«حوزه علمیه ولایت شهرکرد» گشایش یافت
کد خبر: 3857397
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵

«حوزه علمیه ولایت شهرکرد» گشایش یافت

گروه فرهنگی ـ همزمان با سالروز ولادت پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع)،ساختمان «حوزه علمیه ولایت شهرکرد» با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، مسئولان و اقشار مختلف مردم و به دست پدر شهیدوالامقام وحید کاظمی‌نیا افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری و امام جمعه شهرکرد عصر روز گذشته در آئین افتتاح مردمی حوزه علمیه ولایت شهرکرد، اظهار کرد: آیین‌های افتتاح‌ معمولاً با حضور مسئولان ارشد و بزرگان برگزار می‌شود اما بنده ترجیح دادم افتتاح این حوزه با حضور مردم باشد که بزرگ حوزه‌ها هستند، مردمی که همیشه در حوزه‌ها نقش‌آفرین بودند و نقش اساسی و کلیدی را داشته و دارند.

امام جمعه شهرکرد گفت: حوزه ولایت واقع در جنب مصلای شهرکرد به فضل پروردگار پا گرفته است و در حال حاضر حدود 60 طلبه در این مرکز در حال تحصیل هستند که واقعاً مجموعه ارزشمند و خوبی است.

حجت‌الاسلام نکونام ادامه داد: از آغاز فعالیت تا کنون، جلسات روضه‌خوانی و نماز وحدت و جلسات دیگر در اینجا برگزار شده است اما افتتاح رسمی برای آن نداشتیم و دنبال فرصتی بودیم تا افتتاح رسمی حوزه علمیه را با حضور شما اصحاب نماز جمعه و شما مردم خوب، مؤمن و ولایی و متدین و دوست‌دار حوزه‌ها و دوست‌دار دین و دوست‌دار روحانیت و دین و مکتب اهل‌بیت برگزار کنیم.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه حوزه‌های علمیه مردمی هستند، یادآوری کرد: حوزه باید به شما مردم وصل باشد چرا که حوزه‌ها دولتی نیستند، حوزه‌ها به هیچ‌وجه به دولت و دولتی‌ها اتصال نداشته و ندارند؛ امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نیز اجازه ندادند که حوزه‌ها دولتی باشند.

نماینده ولی فقیه در استان خطاب به مردم، گفت: کمک‌ها، وجوهات و خمسی که می‌پردازید نذورات و هدایا پشتوانه‌های حوزه‌های علمیه همیشه بوده و هست و هرکجا هم که ببینید حوزه‌های علمیه مشکلی دارند بلافاصله به کمک آن‌ها می‌شتابید و مشکلشان را برطرف می‌کنید.

حجت الاسلام نکونام در ادامه گفت: یکی از ضرورت‌های استان زیرساخت‌های حوزوی است، در مرکز استان مدرسه امامیه داریم و دردر شهرهای دیگر استان فرخشهر، کیان، بروجن، لردگان، فارسان، بازفت و اردل مدارسی مشغول فعالیت هستند اما طبعاً ظرفیت استان بالاتر از این است و بسیاری از طلبه‌ها خواهان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر حوزوی هستند که ناچارند به استان‌های بروند.

امام جمعه شهرکرد گفت: جای یک حوزه علمیه در این مصلای بزرگ خالی بود که با سه ‌سال کار این مجموعه مهیا شد و در حال حاضر تقریباً همه امکانات اعم از خوابگاه با ظرفیت 220 نفر و امکانات آموزشی و رفاهی مناسب برای طلبه‌ها تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: رشته‌های عمومی و تخصصی به حول و قوه الهی در این حوزه تدریس خواهد شد و به ضرورت‌هایی که حوزه‌های علمیه به سمت آن می‌روند و نیازهایی که جامعه دارد پرداخته خواهد شد که امیدواریم این استان هم بتواند در این جهت رشد مناسبی را داشته باشد.

حجت‌الاسلام نکونام در پایان گفت: امیدواریم با همت و عنایت شهرکردی‌ها و هم‌استانی‌های این مرکز تازه تأسیس به مرکز پرورش انسان‌های بزرگ همچون سید ابوالقاسم دهکردی‌ها تبدیل شود.

یادآوری می‌شود، حوزه ولایت شهرکرد همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید فعالیت خود را در استان آغاز کرد و سطح دوم دروس حوزوی،شامل پایه‌های هفتم، هشتم و نهم در این مرکز دینی تدریس می‌شود.

انتهای پیام
captcha