ترویج فرهنگ اربعین، زمینه ساز تعجیل در ظهور امام زمان(عج) است
کد خبر: 3850809
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
علی‌اکبر رائفی‌پور در موکب بانوی کرامت:

ترویج فرهنگ اربعین، زمینه ساز تعجیل در ظهور امام زمان(عج) است

گروه اجتماعی ــ محقق و پژوشگر دانشگاه با بیان اینکه بخشی از نمادهای عصر ظهور در اربعین حسینی به نمایش گذاشته می‌شود، عنوان کرد: ترویج فرهنگ اربعین در جامعه می‌تواند برای تعجیل در ظهور زمینه‌سازی کند.

ترویج فرهنگ اربعین، زمینه ساز تعجیل ظهور امام زمان(عج) می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان حضرت معصومه(س)، علی‌اکبر رائفی‌پور محقق و پژوهشگر دانشگاه امروز در موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) حضور یافت و از روند خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا بازدید کرد.

وی در جمع زائران اربعین حسینی در حسینیه فاطمه الزهرا(س) موکب آستان مقدس طی سخنانی با بیان اینکه اربعین حسینی زمان اتخاد تصمیم‌های بزرگ است، اظهار کرد: اربعین می‌تواند آستانه‌ای برای یک آغاز و تغییر بزرگ در زندگی زائر باشد اما برای تحقق این آغاز حال و هوای اربعین باید در دل زائر ماندگار شود.

رائفی‌پور با تاکید بر اینکه انسان شدن و انسان ماندن از مهم‌ترین اهداف اربعین است، گفت: زائر باید هر روز عهد اربعینی با امام حسین(ع) را برای خود بازگو کند و رنگ و بوی اربعین را به خانواده و جامعه خود رسانده و مروج اربعین باشد.

این تحلیل‌گر اجتماعی یادآور شد: برای اینکه حس خوب اربعین در ما ماندگار شود باید از اهل‌بیت(ع) درخواست کنیم تا این حس خوب را در ما زنده نگه دارند.

وی با بیان اینکه بخشی از نمادهای عصر ظهور در اربعین حسینی به نمایش گذاشته می‌شود، بیان کرد: ترویج فرهنگ اربعین در جامعه می‌تواند برای تعجیل در ظهور زمینه‌سازی کند.

رائفی‌پور در دیدار با مدیر موکب آستان مقدس نیز طی سخنانی از وجود نظم و هماهنگی متفاوت در میان خادمان این موکب یاد کرد و گفت: خدمات جامع و متنوعی که در این موکب ارائه می‌شود که امیدواریم سال‌های آینده این خدمات توسعه یابد.

انتهای پیام
captcha