زمین دارالقرآن سیدالشهداء بلداجی در انتظار تأمین اعتبار
کد خبر: 3851871
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹

زمین دارالقرآن سیدالشهداء بلداجی در انتظار تأمین اعتبار

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر دارالقرآن سیدالشهداء بلداجی با اشاره به اختصاص ۵۰۰ متر زمین در جوار حسینیه امام حسین(ع) بلداجی به فعالیت‌های قرآنی این دارالقرآن از سوی دفتر امام جمعه این شهر، افزود: در حال حاضر و با توجه به گرانی‌های موجود بودجه‌ای برای ساخت و ساز وجود ندارد و در انتظار تأمین اعتبار است.

بودجه نیست، اگر می‌توانید خودتان ادامه دهید

سید حبیب‌الله حسینی، مدیر دارالقرآن سیدالشهداء بلداجی، شهرستان بروجن، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به آغاز فعالیت این مجموعه از سال 94، اظهار کرد: طبقه اول منزل بنده به فعالیت‌های این دارالقرآن اختصاص یافته است که استقبال خوبی را شاهد هستیم و با ایجاد نمازخانه و اتاق کودک و یک اتاق برای کلاس‌ها آماده شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه کلاس متشکل از 80 قرآن‌آموز بزرگسال از بانوان و آقایان بلداجی در کلاس‌های آموزشی این دارالقرآن مشارکت دارند، افزود: کلاس‌ها در ساعات بعد از ظهر و شب از ساعت 3 تا 5 بعد از ظهر برای بانوان و 6 تا 8 برای آقایان برگزار می‌شود.

حسینی در بیان علت انتخاب ساعات بعد از ظهر برای برگزاری کلاس، تصریح کرد: اغلب قرآن‌آموزان و نیز مربیان این مجموعه، یعنی بنده و همسرم، از افراد کاسب، کشاورز و شاغل و یا بانوان خانه‌دار هستند و در ساعات بعد از ظهر فراغت بیشتری برای حضور در کلاس‌ها دارند.

وی بیان کرد: در ایام تابستان نیز کلاس‌ها به دلیل مشغله کاری کشاورزان و دامپروران، یک روز در هفته برگزار می‌شود، ضمن اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی برای کودکان نیز تا دو سال آینده و بازنشسته شدن همسرم، در دستور کار قرار دارد.

حسینی رشته‌های آموزشی ارائه شده در دارالقرآن سیدالشهداء را یادآور شد و گفت: قرآن‌آموزان در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، احکام و تفسیر و از سطح مبتدی تا سطح 3، مورد تعلیم قرار می‌گیرند و افرادی که در زمینه حفظ فعالیت دارند تا کنون تا حفظ 7 جزء پیش رفته‌اند.

وی با اشاره به استفاده از حضور امام جمعه بلداجی در برخی جلسات تفسیر و احکام، ادامه داد: در بخش خواهران نیز از حضور اساتید حوزه علمیه خواهران استفاده می‌شود که استقبال خوبی از کلاس‌های احکام خواهران به عمل می‌آید، ضمن اینکه این دارالقرآن به دلیل کمبود اعتبار، گاه در تأمین مربی دچار مشکل است.

حسینی با بیان اینکه برای تأمین هزینه‌های جاری از کمک قرآن‌آموزان و یا صرف هزینه شخصی استفاده می‌شود، ادامه داد: آموزش قرآن در این مجموعه رایگان و بدون دریافت شهریه است، نهادهای متولی قرآنی نیز در پاسخ به مطالبه اعتبار جهت ادامه فعالیت می‌گویند بودجه نیست، اگر می‌توانید خودتان ادامه دهید.

اختصاص زمین برای دارالقرآن

وی با اشاره به اختصاص ۵۰۰ متر زمین در جوار حسینیه امام حسین(ع) بلداجی به فعالیت‌های قرآنی این دارالقرآن از سوی دفتر امام جمعه این شهر، افزود: در حال حاضر و با توجه به گرانی‌های موجود بودجه‌ای برای ساخت و ساز وجود ندارد و در انتظار تأمین اعتبار است.

این مربی قرآن در خصوص محافل قرآنی برگزار شده در بلداجی از سوی دارالقرآن سیدالشهدای این شهر، تصریح کرد: دو سال پیش با حضور استاد رضاییان، قاری بین‌المللی، محفل بسیار پرشوری برپا شد و سال گذشته نیز کرسی تلاوت با حضور امام جمعه شهر و مسئولان و تلاوت مهدی خدیوی، از قاریان ممتاز بروجن و استان، برگزار شد.

دارالقرآن سیدالشهدا؛ بانی تنها محفل جزءخوانی برادران

حسینی به دیگر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دارالقرآن اشاره و بیان کرد: برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم برای برادران بلداجی‌ در ماه مبارک رمضان منحصراً بر عهده این دارالقرآن بود، اما برای خواهران چند محل اقدام به برگزاری این مراسم می‌کردند و جمع کثیری نیز در محل این دارالقرآن به جزء خوانی می‌پرداختند، ضمن اینکه گاهی این محفل نورانی با دعوت قرآن‌آموزان در منازل آن‌ها و همراه با ضیافت افطار برگزار می‌شد.

وی تأکید کرد: در زمانی که ساعت کلاس‌های برادران در حوالی نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود اقامه نماز حتماً در دستور کار قرار می‌گیرد، ضمن اینکه آموزش نماز نیز همواره به علاقمندان ارائه می‌شود.

مدیر دارالقرآن سیدالشهداء بلداجی ادامه داد: در تمام مناسبت‌های مذهبی و اعیاد و سوگواری‌ها مراسمی در دارالقرآن به ویژه در بخش بانوان برگزار می‌شود و این مجالس اغلب با نذری و سایر تمهیدات از سوی خود قرآن‌آموزان همراه است.

حسینی با اشاره به حضور چهار نسل از قرآن‌آموزان در دارالقرآن سیدالشهداء، گفت: مادران در زمان برگزاری کلاس، کودکانشان را در اتاقی ویژه که یکی از خود قرآن‌آموزان مسئولیت آن‌را بر عهده می‌گیرد، قرار می‌دهند و گاه شاهدیم که مادربزرگ همراه دختر و نوه‌ و حتی نوه دخترش در این مکان حضور می‌یابند.

وی با تأکید بر اینکه مأنوس کردن کودک با قرآن از زمان جنینی باید شروع شود، تصریح کرد: حضور کودکان همراه پدر و مادر در فضای قرآنی دارالقرآن و شنیدن نوای آرامش‌بخش قرآن از زبان والدینشان، قطعاً در سوق یافتن آنان به سمت فعالیت‌های قرآنی مؤثر است.

حسینی در پایان با دعوت از مسئولان استانی برای بازدید از دارالقرآن سیدالشهدا بلداجی‌، گفت: از نماینده محترم ولی‌فقیه در استان و متولیان قرآنی دعوت می‌شود از فعالیت‌های قرآنی و خروجی‌های این دارالقرآن که به شیوه خودجوش و مردمی در خدمت قرآن است، بازدید کنند و از نزدیک با این فعالیت‌ها آشنا شوند.

انتهای پیام
captcha