فعالان عرصه کتاب در چهارمحال‌وبختیاری تجلیل شدند
کد خبر: 3857711
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸

فعالان عرصه کتاب در چهارمحال‌وبختیاری تجلیل شدند

گروه فرهنگی ـ همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، فعالان عرصه کتاب در چهارمحال‌وبختیاری تجلیل شدند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، جواد کارگران، امروز یکشنبه ۲۶ آبان‌ماه در آیین گرامیداشت هفته کتاب و تجلیل از فعالان کتاب، که با حضور کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان و مسئولان استانی در فرهنگسرای ارشاد شهرکرد برگزار شد، با بیان اینکه هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۳ شروع شده و تا ۳۰ آبان‌ماه جاری ادامه دارد، اظهار کرد: برنامه‌های هفته کتاب امسال با شعار «حال خوش خواندن» در حال برگزاری است.

وی با اشاره به ویژه‌برنامه‌های شاخص هفته کتاب، گفت: «روز کتابگردی» از برنامه‌های شاخص هفته کتاب و کتابخوانی است که روز 30 آبان برگزار می‌شود، طرح «پاییزه کتاب» در استان نیز همزمان با سراسر کشور از ۲۳ تا ۳۰ آبان در کتابفروشی‌های سطح استان آغاز شده است که کتاب‌فروشی‌های عضو این طرح کتاب‌های خود را با تخفیف 20 درصدی به فروش می‌رسانند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه مردم استان امسال استقبال گسترده‌ای از چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب داشتند، گفت: امسال نمایشگاه بزرگ کتاب استان به دلیل استقبال گسترده مردم و خرید کتاب، به عنوان پرفروش‌ترین نمایشگاه‌های کشور شناخته شد.

در ادامه این آیین، فرهاد خلیل‌مقدم، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: فعالیت در عرصه کتاب و کتابخوانی کاری ارزشمند است و ترویج فرهنگ کتابخوانی یک مسئله مهم در جامعه است که باید به خوبی به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: امروز از یک کتابخانه برتر شهری و روستایی، سه مسئول کتابخانه برگزیده استانی، سه کتابدار برگزیده استانی و ۱۰ عضو کتابخوان برتر استانی، سه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان برگزیده، یک پیشکسوت کتابدار و سه داور از داوران «جشنواره هد هد» تجلیل می‌شوند.

خلیل‌مقدم در خصوص آمار کتابخانه‌های عمومی استان، گفت: تعداد ۶۶ باب کتابخانه در استان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد، ۵۳ کتابخانه نهادی و ۱۳ کتابخانه مشارکتی هستند و تعداد ۴۵ هزار هم‌استانی‌ عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، ضمن اینکه ۳۲ هزار ۴۰۰ عنوان کتاب از طریق نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به کتابخانه‌های عمومی سطح استان اضافه شده‌اند.

وی در پایان در خصوص برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در هفته کتاب، گفت: افتتاح کتابخانه در شهرها و روستاها، اجرای طرح شابک، خرید تجهیزات کتابخانه‌ای، تشکیل کارگروه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و انعقاد تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها هستند.

انتهای پیام
captcha