مشکلات هرگز مانع دغدغه‌مندی مردم نسبت به اسلام و انقلاب نمی‌شود
کد خبر: 3858536
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰

مشکلات هرگز مانع دغدغه‌مندی مردم نسبت به اسلام و انقلاب نمی‌شود

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه مردم علی‌رغم مواجه بودن با انواع مشکلات، همواره دغدغه اسلام و انقلاب را دارند و هرگز عقب‌نشینی نمی‌کنند، گفت: مردم بصیر کشور علی‌رغم همه تحریم‌های ظالمانه دشمنان خارجی و مواجهه برخی مفاسد و سوء مدیریت‌ها، محکم پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، عصر امروز 29 آبان در شورای فرهنگ عمومی استان، با قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی انزجار از آشوبگران حوادث اخیر، گفت: مردم بصیر کشور نقش خود در پیشبرد اهداف مکتب الهی و اسلام ناب و انقلابی را به خوبی ایفا کرده‌اند و هر کجا در این مسیر نورانی فتنه‌ای بروز کند با شدت تمام ورود و آن‌را خنثی می‌کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه مردم علی‌رغم مواجه بودن با انواع مشکلات همواره دغدغه اسلام و انقلاب را دارند و هرگز عقب‌نشینی نمی‌کنند، افزود: مردم بصیر کشور علی‌رغم همه تحریم‌های ظالمانه دشمنان خارجی، مواجهه با یک سری مفاسد، غارتگری‌ها و تجاوزها به بیت‌المال، کوتاهی در انجام وظایف و سوء مدیریت‌ها محکم پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر اینکه معمولاً موج چنین فتنه‌هایی انسان را با خود می‌برد و حوادث تاریخی بسیاری نیز گواه این ادعا هستند، اظهار کرد: امروز عکس این جریان را در کشور می‌بینیم و توده مردم مراقب هستند و دغدغه‌مند اجازه میدان‌داری به دشمنان نمی‌دهند.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اینکه فتنه اخیر دشمنان خیلی پیچیده بود و دشمنان سال‌ها برای طراحی و اجرای آن برنامه‌ریزی کرده بودند، تصریح کرد: البته مسئولان نیز باید بسیار هوشیار باشند و با تدبیر و پخته رفتار کنند و چنین عرصه‌هایی را برای دشمنان ایجاد نکنند.
امام جمعه شهرکرد بر توجه مسئولان به وظایف خود چه در زمینه معیشت و چه در فکر و فرهنگ جامعه تأکید کرد و ادامه داد: همه ما متولی معاد و معاش مردم در جامعه هستیم و نقش اساسی در این زمینه داریم.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه قرارگاه فرهنگی استان باید فعال شده و پیوست‌های فرهنگی دستگاه‌ها را شناسایی کرده و ابلاغ کند، خاطرنشان کرد: کار فرهنگی باید بصیرت ساز، انسان‌ساز و تکامل‌بخش باشد و نباید صرفاً به چند جلسه سخنرانی و نماز اکتفا کرد.
حجت‌الاسلام نکونام اضافه کرد: امروز در مسائل گردشگری، در پارک‌ها، ادارات و ... ضایعات فرهنگی کم نداریم که باید روز به روز کاهش یابد و باید جهت‌دهی‌های درست و عمیق فرهنگی در رسانه‌ها و مطبوعات گسترش پیدا کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تقویت جبهه انقلاب را یکی از پیوست‌های فرهنگی مهم همه دستگاه‌ها برشمرد و گفت: نباید اجازه دهیم فعالان و جبهه انقلاب در برابر این حرکت‌ها سست شوند لذا باید همواره این جبهه با نشاط و روحیه حرکت کند.
وی معماری و فضاسازی مناسب شهری را در افزایش آرامش و نشاط‌بخشی به روان مردم مؤثر خواند و تصریح کرد: متأسفانه فضاسازی شهرکرد همواره یکنواخت است که باید تنوع با توجه به مناسبت‌ها بیشتر گردد.
امام جمعه شهرکرد در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب کم‌لطفی می‌شود، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی علمی در کنار جلسات تبیینی این بیانیه بسیار مهم است و دستگاه‌ها باید نقش تبیینی و عملی خود را به درستی ایفا کنند.
وی با اشاره به حوادث اخیر، با بیان اینکه افکار عمومی به این معنا رسیده بودند که بنزین به عنوان یک سرمایه مهم کشور به قیمت اصلی به فروش نمی‌رسد و بسیار ارزان است، تأکید کرد: مصوبه افزایش قیمت بنزین باید به تدریج مورد توجه قرار می‌گرفت تا شاهد این حوادث نبودیم هرچند این امر جزء ضرورت‌های امروز کشور است و در رفع مشکلات اقتصادی اهمیت دارد.

انتهای پیام
captcha