آغاز ثبت‌نام هشتمین دوره طرح ملی تلاوت
کد خبر: 3855963
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
از امروز؛

آغاز ثبت‌نام هشتمین دوره طرح ملی تلاوت

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ دبیر اجرایی هشتمین دوره طرح ملی تلاوت چهارمحال‌وبختیاری از برگزاری طرح ملی تلاوت همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد و گفت: ثبت‌نام این طرح از امروز 20 آبان‌ماه آغاز می‌شود و به مدت یک ماه ادامه دارد.

طاهره امیرخانی، دبیر اجرایی هشتمین دوره طرح ملی تلاوت چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری درباره نحوه برگزاری این دوره، بیان کرد : این دوره همزمان با سراسر کشور در استان نیز برگزار خواهد شد و ثبت‌نام این دوره  از امروز ۲۰ آبان‌ماه آغاز می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌‌نام به سایت طرح ملی تلاوت www.melitelavat.ir  مراجعه کنند.

مدیر مؤسسه قرآنی بنت‌الحسین(ع) شهرکرد ادامه داد: طی هماهنگی به عمل آمده با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری و آستان قدس رضوی، به عنوان متولیان این طرح، اجرای هشتمین دوره طرح در استان به مؤسسه قرآنی بنت‌الحسین(ع) شهرکرد واگذار شده است که با نام «طرح ملی تلاوت - شباب‌الرضا(ع)» ویژه پسران ۸ تا ۱۴ سال و برای نخستین‌بار ویژه دختران ۱۰ تا ۱۵ سال انجام خواهد شد.

وی به امتیازات شرکت‌کنندگان در این طرح اشاره کرد و گفت: تربیت چهره‌های برجسته به عنوان قراء تراز اول کشور و جهان اسلام، اعزام نخبگان قرآنی برای حضور در برنامه‌های تبلیغی قرآن‌محور در سطح کشور و بین‌الملل، دریافت گواهی‌نامه پایان دوره آموزشی از آستان قدس رضوی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله امتیازات حضور در این طرح است.

امیرخانی با اشاره به تفاوت‌های قابل ملاحظه طرح امسال در مقایسه با سال‌های گذشته، تصریح کرد: برپایی دوره دوماهه پیش‌نیاز برای شرکت‌کنندگان از جمله این تغییرات است یعنی متقاضیان ابتدا در این دوره شرکت می‌کنند و به فراگیری روش اصولی تقلید و قرائت می‌پردازند و پس از آن در آزمون ورودی طرح ملی تلاوت شرکت کنند.

وی در پایان گفت: برپایی دو جلسه آموزشی برای خانواده‌ها با عناوین معرفی طرح و استعدادها، چگونگی ایجاد فضا و امکانات، ارتباط استاد شاگردی، لزوم تقلید و... به منظور ایجاد فضای مناسب برای آموزش و یادگیری نوجوانان، از جمله تغییرات دیگر هشتمین دوره طرح ملی تلاوت محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha