مسئولان ردپای دشمن را در دانشگاه‌ها بیابند
کد خبر: 3855425
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲

مسئولان ردپای دشمن را در دانشگاه‌ها بیابند

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: دشمن در دانشگاه به دنبال رد پا است و مسئولان باید این ردپاها را بیابند و اجازه ابتذال و حریم‌شکنی میان دختر و پسر را ندهند.

مسئولان ردپای دشمن را در دانشگاه‌ها بیابند

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری و امام جمعه شهرکرد، امروز ۱۷ آبان‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد، با اشاره به آیه ۱۰۳ سوره مبارکه آل‌عمران در خصوص وحدت میان مسلمانان، اظهار کرد: در هفته پیش‌رو آغاز هفته وحدت را در پیش داریم و وحدت یکی از سفارشات مهم قرآن کریم است که به مسلمانان دستور می‌دهد به یک ریسمان، یعنی ریسمان الهی چنگ بزنید و همگان زیر یک علم واحد یعنی علم الله قرار بگیرید و هر کدام به دنبال این یا آن جناح نباشید.

وی ادامه داد: بر طبق این آیه خداوند پیامبر و امامان و ولی‌فقیه را نعمتی می‌داند که بر انسان‌ها بخشیده که آنان باید قدر این نعمت را بدانند و دور آن‌ها جمع شوند چرا که هدایت انسان‌ها تنها در سایه اتصال به این نعمات و زیر پرچم ولایت و وحدت، حاصل می‌شود.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه در این آیه شریفه راه انسان‌ها روشن شده است، ادامه داد: نباید به دشمن اجازه داد افکار ما را بدزدد چرا که دغدغه و کار اصلی آنان همین است و ما باید با داشتن بصیرت قرآنی تحت تأثیر القائات مسموم دشمن قرار نگیریم.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به دو روایت شیعه و سنی برای میلاد پیامبر(ص) ، تصریح کرد: در فاصله این دو تاریخ مسلمانان در کنار هم و با وحدت این میلاد را جشن می‌گیرند و این وحدت نیاز امروز ماست یعنی نباید در راستای خواسته دشمن، شیعه سنی را بشکند و سنی شیعه را بلکه همگی باید بیدار و مراقب باشیم و عرصه را به شیطان ندهیم.

امام جمعه شهرکرد شیعه انگلیسی را زاییده همین تفکر دانست و ادامه داد: شیعه انگلیسی مرتباً به ارزش‌های اهل‌سنت حمله‌ور می‌شود و سنی‌ها را علیه شیعیان تحریک و دل دشمنان وحدت مسلمانان را شاد می‌کند.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به آغاز امامت امام زمان(عج)، تأکید کرد: آن حضرت امام منتظَر است بدان معنا که ایشان نیز مانند ما منتظر ظهور است تا روزی بیاید که ریشه های ظلم خشکانده شود و آن روز بدون تردید به فضل و اراده پروردگار خواهد رسید و انقلاب ما به انقلاب مهدی(عج) و پرچم ما به پرچم قیام آن حضرت پیوند خواهند خورد.

وی شرط ظهور امام زمان(عج) را متوجه منتظران ظهور آن حضرت دانست و اضافه کرد: ما منتظران باید ولایتمدار، مؤمن، درستکار، سالم، اهل عمل، تعظیم‌کننده و تقویت کننده شعائر دینی باشیم، دعاهای منتسب به آن حضرت را هر روز بخوانیم و با آن حضرت تجدید پیمان کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان تأکید کرد: فردا نماز وحدت به مناسبت آغاز امامت امام عصر(عج) در «حوزه ولایت» که به تازگی کار خود را در کنار مصلای شهرکرد آغاز کرده است اقامه خواهد شد و امیدواریم با حضور تمام مسئولان و شهروندان این نماز با شکوه هر چه تمام‌تر برپا شود.

حجت‌الاسلام نکونام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسئولان دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش قطعاً در خصوص سلامت این محیط‌ها دغدغه‌مند هستند، افزود: این مسئولان به دنبال مدرسه و دانشگاه تراز انقلاب اسلامی هستند و باید بیشتر مراقبت کنند و بدانند که اگر شما دغدغه نداشته باشید، دشمن حتماً برنامه و دغدغه دارد.

وی افزود: دشمن در دانشگاه به دنبال رد پا است و مسئولان باید این ردپاها را بیابند و اجازه ابتذال و حریم‌شکنی میان دختر و پسر را ندهند چرا که دشمن همین را می‌خواهد که ارزش‌های دینی را در مدارس و دانشگاه‌ها از بین ببرد.

امام جمعه شهرکرد در پایان گفت: اینجانب دل‌نوشته‌ای خطاب به ده قشر از جامعه اعم از خانواده‌ها، جوانان، معلمان و فرهنگیان، بختیاری‌ها و عشایر و ... تهیه کرده‌ام که امروز رونمایی می‌شود.

انتهای پیام
captcha