پویش مردمی «شنبه‌های با کتاب» در مساجد چهارمحال‌وبختیاری برپا می‌شود
کد خبر: 3857469
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی؛

پویش مردمی «شنبه‌های با کتاب» در مساجد چهارمحال‌وبختیاری برپا می‌شود

گروه فرهنگی ـ مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری گفت: پویش مردمی«شنبه‌های با کتاب» به صورت سراسری در سراسر کشور، ویژه کتابخانه‌‌های مساجد و عموم نمازگزاران اجرا می‌شود.

محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری از برپایی پویش مردمی «شنبه‌های با کتاب» خبر داد و بیان کرد: این طرح به صورت سراسری در سراسر کشور، ویژه کتابخانه‌‌های مساجد و عموم نمازگزاران اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی آغاز شده است، ادامه داد: این طرح به مدت یک سال هر شنبه در تمامی مساجدی که کتابخانه دارند اجرا خواهد شد و محوریت اصلی اجرای طرح، کتابخانه‌های مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

مظاهری با بیان اینکه این طرح سه مرحله دارد، اظهار کرد: مرحله اول این طرح به‌گونه‌ای است که کانون‌های فرهنگی مساجد با مشورت امام جماعت مسجد کتابی با محوریت توجه به قشر کودک و نوجوان که مورد اشاره و توصیه مقام معظم رهبری نیز باشد و یا هر کتاب ارزشی را که سبب ارتقاء معرفت و یا اخلاق جوانان باشد (البته موضوع کتاب باتوجه به نیازسنجی مناطق قابل تغییر است) شناسایی می‌کنند و در مرحله دوم، امام جماعت مسجد در فاصله میان نماز مغرب و عشاء یا بعد از اقامه نماز، خلاصه‌ای از کتاب منتخب را برای نمازگزاران بازگو می‌کند تا معلومات و معارف اهل نماز افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه در صورت نبود امام جماعت در مسجد قرائت کتاب توسط مسئول کانون فرهنگی، کتاب‌دار و یا مسئول کتابخانه انجام می‌شود، افزود: مرحله سوم این طرح انس با کتاب معرفی شده است لذا حلقه‌های مطالعاتی توسط نمازگزاران تشکیل می‌شود و راجع به کتاب خوانده شده تبادل‌نظر انجام می‌گیرد و انتقادات، سؤالات و شبهات مطرح و پاسخ داده می‌شود.

 مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هدف اصلی اجرای این طرح را ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و معرفی کتب ارزشی که مورد توجه و توصیه مقام معظم رهبری است دانست و گفت: این کتب با رویکرد توجه به کودک و نوجوان انجام می‌شود تا در این بازه زمانی اقامه نماز مغرب و عشاء توجه بیشتری به مبحث کتابخوانی بشود.

وی در پایان با بیان اینکه 432 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان در حال فعالیت هستند و از این تعداد 167 کانون دارای کتابخانه هستند، تصریح کرد: این طرح در مساجد کتابخانه‌دار تمام شهرستان‌های 10 گانه استان اجرا می‌شود و حسینیه اعظم، مسجد جامع، مسجد امام سجاد(ع)، مسجد فاطمة‌الزهرا(س)و ... از جمله مساجد شهرکرد هستند که این طرح در آن‌ها اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha