«زنگ انتظار» در مدارس چهارمحال‌وبختیاری نواخته شد
کد خبر: 3855558
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

«زنگ انتظار» در مدارس چهارمحال‌وبختیاری نواخته شد

گروه اجتماعی ــ زنگ انتظار به مناسبت آغاز امامت امام زمان(عج) در مدارس چهارمحال‌وبختیاری نواخته شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری، صبح امروز، 18 آبان در مراسم نواختن زنگ انتظار به مناسبت آغاز امامت امام زمان(عج) که با حضور مسئولان استان در دبیرستان سیدجمال‌الدین اسدآبادی شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: جهل یکی از مواردی است که انسان را به تباهی می‌کشاند و مراد از جهل نه جهل در قواعد علمی و علوم و فنون بلکه جهل در ساختارِ اصل خلقت است.

وی ادامه داد: جهل در ساختار اصل خلقت یعنی اینکه ندانیم خدایی قادر و حکیم وجود دارد که خالق کل هستی و رب‌العالمین است که این جهل انسان را به تباهی می‌کشاند و از مسیر باز می‌دارد.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم‌(ع)، گفت: آن حضرت «علم» را در چهار چیز خلاصه کرده است نخست آنکه بدانیم خدایی وجود دارد و او را بشناسیم، دوم آنکه بدانیم خداوند از ما چه می‌خواهد، سوم علم به اینکه خداوند چه نعماتی به انسان‌ها عطا فرموده و زمین و آسمان‌ها را مسخر او ساخته است.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به چهارمین و مهم‌ترین علم، بیان کرد: علم به اینکه چه چیزی بین تو و خدای تو فاصله انداخته و از دین خدا خارج می‌کند و این عین علم است.

وی با یادآور شدن ویژگی‌های منتظر واقعی، بیان کرد: ولی‌خدا و امام منتظَر از ما همین را می‌خواهد که عامل به این حدیث باشیم و آن‌را در سبک زندگی خود اجرا کنیم یعنی خداوند و هر آنچه که ما را از خداوند دور می‌کند، بشناسیم و در مسیر عدل جهانی حرکت کنیم تا موعد ظهور نزدیک‌تر شود.

در ادامه این مراسم فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در احادیث داریم که هر کسی بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است ولو آنکه علم و تخصص فراوان داشته باشد.

وی ادامه داد: آغاز سال تحصیلی امسال با ایام عزاداری سرور شهیدان امام حسین(ع) همراه بود و برای همه ما پیش آمده است که آرزو کنیم کاش در صحنه کربلا بودیم تا ایشان را یاری کنیم و برای ارزیابی خودمان باید ببینیم امروز تا چه اندازه به امام زمانمان پایبند هستیم.

قائدامینی بیان کرد: ما باید بتوانیم منتظر واقعی باشیم و با تمام وجود ایمان داشته باشیم که امام زمان(عج) ظهور خواهند کرد و وظیفه ما پایبند ماندن به عهدمان برای انتظار واقعی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان گفت: برای منتظر واقعی بودن باید بتوانیم آمر به معروف و ناهی از منکر و ترویج کننده فرهنگ انتظار باشیم و با شعار همدلی و همراهی و دوست داشتن همدیگر در راستای انتظار واقعی گام برداریم.

انتهای پیام
captcha