل افزایش بهای سوخت، برق، آب، گاز و ... تأمین می‌کند، افزود: با توجه به اینکه دشمنان، کشور را تحریم کرده‌اند، صادرات و فروش نفت بسیار کاهش یافته است و افزایش مالیات نیز تبعات دارد لذا مسئولان مجبور به افزایش بهای سوخت شدند.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: افزایش قیمت بنزین مصوبه سه قوه بوده و به امضای سران این قوه‌ها نیز رسید و رهبر انقلاب نیز آن را تأیید ضمنی کرد زیرا در راستای منافع ملی و اقتصادی کشور بود.
عباسی با اشاره به اینکه قبل از افزایش قیمت بنزین روزانه 11 میلیون لیتر بنزین به کشورهای همسایه قاچاق می‌شد، تصریح کرد: سالانه حدود 300 هزار میلیارد تومان برای جبران خسارت‌های ناشی از آلودگی هوا و مصرف بی‌رویه سوخت در کشور هزینه می‌شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: هیچ یک از ضعف‌های طرح سهمیه‌بندی بنزین دلیلی برای به خیابان ریختن و آشوب و آتش زدن اموال بیت‌المال نیست.
وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم کسی از این فضا سوءاستفاده کرده و مردم را علیه دولت تحریک کند، تصریح کرد: آنچه اکنون اهمیت دارد کنترل بازار و جلوگیری از تورم بالاست لذا باید نظارت‌ها را افزایش دهیم.

انتهای پیام
captcha