«جشن بزرگ چهل‌سالگی بسیج» در شهرکرد برگزار می‌شود
کد خبر: 3858052
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
در هفته بسیج؛

«جشن بزرگ چهل‌سالگی بسیج» در شهرکرد برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ـ معاون فرهنگی هنری سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) چهارمحال‌وبختیاری گفت: این مرکز به مناسبت چهل‌سالگی بسیج مستضعفان برنامه‌هایی رای برا مردم استان تدارک دیده است که برپایی جشنواره سرود، جشن بزرگ در فرهنگ‌سرای شهرکرد و نمایشگاه دستاورهای بسیج از جمله این برنامه‌ها است.

«جشن بزرگ چهل‌سالگی بسیج» در شهرکرد برگزار می‌شود

عباس اسلامی، معاون فرهنگی هنری سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌‌وبختیاری، اظهار کرد: این مرکز به مناسبت چهل‌سالگی بسیج مستضعفان برنامه‌هایی را برای مردم استان تدارک دیده است که برپایی جشنواره سرودِ پایگاه‌های بسیج در روز پنج‌شنبه 30 آبان ماه، یکی از این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: در این جشنواره همه گروه‌های سرود پایگاه‌های بسیج استان که طی فراخوانی به این برنامه دعوت شده‌اند، از 9  صبح در محل هتل لاله شهرکرد به صورت زنده به اجرا می‌پردازند و آثارشان مورد بررسی هیئت داوری کشور قرار می‌گیرند که به نفرات اول تا سوم جوایز ارزنده نقدی و کمک هزینه‌هایی برای تولید سرود اهدا خواهد شد.

برپایی جشن بزرگ به مناسبت چهل ساگی بسیج

اسلامی به برپایی جشن بزرگی به مناسبت چهل سالگی بسیج اشاره کرد و گفت: این جشن بزرگ در سه شب از اول تا سوم آذرماه و بعد از نماز مغرب و عشا در فرهنگ‌سرای بزرگ شهرکرد با برنامه‌ها و دعوت از مهمانان ویژه و متنوع به صورت رایگان برای عموم مردم برپا می‌شود.

وی با نام بردن از مهمانان دعوت شده، اظهار کرد: میلاد هارونی، مصطفی احمدی و آقای باب دعوت شده از تهران به اجرای کنسرت مذهبی خواهند پرداخت و هر شب میزبان یکیاز خانواده‌های شهیدان احمدی‌روشن، محمدحسین حدادیان و شهید مدافع حرم قربان‌خوانی خواهیم بود، ضمن اینکه شعرخوانی داود رحیمی با حضور سیدرضا نریمانی، اجرای استنداپ کمدی، پخش کلیپ و اجرای سرود توسط گروه‌های حائز مقام در جشنواره نیز از دیگر برنامه‌های این جشن خواهد بود.

معاون فرهنگی هنری سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) استان در خصوص دلیل دعوت از خانواده‌های شهدای خارج از استان، بیان کرد: دعوت از هر یک از این خانواده‌های معظم به صورت فکر شده بوده است، دعوت از خانواده شهید احمدی‌روشن که شهید هسته‌ای است متناسبت با برجام بوده است، خانواده شهید حدادیان که در خیابان گلستان تهران توسط اشرار به شهادت رسید نیز اعتراض‌گونه‌ای به اغتشاشات اخیر است ضمن اینکه خانواده شهید قربان‌خوانی به علت سرگذشت و تغییر مسیر زندگی این شهید و به منظور الگوگیری جوانان استان دعوت شده است.

نمایشگاه دستاوردهای بسیج

اسلامی به برپایی نمایشگاه دستاوردهای بسیج در ورودی فرهنگ‌سرای شهرکرد اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه 40 غرفه دارد که شامل عرضه محصولات فرهنگی، فروش کتاب، معرفی فعالیت‌های بسیج دانشجویی، بسیج خواهران، ورزش و جوانان، پیشرفت و آبادانی و ... است، ضمن اینکه تبلیغات و اطلاع‌رسانی در سطح شهر برای بازدید از این نمایشگاه در دستور کار قرار دارد.

