آتش زدن مزارع جرم است
کد خبر: 3851385
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴

آتش زدن مزارع جرم است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با تأکید بر لزوم پرهیز از آتش زدن مزارع پس از برداشت محصول، گفت: افرادی‌که اقدام به آتش‌سوزی در مزارع کنند، به مراجع قضایی معرفی می‎شوند.

آتش زدن کاه و کلش مزارع جرم استبه گزارش ایکنا از لرستان، مهرداد فتحی‌بیرانوند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، امروز دوشنبه، ۲۹ مهر در جمع خبرنگاران با اشاره به قوانین مربوط به هوای پاک، اظهار کرد: اقدام کشاورزان در سوزاندن کاه و کلش مزارع تخلف محسوب می‌شود و متخلفان تحت پیگرد مراجع قضایی قرار خواهند گرفت.

وی با بیان این‌که متأسفانه برخی از کشاورزان بعد از برداشت محصول اقدام به آتش زدن بقایای بر جای مانده از برداشت محصول می‌کنند، بیان کرد: این‌کار به‌دلیل تهدید بهداشت عمومی و آلودگی هوا پیگرد قانونی داشته و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

فتحی‌بیرانوند بر لزوم پرهیز از سوزاندن کاه و کلش مزارع پس‌ از برداشت محصول تأکید کرد و ادامه داد: در این راستا با هماهنگی‌هایی که با سازمان جهاد کشاورزی استان صورت گرفته کشاورزان متخلفی که اقدام به آتش زدن مزارع و آلودگی محیط زیست می‌‌کنند شناسایی شده و پس‌ از تشکیل پرونده، به مراجع قضایی معرفی  و ضرر و زیان وارده به محیط زیست از آن‌ها اخذ می‌شود.

مدیرکل محیط زیست لرستان با ذکر این مطلب که بنا بر ماده ۲ قانون آلودگی هوا اقدام به هر عملی که موجبات آلودگی هوا را فراهم کند ممنوع است، اضافه کرد: ۷۸۳ هزار هکتار زمین کشاورزی در لرستان وجود دارد که از این میزان ۱۸۵ هزار هکتار آبی و مابقی به‌صورت دیم کشت می‌شود.

انتهای پیام
captcha