آغاز همایش مجمع جهانی فقه اسلامی در دبی
کد خبر: 3854903
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

آغاز همایش مجمع جهانی فقه اسلامی در دبی

گروه بین‌الملل ـ بیست و چهارمین همایش بین‌المللی مجمع جهانی فقه اسلامی از دیروز،‌ 13 آبان‌ماه، در شهر «دبی» امارات آغاز به کار کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری رسمی امارات، مجمع جهانی فقه اسلامی از نهادهای زیر مجموعه سازمان همکاری اسلامی است و برای تببین دغدغه‌های فقهی مسلمانان بر  اساس قرآن و سنت پیامبر اکرم (ص) تاسیس شده است.

جمعی از صاحب‌نظران و مسئولان از جمله «یوسف بن احمد العثیمین»، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی به همراه گروهی از علما، محققان و اندیشمندان جهان اسلام در افتتاحیه این همایش حاضر بودند.

 «حمد بن الشیخ احمد الشیبانی»، دبیرکل سازمان خیریه‌های اسلامی در دبی (IACAD) در سخنانی میزبانی دبی از این همایش در سالگرد تاسیس سازمان همکاری اسلامی را باعث افتخار این شهر دانست.
 
وی همچنین گفت که سازمان همکاری اسلامی به حل مشکلات میان کشورهای اسلامی و شکوفایی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آنها کمک کرده است.

بیست و چهارمین همایش بین‌المللی مجمع جهانی فقه اسلامی با حضور 137 شرکت‌کننده از جمله 37 نماینده آکادمی، 58 کارشناس زن و مرد و نیز تعدادی از اساتید دانشگاه، متخصصان و دانشجویان رشته‌های مربوطه در حال برگزاری است و تا فردا (15 آبان) ادامه دارد.
انتهای پیام
captcha