برپایی کنسرت‌های مذهبی با اهداف مشخص

وی ادامه داد: متأسفانه گاه شاهد برگزاری کنسرت‌هایی با مضمون‌های شعری نامناسب هستیم که هدف خاصی را جز سرگرمی دنبال نمی‌کنند و البته مخالفان و معترضان زیادی نیز دارند، اما می‌توان محتوای این کنسرت‌ها را ساماندهی کرد و از خواننده‌های ارزشی و مذهبی که سبک زندگی اسلامی و مقاومت را در آثاشان به جوانان آموزش می‌دهند استفاده کرد تا خانواده‌های مذهبی نیز از فضای کنسرت‌ها استفاده کنند و همه افراد جامعه با این برنامه‌های هدفمند آشنا شوند.

اسلامی با بیان اینکه امروز باید مشکلات جامعه با زبان هنر مطرح شود، تصریح کرد: در برنامه‌های قبل نیز این رویه پیاده شده است که جشنواره شمیم، اجتماع یک‌هزار نفری بر دوش آسمان و ... از جمله این برنامه‌ها بودند و بسیار مورد توجه مردم و نماینده ولی‌‌فقیه در استان قرار گرفت.

وی افزود: محتوا از قبل به خواننده‌ها اعلام شده است و موضوعات مورد نظر ما بیشتر مواردی از قبیل استکبارستیزی، تبیین اهداف بسیج، ولایت‌پذیری، گزینه‌های روی میز بسیجیان، بیان حماسی و عرضه مفاهیم انقلابی با زبان هنر به مردم است؛ در برنامه‌های قبل نیز آثاری در خور شأن اهل بیت(ع) متناسب با میلاد و یا شهادتشان اجرا شده است.

معاون فرهنگی هنری سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) با بیان اینکه متأسفانه دستگاه‌های فرهنگی استان هماهنگی لازم را با هم ندارند و اگر کاری توسط ارگانی انجام می‌شود توسط ارگان‌های دیگر پیگیری نمی‌شود و بعضاً کار رها می‌شود، اظهار کرد: برگزاری برنامه‌ها در فضای سنتی جای خود را دارد اما باید از فضای هنر بهتر و بیشتر استفاده شود و زمینه را برای فعالیت‌های نسل جوان آماده کنیم.

وی ادامه داد: برنامه‌های این جشن سخنران‌محور نیستند و بیشتر از زبان هنر استفاده شده است، این  کار در برنامه‌های گذشته از جمله تشییع شهدای گمنام اجرا شد که نتیجه خوبی نیز داد؛ در یکی از این برنامه‌ها که با شعرخوانی داود رحیمی همراه بود، سخنران مراسم، از وقت سخنرانی خود برای اجرای شعرخوانی این جوان اختصاص داد و به مسئولان جلسه خاطرنشان کرد که مسائل روز در این اشعار بیان می‌شود که تأثیر بسزایی دارد و اولویت این جلسات نیز، تأثیرگذاری است.

اسلامی بیان کرد: لذا برای انتقال مفاهیم با زبان هنر از هر ابزاری نظیر شعر، گرافیک، کلیپ و .. استفاده و در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می‌شود، در مراسم هیئات نیز مداح از همین زبان هنر و شور سینه‌زنی برای انتقال مفاهیم اسلامی و انقلابی استفاده می‌کند که تأثیری به مراتب بیشتر دارد.

وی در پایان گفت: درواقع باید گفت سه محور اصلی شعار، شعور و شور سه مؤلفه‌ برای رسیدن به هدف اصلی هستند که در این مسیر شعار حکم قله‌هایی را دارد که باید به آن‌ها برسیم، شعور، حکم نقشه راه برای رسیدن به قله و شور موتور محرک برای حرکت و رسیدن به هدف را دارد و مانع از خستگی جوانان در این مسیر می‌شود.

انتهای پیام
captcha