مروری بر فعالیت‌های حوزه علمیه تازه‌تأسیس «ولایت» شهرکرد
کد خبر: 3856063
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵

مروری بر فعالیت‌های حوزه علمیه تازه‌تأسیس «ولایت» شهرکرد

گروه اجتماعی ــ مدیر حوزه علمیه ولایت شهرکرد گفت: ایجاد ارتباط قوی‌تر حوزه و مردم در راستای تقویت توان طلبه در برقراری ارتباط و تبلیغ دین، از اهداف راه‌اندازی مدرسه ولایت است.

نگاهی به فعالیت‌های حوزه تازه تاسیس ولایت شهرکرد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالفضل احمدی، مدیر حوزه علمیه ولایت شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، بیان کرد: این مرکز آموزشی در سطح عالی است و پیشنهاد تآسیس آن، توسط نماینده ولی‌فقیه در استان ارائه شد و ساخت آن سه سال به‌طول انجامید.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه ولایت دومین حوزه سطح عالی استان است، اظهار کرد: کلاس‌های درسی نخستین نیمسال تحصیلی این مدرسه از 23 شهریور‌ماه سال جاری و برای 54 طلبه پذیرش‌شده آغاز شد.

حجت‌الاسلام احمدی در خصوص تفاوت حوزه علمیه ولایت و حوزه علمیه امامیه شهرکرد، تصریح کرد: حوزه علمیه امامیه مدرسه مقدماتی است و طلبه‌های سطوح یک تا شش را تربیت می‌کند اما حوزه علمیه ولایت مدرسه عالی محسوب می‌شود که به تربیت طلبه در سطوح هفت تا 10 می‌پردازد و سطح آخر مدارس علمیه درس خارج است که در این حوزه واقع در مصلای شهرکرد، آموزش داده می‌شود.

‌مدیر حوزه علمیه ولایت شهرکرد افزود: خدمات آموزشی، برنامه‌های پیش‌بینی شده در خصوص آموزش مهارت‌های لازم مانند شیوه فن خطابه، شیوه بیان احکام، مهارت‌های طلبگی و ... ایجاد ارتباط قوی‌تر حوزه و مردم در راستای تقویت توان طلبه در برقراری ارتباط و تبلیغ دین که به فرموده مقام معظم رهبری اولویت اصلی جامعه است، از جمله اهداف راه‌اندازی مدرسه ولایت است.

وی در رابطه با امکانات این مرکز آموزشی اظهار کرد: حجره‌های خوابگاهی، کلاس‌های درس، سالن غذاخوری و آشپزخانه مستقل از جمله امکانات موجود در مرکز است و کتابخانه تخصصی، سالن کنفرانس، تابلوهای هوشمند، وسایل و امکانات آموزشی جدید و ... از جمله موارد پیش‌بینی و پیشنهاد شده به دفتر نمایندگی ولی‌فقیه استان هستند.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به اینکه طلاب استان‌های دیگر مانند یاسوج و خوزستان نیز در مدرسه امامت پذیرش شده‌اند، ادامه داد: در انتخاب اساتید این مرکز آموزشی ظرفیت‌های استانی لحاظ شده‌اند و اساتید همکار با این مرکز به‌صورت تمام‌وقت در مدرسه حضور دارند که حجت‌الاسلام سیدمصطفی هاشمی، حجت‌الاسلام علی‌رضا حسنی و حجت‌الاسلام محمد احمدی از جمله اساتید این مجموعه هستند.

مدیر حوزه علمیه ولایت شهرکرد در خصوص تأثیر فعالیت این مرکز آموزشی عالی بر فرهنگ استان و جنبه‌های تربیتی آن، بیان کرد: اگر برنامه‌ها طبق چشم‌‎انداز و اهداف پیش‌بینی شده جلو برود قطعاً حجم عظیم بودجه و نیروی صرف شده در ساخت این مرکز ثمربخش خواهد بود و اهداف اصلی که همانا تآثیرگذاری بر فرهنگ دینی استان و کشور و همچنین غنی‌سازی علمی و اخلاقی طلاب است، جامه عمل خواهد پوشید.

وی بیان کرد: ارتقای کمی و کیفی از اهداف پیش‌ روی این مرکز دینی است و از آنجا که حوزه ولایت از حیث محل اسکان و توان آموزشی، ظرفیت بالایی در پذیرش 200 الی 300 طلبه دارد؛ لذا آینده مطلوبی برای این حوزه از نظر تأثیرگذاری در مسائل فرهنگی استان و فرا استانی پیش‌بینی می‌شود.

یادآور می‌شود، در چهارمحال‌وبختیاری 13 حوزه علمیه در شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، بروجن، اردل، لردگان و شهرهای بازفت، فرخشهر و شهر کیان مشغول فعالیت است.

انتهای پیام
captcha