شش برنامه قرآن‌محور در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اجرا می‌شود
کد خبر: 3856488
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲
همزمان با هفته قرآن و عترت؛

شش برنامه قرآن‌محور در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اجرا می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هم‌زمان با هفته قرآن و عترت، شش برنامه دانشجویی قرآن‌محور در این دانشگاه اجرا می‌شود.

مریم امیدی، رئیس اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، با تشریح ویژه‌برنامه‌های این دانشگاه در هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها، اظهار کرد: کانون دانشجویی قرآن و عترت نور دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در هفته قرآن و عترت، نمایشگاهی قرآنی با عنوان «یه حس خوب» را در سالن همایش‌های ابن سینا برپا کرده است که در آن غرفه‌هایی با موضوع «آیه محبوب من» و تمثیلات نور برگرفته از کتاب حجت‌الاسلام قرائتی برای بازدید علاقه‌مندان طراحی شده است.

وی با بیان اینکه در غرفه آیه محبوب من، ۲۵ تابلوی گرافیکی با طرح‌های خاص، یک آیه از قرآن کریم را با یک ایده مفهومی ـ هنری به تصویر کشیده است، گفت: بازدیدکنندگان پس از مشاهده و تدبر در این تابلوها می‌توانند با انتخاب آیه مورد نظر خود در فیلم مستندی با همین نام درباره آیه محبوبشان صحبت کنند.

امیدی تأمل و تدبر در مفاهیم و معانی هدایت‌بخش قرآن کریم را یکی از اهداف این طرح قرآنی عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به برپایی غرفه حجاب و عفاف در حاشیه نمایشگاه قرآنی «یه حس خوب» و عرضه برخی محصولات فرهنگی در این غرفه، بیان کرد: بازدیدکنندگان این نمایشگاه همچنین می‌توانند با پاسخ به چیستان‌های قرآنی و شرکت در مسابقه حفظ موضوعی یک آیه از قرآن، هدایایی را دریافت کنند.

رئیس اداره قرآن وعترت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یادآور شد: برگزاری مسابقه کتابخوانی «احکام پزشکی» به‌صورت کتبی از دیگر برنامه‌های این کانون در هفته قرآن و عترت است که سؤالات این مسابقه بر اساس فتاوی و نظرات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طراحی شده و شامل احکام اتانازی، زایمان، تشریح میّت و پیوند اعضاء و سقط جنین و دیگر احکام مرتبط است. برندگان مسابقه کتابخوانی احکام پزشکی از هدایای یک میلیون ریالی بهره‌مند می‌شوند.

وی، سخنرانی سعید عزیزی، استاد دانشگاه و پژوهشگر علوم روانشناسی با محوریت روابط دختر و پسر و ازدواج را از دیگر برنامه‌های کانون دانشجویی قرآن و عترت به‌مناسبت هفته قرآن و عترت عنوان کرد و گفت: این برنامه سخنرانی ۲۶ آبان در سالن همایش‌های ابن سینا برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، شورای عالی انقلاب فرهنگی روزهای ۱۸ تا ۲۴ آبان را با نام هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها نامگذاری کرده است.

انتهای پیام
captcha